هزاران سال است که لوازم التحریر قسمت اصلی نگارش محسوب می‌شود. مصریان باستان برای اولین بار کاغذ‌های پوستین را اختراع کردند. این کاغذها از پوست حیواناتی مانند بز و گوسفند ساخته می‌شدند. در آن زمان تنها افراد غنی و ثروتمند می‌توانستد از این کاغذها استفاده کنند. اما این کاغذها چندان هم بی‌نقص نبودند. علی‌رغم خوابانیدن آن‌ها در آهک، کاغذهای پوستین دوام چندانی نداشتند و در نتیجه دچار ترک‌خوردگی و پوست‌پوست می‌شدند. بنابراین نمی‌توانستند تاریخ و تمدن انسان‌ها را برای مدت زیادی حفظ کرده و با خود انتقال دهند.
پس از توسعه و پیشرفت اجتماعی مصریان، زمامداران سیاسی و بزرگان مذهبی مصر تمایل پیدا کردند تا تاریخ و دستاوردهای‌شان  را برای  آیندگان ثبت کنند؛ بنابراین نیاز به کاغذی داشتند که از کاغذهای پوستین دوام بیشتری داشته باشد. در این زمان با استفاده از مشتقات گیاهان کاغذی را اختراع کردند که آن را پاپیروس نامیدند. این کاغذها با قرار دادن نوار‌های برش خورده از ساقه گیاهان به صورت تار و پود و خیساندن و چکش‌کاری آن‌ها بر روی یک سطح سخت و در نهایت خشکاندن در زیر آفتاب به مدت چند روز ساخته می‌شدند. این نوع کاغذ در مقابل رطوبت از خود دوام بیش‌تری نشان می‌دادند و دچار فرسایش و یا پارگی نمی‌شدند. تا قرن دوازدهم اروپائیان از این کاغذها استفاده می کردند. اهمیت این کاغذها در ثبت تاریخ آن‌قدر زیاد بوده است که نام کاغذ‌های امروزی paper از ریشه پاپیروس گرفته شده است.
برخلاف اروپا که در آن آب و هوایی مرطوب و خشک حکمفرمایی می‌کرد و کاغذ پاپیروس در آن‌جا بیش از 180 سال دوام نمی‌آورد، مصر دارای آب و هوای خشک و گرم بود؛ بنابراین کاغذ پاپیروس در آن‌جا عمر بیش‌تری داشت و به‌عنوان اسناد تاریخی مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت. به‌طوری که حتی امروزه نیز برخی از این اسناد موجود بوده و به‌عنوان یک منبع تاریخی از آن‌ها استفاده می‌گردد.
 گیاهانی که از آن‌ها برای ساخت کاغذ پاپیروس استفاده می‌شد امروزه نیز کشت می‌شوند. اگر چه برخی از افراد هنوز هم از این گیاهان برای ساخت کاغذ پاپیروس استفاده می‌کنند، اما اکنون کاربرد اصلی این گیاهان آب‌دوست ساختن قایق است. 
حدود سه هزار سال پس از اختراع پاپیروس یک چینی به نام T'sai lun اولین کاغذ استاندارد را اختراع کرد. او  بخش داخلی پوست درخت توت و فیبر بامبو را با هم آمیخت و این ترکیب را برای مدت چند روز در آب خیساند؛ سپس به‌منظور جذب رطوبت، ترکیب پوست درخت توت و فیبر بامبوی خیسانده شده را در یک لحاف پشمی قرارداد. پس از خشک شدن کامل این ترکیب، او توانست کاغذی را اختراع کند که برای قرن‌ها کاغذ استاندارد بسیاری از  کشورهای جهان بود.
بعدها ترکیب بامبو و پوست درخت توت جایش را به فیبرهای کتان داد. کاغذ‌های جدید که از فیبر کتان ساخته می‌شدند دارای کیفیت بالایی بودند. به‌طوری که این کاغذها در قرن دوازدهم در سرتاسر دنیا پخش شدند. با اختراع دستگاه چاپ توسط یک مخترع آلمانی به نام جانسون گوتنبرگ و سرعت گرفتن انتشار کتاب‌، تقاضای بیشتری برای تولید کاغذ به وجود آمد و نیاز بیشتری به ساخت این کالا حس شد.

در صنعت چاپ با افزایش تقاضا برای لوازم التحریر، بازاری جدید برای کاغذ‌های با کیفیت بالاتر ایجاد شد.

