حسابداری یکی از ارکان اساسی و اولیه برای شروع یک کسب و کار ایده‌آل است. قبل از انتخاب دکوراسیون و کارت ویزیت به فکر داشتن یک حسابدار باشید زیرا بدون آن در بازار دوام نخواهید داشت.
شرکت‌های زیادی وجود دارند که قبلا در بازار کسب وکار فعالیت داشته‌اند اما با نادیده گرفتن این مسئله متحمل ضرر مالی شده‌اند. بدون اطلاع از میزان سود خالص و جریان نقدی خود را خارج از بازار کار فرض کنید.
سازمان تجارت‌های خرد فهرستی از عوامل منجر به ورشکستگی شرکت‌های کوچک را تهیه کرده است. چهار عامل مربوط به بخش مالی شرکت است و یک دلیل این است که «شما تصورمی‌کنید خودتان به تنهایی می‌توانید همه کارها را انجام دهید.»

روش‌های حسابداری

تنها دو روش پذیرفته شده در حسابداری وجود دارد: حسابداری نقدی و تعهدی. برخی موسسات کوچک یکی از این دو را انتخاب می‌کنند در حالی که سایرین از لحاظ قانونی ملزم به استفاده از روش‌های تعهدی هستند.
روش تعهدی سلامت مالی شما را نشان می‌دهد و اکثر بسته‌های نرم‌افزاری حسابداری روند این روش را ساده‌تر می‌سازند. برای تغییر از حالت سیستم نقدی به تعهدی می‌توان گزینه آن را در نرم‌افزار انتخاب کرد، به هرحال اگر کسب وکار کم‌سودی را اداره می‌کنید ملزم به اعمال سیستم تعهدی نیستید.
هنگام استخدام یک دفتردار یا حسابدار به یاد داشته باشید فردی را انتخاب کنید که مورد اعتماد شما باشد و یک رابطه‌ی محکم با او داشته باشید. چرا که در آینده برای پیشرفت  تجارت خود به مشاوره‌ها و راهنمایی‌های او نیاز خواهید داشت. اجازه دهید تا آن‌ها مناسب‌ترین سیستم حسابداری را برای تجارت شما انتخاب کنند و به گزارشات مالی آن‌ها توجه داشته باشید.

در شروه کسب و کار برای کنترل حساب مالی و راه‌اندازی سیستم حسابداری خود به یک حسابدار حرفه‌ای نیاز دارید.

استخدام یک حسابدار حرفه‌ای

شما به یک فرد حرفه‌ای برای راه‌اندازی سیستم حسابداری خود نیاز دارید، مگر این‌که خودتان کارشناس اعداد و ارقام باشید و یا مدرک حسابداری داشته باشید. برای کنترل حساب مالی شرکت باید کدام را استخدام کنید یک دفتردار یا یک حسابدار؟
هر نوع تاسیس شرایط منحصر به فرد دارد اما به طور کل برخی شرکت‌های تازه تاسیس فعالیت خود را با یک دفتردار شروع می‌کنند. این گزینه‌ی خوبی برای شرکت‌هایی است که قصد رشد و توسعه بیشتر ندارند. دفتردار به شما در ثبت و نگهداری سوابق و معاملات مالی کمک کرده و صورت‌های مالی تهیه می‌کند.
استخدام حسابدار برای شرکت‌های در حال رشد و موسساتی با ساختار پیچیده‌ی تجاری و افزایش کارمند به مجموعه ضروری است. در ابتدا ممکن است در جهت کاهش هزینه‌های کسب و کار خود را به صورت پاره وقت و یا در منزل شروع کنید. هزینه ماهیانه برای استخدام یک حسابدار در چنین کسب و کاری بسیار گران خواهد بود. در هر صورت اگر خودتان صورت‌های مالی را تهیه می‌کنید و یا دفتردار این کار را انجام می‌دهد برای انجام محاسبات و برنامه‌ریزی مالیاتی پایان سال از یک حسابدار کمک بگیرید.

منبع : Thebalance