خودکارها از رایج‌ترین لوازم التحریر روزانه و مورد استفاده همگانی همه اشخاص از همه طبقات اجتماعی هستند. کلمه «گران‌قیمت» شاید اغلب برای خودکار به کار نرود اما برخی برند‌های مشهور لوازم التحریر، خودکارهای مدرن و گرانی را تولید کرده‌اند که قیمت آن‌ها تا 1 میلیون دلار یا بیشتر ارزیابی می‌شود. هرگز تصور نکنید که این نوع خودکارها وسایل عادی هستند بلکه لوازم التحریر لوکسی هستند که از ذهن‌های خلاق حاصل می‌شوند. در ادامه با چند نمونه خودکار گران‌قیمت آشنا می‌شویم.

Aurora Diamante  

این برند معروف و قدیمی ایتالیایی لوازم التحریر از سال 1919 خودنویس تولید می‌کند و شهرت خود را به خاطر تولید لوازم التحریر مجلل و گران‌ترین خودکارهای جهان به دست آورده است. این خودنویس با داشتن 2000 قطعه الماس یک جواهر محسوب می‌شود و 1.4 میلیون دلار قیمت دارد. 

Caran d'Ache 1010 Diamonds 

 این برند سوئیسی بیشتر به خاطر لوازم التحریر مخصوص هنرهای زیبای خود شهرت یافته است. نام اصلی شرکت تولیدکننده‌Ericdor  بوده که در سال 1915 به نام مالک جدید یعنی آرنولد شوایتزر تغییر یافت. این خودنویس با داشتن 850 قطعه الماس روی بدنه به دومین خودکار گران‌قیمت دنیا تبدیل شده است و یک میلیون دلار.

Heaven Gold Pen 

این خودنویس نام خود را از فضای کیهان برگرفته است و روی بدنه آن الماس و تساوریت (نوعی زمرد سبز) به کار رفته است. الماس‌ها با اشکال متفاوت ظاهری باشکوه به این خودنویس می‌دهند و تقریبا 1888 قطعه الماس این خودنویس باشکوه را تزئین می‌کند. قیمت این خودنویس یک میلیون دلار است.

مونبلان معروف‌ترین تولید‌کننده آلمانی لوازم‌التحریر زیبا، محصولات چرمی، جواهرات و ساعت مچی است.

Montblanc International GmbH  

مونبلان معروف‌ترین تولید‌کننده آلمانی لوازم التحریر زیبا، محصولات چرمی، جواهرات و ساعت مچی است. محصولات این شرکت با یک ستاره‌ی سفید روی بدنه مشخص می‌شوند. این برند برای تولید سومین خودنویس گران‌قیمت دنیا با خانه جواهرات معروف Van Cleef & Arpels همکاری داشته است. قیمت این خودنویس 730 هزار دلار است.

Caran d’Ache Gothica Pen

این خودنویس مصداقی برای ستایش هنر گوتیک است و بدنه‌ی آن از نقره تمام عیار و رودیوم ساخته شده است. هم‌چنین روزنه‌هایی به شکل گل چهاربرگ و گل زنبق به رنگ‌های فوق‌العاده روی آن وجود دارد.  قیمت این خودنویس 400 هزار دلار است.

Visconti HRH Limited Edition Ripple 

این برند لوازم التحریر قدیمی ایتالیایی به خاطر تولید خودنویس‌ها، خودکارها، روان‌نویس‌ها و دیگر محصولات مانند ساعت مچی و جواهرات شهرت دارد. این شرکت لوازم التحریر در سال 1988 توسط دو کلکسیونر متعصب خودنویس، لوئیجی پولی و دانته دل واچیو تاسیس شد. خودنویس تولید این شرکت 57 هزار دلار قیمت دارد.

Gaia High Luxury Omas  

این خودنویس باعث شگفتی شما می‌شود. در قسمت داخلی آن 18 گرم طلا به کار رفته و قسمت خارجی آن از طلای سفید ساخته شده است. روی بدنه آن نیز تصاویری از عنکبوت، گیاهان و طرح‌های دیگری نقاشی شده است. این خودنویس با داشتن سنگ‌های قیمتی جزو لوکس‌ترین لوازم التحریر است و 43 هزار دلار قیمت دارد.

لوازم‌التحریر و خودنویس Aquila Brands CREW 60TH White Gold Tibaldi با مشارکت کارخانه‌ی سازنده اتومبیل بنتلی تولید می‌شوند.

Aquila Brands CREW 60TH White Gold Tibaldi

این خودنویس‌ها با مشارکت کارخانه‌ی سازنده اتومبیل بنتلی تولید می‌شوند و بدنه و حتی نوک قلم  آن تماما از طلا ساخته شده و امضای این برند روی بدنه به صورت سیاه‌قلم به چشم می‌خورد. تنها تعداد محدود 80 عدد از این خودنویس ساخته شده است و هر کدام 43 هزار دلار قیمت دارند.

Crew 60th White Gold Tebaldi

این خودنویس‌ها با مشارکت کارخانه سازنده اتومبیل بنتلی تولید می‌شوند و بدنه و حتی نوک قلم  آن تماما از طلا ساخته شده و امضای این برند روی بدنه به صورت سیاه‌قلم به چشم می‌خورد. تنها تعداد محدود 80 عدد از این خودنویس ساخته شده است. قیمت این خودنویس هم 43 هزار دلار است.

OMAS MARTE

MARTE در زبان ایتالیایی به معنی مریخ می‌باشد، این قلم قطعا سزاوار این نام است. بیابان‌ها، دهانه‌های آتشفشان و کوه‌ها روی این خودنویس قلم‌زنی شده و چهار یاقوت به عنوان نقاط فرود کاوشگرهای روسیه و ایالات متحده روی آن وجود دارد. نوک این خودنویس نقش خدای یونانی مارس حکاکی شده است. آیا خودنویسی با چنین ویژگی‌های مجللی قابل ستایش نیست؟ قیمت این خودنویس 43 هزار دلار است.

Grayson Tighe

این خودنویس آمیزه‌ای از زیبایی و عملکرد است و از تیتانیوم خالص و ترکیباتی چون طلا، فولاد ضدزنگ ساخته شده و از عاج برای آراستن ظاهر این خودنویس لوکس استفاده شده است. قیمت این خودنویس 24 هزار دلار است.
همیشه گران‌قیمت‌ترین خودنویس‌ها ما را با ویژگی‌های نوشتاری خود شگفت‌زده می‌کنند. با اضافه شدن این خودنویس به لوازم التحریر روزانه، گامی در تولید خودنویس‌های مجلل برداشته شده که میزان فلز به کاررفته در آن‌ها با سنگ‌های قیمتی برابر است.

منبع : Successstory