فرقی نمی‌کند که در دفتر کاری بزرگ و یا کوچک مشغول به کار هستید، ولی اگر مسئولیت خرید لوازم التحریر با شماست باید حتما مدیریت درستی داشته باشید. در این مقاله به نکات مفیدی اشاره می‌کنیم که انتخاب لوازم التحریر را آسان‌تر و مقرون‌به صرفه‌تر می‌کنند.

نیاز سالانه را درنظر بگیرید

میزان مصرف لوازم التحریر هر کارمند را ارزیابی کنید. به‌عنوان مثال اگر تعداد کارمند اداره و یا شرکت  زیاد باشد، همیشه برنامه‌ریزی از قبل، خرید به‌صورت عمده و گرفتن تخفیف به‌سود شما خواهد بود.

اقلام مورد نیاز را تهیه کنید

شاید در محل کار شما نیازی به مداد‌رنگی و رنگ نباشد، ولی وجود ماژیک و پد استمپ ضروری باشد بنابراین تهیه لیستی از اقلام و لوازم التحریر مورد نیاز کمک می‌کند تا بیهوده پول خرج نکنید و هم‌چنین وقت خود را بیهوده هدر ندهید.

هنگام خرید علاوه‌ بر قیمت به کیفیت لوازم‌التحریر و اجناسی که قصد خرید دارید دقت کنید.

به کیفیت اندازه کمیت اهمیت دهید

کیفیت یعنی عمر محصولاتی که تهیه کردید طولانی بوده و در نهایت مقرون‌ به‌صرفه باشند. البته قابل ذکر است که در بازار هم لوازم التحریر ارزان و هم لوازم التحریر خیلی گران‌قیمت موجود است. هنگام خرید علاوه‌ بر قیمت به کیفیت لوازم التحریر و اجناسی که قصد خرید دارید دقت کنید. به‌عنوان مثال به سراغ برندهایی بروید که سال‌ها در بازار موجودند. نوک قلم مارکرهای برند لوازم التحریر هندی«کملین» که در بازار به‌وفور یافت می‌شوند به‌گونه‌ای است که مناسب خطوط پهن و باریک می‌باشند.

بودجه خرید مجدد را حتما در نظر بگیرید

اواسط سال ممکن است برخی از لوازم التحریر تمام شوند. گاهی اوقات علی‌رغم تمام برنامه‌ریزی‌ که کردیم ممکن است محاسبات درست از آب درنیایند و به دلایل مختلفی از قبیل افزایش تعداد کارمندان و طولانی شدن پروژه، اواسط سال برخی از اقلام و لوازم التحریر تمام شده و نیاز به خرید مجدد داشته باشیم. بنابراین بهتر است همیشه کمی بودجه برای مواقع ضروری کنار بگذاریم.

تشویق کارمندان به استفاده‌ی صحیح از لوازم‌ التحریر اداری

با ارسال پیام به کارمندان، اهمیت استفاده‌ی صحیح از لوازم التحریر اداری را تاکید کنید تا از این‌ طریق اداره یا سازمان به یک محیط دوستدار طبیعت مبدل شود. اگر سطح آگاهی کارمندان در این زمینه افزایش یافته و به اهمیت کاری که خواسته شده پی ببرند، نه‌تنها محیط زیست برای طولانی مدت حفظ شده بلکه سود مالی فراوانی هم برای سازمان در برخواهد داشت.

منبع : Kokuyocamlin