صنایع جدید در آمریکا

در ابتدای قرن نوزدهم بیش از 180 کارخانه کاغذسازی در سرتاسر ایالات متحده وجود داشت. این صنعت در آن زمان موجب ایجاد صدها فرصت شغلی شده بود که بیشتر این فرصت‌های شغلی در صنعت چاپ به کار گمارده شده بودند. پس از استقلال آمریکا و افزایش سطح درآمدی مردم در نتیجه کار در معادن، صنایع چوب و الوار و هم‌چنین پدیدار شدن چاه‌های نفت، بسیاری از مردم تمایل به استفاده از لوازم التحریر لوکس را پیدا کردند. با افزایش تقاضا برای لوازم التحریر، بازاری جدید برای کاغذ‌های با کیفیت بالاتر ایجاد شد. در آن زمان صنعت کاغذ‌سازی دیگر تنها محدود به ساخت برگه‌‌های کاغذ معمولی نبود بلکه این صنعت شامل ساخت کاغذ‌های کدگذاری شده، کاغذهای مخصوص نامه‌نگاری و هم‌چنین کارت‌های عروسی و تولد می‌شد. کارت‌های عروسی و تولد به دلیل تقاضای بالا در آن زمان باعث درآمدزایی زیاد و توسعه آن صنعت شد. 
در اوایل قرن بیستم با توسعه و پیشرفت تکنولوژی و فناوری، انواع لوازم التحریر پیشرفته و باکیفیت به بازار ارائه شد و هم‌چنین با پیشرفت صنعت چاپ کاغذ‌هایی با چاپ رنگین، کارت‌های تبریک، کارت‌های ویزیت و هم‌چنین برگه‌های تبلیغات ظهور کرده و موجب پیشرفت و سودآوری بیشتر این صنعت شدند. در اواسط این قرن صنعت چاپ به پیشرفت بی‌سابقه‌ای دست یافت و با توانایی‌های جدید و بسیار بالای چاپ و هم‌چنین بالا رفتن تقاضا برای کتب، جزوات و آگهی‌ها، صنعت ساخت و چاپ کاغذ، پیشرفت چشم‌گیری را تجربه کرد.

صنعت لوازم التحریر و چاپ امروزی

امروزه صنعت چاپ توانایی ارائه خدمات وسیعی از جمله چاپ دیجیتال را دارد و بسیاری از شغل‌ها و کسب و کارها بدون صنعت چاپ از رونق می‌افتند. به‌طور کلی امروزه بسیاری از صنایع و کسب و کارها از جمله صنعت کتاب، بازاریابی و تبلیغات، چاپ مجله و نشریات، آلبوم‌ها و عکاسی به‌طور مستقیم به صنعت چاپ وابسته‌اند. از طرفی با توجه به اهمیت و نیازهای امروزی لوازم التحریر در اکثر مکان‌ها مانند ادارات، مدارس و منازل استفاده می‌شود و این صنعت برای هزاران نفر در سرتاسر دنیا ایجاد اشتغال کرده است و تکنیک‌های جدید موجب شده که بتوان با سهولت بیشتری نسبت به قرون قبل و یا حتی چند دهه پیش اقدام به تولید و ساخت کاغذ کرد. با توسعه روز افزون صنعت چاپ شرکت‌های چاپ نیز می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی سفارش مشتریان خود را آماده کنند.

یکی از نقاط جالب و قابل توجه صنعت لوازم التحریر و چاپ این است که با گسترش این صنعت با درآمد آن رابطه‌ی مستقیم دارد.

صنعت چاپ امروز و نحوه اجرای پروژه

در گذشته صنعت چاپ تنها محدود به نوشتن و یا چاپ کردن یک مطلب بر روی یک کاغذ ساده بود؛ اما امروز این صنعت گستره وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد. به‌طور کلی با توجه به پیشرفت‌های وسیعی ایجاد شده در این صنعت شما می‌توانید اکثر پروژه‌های چاپی خود را سفارش داده و به راحتی آن را تهیه کنید. اما برای این‌که بتوانیم آن‌چه را که در ذهن دارید به تصویر بکشید باید با یک کارشناس مشورت کرده و تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید. در صورت اتمام پروژه و عدم رضایت، شما می‌توانید بلافاصله با مشخص کردن نقاط ضعف و ایرادات پروژه، به راحتی آن را اصلاح و کامل کنید.

صنعت چاپ امروز و از بین رفتن محدودیت‌ها

یکی از نقاط جالب و قابل توجه صنعت لوازم التحریر و چاپ این است که با گسترش این صنعت امروزه می‌توان میلیاردها دلار از این صنعت پردرآمد منفعت کسب کرد. صنعت چاپ از ابتدای به وجود آمدن کاغذ توسط چوب و کاغذهای پاپیروس ‌تا کاغذ‌های باکیفیت امروزی فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است و با گسترش این صنعت و تکنولوژی‌های وابسته، امروز هیچ‌گونه محدودیتی در انتخاب خدمات ارائه شده در این زمینه یا انواع لوازم التحریر وجود ندارد؛ طوری که می توان ادعا کرد که حالا دیگر انسان‌ها قادرند هر آن‌چه که در ذهن و تخیل‌شان نقش می‌بندد را ترسیم کرده و به چاپ برسانند.

منبع : Minutemanpress