بوتاکس نام سمی است که دنیای جراحی زیبایی را دگرگون کرد. شما حتما نام این ماده را شنیده‌اید و به احتمال زیاد یکی از اطرافیان‌تان از این ماده استفاده کرده است. بوتاکس بیشتر برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و جوان‌سازی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بوتاکس مصارف پزشکی زیادی هم دارد و صرفا در جراحی زیبایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اما تا به حال فکر کرده‌اید که بوتاکس از کجا آمده است؟
بوتاکس برگرفته از کلمه بوتولونیم توکسین است و تزریق آن در روش‌های زیباسازی استفاده می‌شود. بوتاکس در سال 1980‌ کشف شد و در اوایل سال 2000‌ به‌عنوان یک محصول زیبایی به کار رفت و تاکنون افراد زیادی به ویژه زنان از آن استفاده می‌کنند. آن‌ها تزریق بوتاکس را برای از بین بردن چین و چروک‌ صورت، کشیدگی پوست و جوان‌تر شدن آن انتخاب می‌کنند. 
عملکرد آنزیم ماده‌ی تزریقی بوتاکس باعث خشک‌شدگی، کشیدگی یا سفتی قسمتی از عضلات می‌شود به طوری که پوست تحت تزریق بوتاکس باب روز به نظر می‌رسد. بوتاکس می‌تواند به سرعت بعد از تزریق تغییرات ایجاد کند و به تحول فوری که باعث می‌شود مشهور است.
انتخاب تزریق بوتاکس صورت اغلب به دلیل کوتاه بودن مدت زمان انجام آن است. بنابراین در زمان صرفه‌جویی می‌شود و به همین علت اکثر افراد بوتاکس را انتخاب می‌کنند چون تنها چند ساعت بعد از تزریق پوست کشیده و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

منبع : Quora