طی سال‌های اخیر حرفه کترینگ مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. بسیاری کترینگ را بدون برنامه‌ریزی درست راه‌اندازی می‌کنند که البته عموما ظرف چند ماه ورشکسته می‌شوند. حرفه کترینگ تنها به پخت و سرویس‌دهی غذا محدود نمی‌شود. اگر چه کیفیت و طعم غذا در کنار رعایت اصول بهداشتی بسیار مهم است، اما جنبه‌های دیگری هم وجود دارد که برای موفقیت کترینگ ضروری می‌باشد. در این مطلب به نکاتی اشاره خواهیم کرد که در موفقیت حرفه کترینگ بسیار حائز اهمیت است.

قبل از راه اندازی کترینگ از تجارب افراد موفق در این حرفه بهره بگیرید

قبل از هر کاری بهتر است از تجارب افراد موفق استفاده کنید. از افراد موفق در حرفه کترینگ در خصوص جزییات، ریسک‌ها، چالش‌ها و به‌طور کلی بایدها و نبایدهای این حرفه سوال کنید. این تجارب نه تنها به شما ریزه کاری‌ها را نشان می‌دهد، بلکه به‌عنوان معیاری برای تعیین اهداف واقع بینانه عمل خواهد کرد.

تخمین بودجه

شما باید در ابتدا مسائلی نظیر نحوه جذب مشتری، تبلیغات، نحوه تهیه مواد اولیه، مکان آماده سازی و ذخیره سازی غذا و تعداد خدمه  مورد نیاز را در نظر بگیرید و میزان بودجه برای پیاده‌سازی آن را تخمین بزنید.

برای موفقیت در کسب و کار کترینگ شما باید تجهیزات پخت و پز و حتی حمل و نقل را نیز خریداری کنید.


مکان تهیه غذا

بسته به نوع قوانین ممکن است به شما اجازه راه اندازی آشپزخانه خانگی را بدهند. در غیر این‌صورت باید یک آشپرخانه تجاری اجازه کنید. جدا از غذا و مواد اولیه آن، شما باید تجهیزات پخت و پز و حتی حمل و نقل را نیز خریداری کنید. اگر در ابتدای کار هستید و بودجه‌تان برای خرید تجهیزات پخت و پز نمی‌رسد بهتراست آن‌ها را اجاره کنید. 

قیمت غذا

مواد اولیه غذایی به‌طور روزانه و هفتگی دست‌خوش تغییر قیمت می‌شوند. بنابراین بهتر است هنگام تبلیغات قیمت غذ،ا بسته به قیمت مواد اولیه، شما نیز قیمت‌های‌تان را متغیر ذکر کنید.

با تالارهای عروسی همکاری کنید

بسیاری از تالارهای پذیرایی دارای لیست موسسات کترینگ هستند. سعی کنید با چند تالار پذیرایی همکاری داشته باشید. با این حال در ابتدای کار پیدا کردن تالار پذیرایی برای همکاری دشوار است. برای شروع سعی کنید تجربه چند کار موفق را داشته باشید.


برای افراد تازه کار تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بسیار کار آمد است.


توسعه ارتباطات و تبلیغات

برای افراد تازه کار شبکه‌های اجتماعی جهت تبلیغات بسیار کار آمد است؛ اما راهکارهای دیگر هم وجود دارد. عضو شدن در انجمن‌های کترینگ می‌تواند باعث توسعه همکاری و رونق کارتان شود. شرکت در سمینارها و جلسات مرتبط با کترینگ نیز به شما ایده‌های بی نظیری برای توسعه همکاری و موفقیت در این حرفه می‌دهد.

آمادگی حوادث غیر منتظره را داشته باشید

هرچقدر هم که تلاش کنید و سنگ تمام بگذارید بعضی اوقات مشکلاتی رخ می‌دهد که کنترلش از دست‌تان خارج است. برای مثال موقعی که برای تهیه مواد اولیه به مشکل برمی‌خورید و یکی از مواد اولیه در بازار موجود نمی‌باشد چه اقدامی می‌کنید؟ اگر مشتری قصد کنسل کردن سفارش خود را در آخرین ساعات داشته باشد چه واکنشی نشان خواهید داد؟ داشتن برنامه پشتیبان هنگام بروز مشکل می‌تواند از زیان مالی و لطمه به اعتبار موسسه جلوگیری کند.
حرفه کترینگ چیزی بیش‌تر از تهیه غذای با کیفیت است. زمان زیادی طول خواهد کشید که یک کترینگ به شهرت و اعتبار برسد و سود آور شود. موفقیت در این حرفه بستگی به علاقه، سخت کوشی، تعهد، انضباط و داشتن روابط عمومی بالا دارد. در آخر حرفه کترینگ مستلزم پشتکار و درصد ریسک پذیری بالا است.

منبع : Investopedia