آرایشگاه می‌تواند هم مکانی باشد که از بودن در آن لذت برده و پر حرفی می‌کنید،‌  یا جایی باشد که از رفتن به آن تنفر دارید و به سرعت می‌خواهید داخل و خارج شوید. چه بودن در آرایشگاه را دوست داشته باشید و چه نداشته باشید، نکات و ترفندهایی وجود دارد که ملاقات با آرایشگر را بسیار آسان‌تر و خوشایندتر خواهند کرد.
در این‌جا 6 نکته در خصوص رفتن به آرایشگاه را که هر خانمی باید بداند را ارائه می‌کنیم: 

موی کثیف

بسیاری از مردم به خاطر صرفه‌جویی در وقت، قبل از رفتن به آرایشگاه موهای خود را می‌شویند ‌و از موی فوق‌العاده چرب‌شان خجالت می‌کشند. این امر گاهی اوقات خوب است، اما اگر می‌خواهید موهای‌تان را شینیون کنید، آرایشگر از این کار به شدت عصبانی خواهد شد. انجام شینیون در زمان کثیفی مو خیلی راحت‌تر است زیرا به مو حالت می‌دهد. داشتن حالت باعث می‌شود که آرایشگر خیلی راحت‌تر موی مشتری را شینیون کند. اگر از قبل موهای خود را شسته‌اید،‌ نگران نباشید، آن‌ها معمولا شامپوی خشک را بر روی مو اسپری می‌کنند تا کمی از حالت مو را به آن برگردانند.

رنگ کردن ریشه‌ مو

آیا تا به حال دیده‌اید که خانمی به شدت نیاز به رنگ کردن ریشه‌‌ی مویش دارد؟ ممکن است متوجه آن نشود، اما از طریقی آماده‌ی صدمه زدن غیر ضروری به موهایش است. اگر به طور منظم (تقریبا هر ماه یک بار) ریشه‌ی موهای‌تان را رنگ کنید، آن‌گاه نیاز به کار کمتری بر روی موهای‌تان است. انتظار طولانی به این معناست که آرایشگر مجبور به رنگ کردن کل موهای‌تان می‌شود، چون نه تنها ریشه‌ها در حال رشد هستند بلکه رنگ ساقه‌ی موها نیز به تدریج کمرنگ شده‌اند. دیر رنگ کردن ریشه‌ها در نهایت موجب آسییب رساندن به مو شده و اقدامات اساسی می‌شود.

بسیاری از مردم به خاطر صرفه‌جویی در وقت، قبل از رفتن به آرایشگاه موهای خود را می‌شویند.

از خرج اضافه اجتناب کنید

یک کوتاهی موی ساده که هزینه‌ی زیادی ندارد. اما بعد از این‌که آرایشگر شما را متقاعد کرد که  برای رسیدن به ظاهر خاصی که می‌خواهید نیاز به استفاده از 20 محصول فوق‌العاده مسحور کننده دارید، به سرعت هزینه‌اش زیاد خواهد شد. یا این‌که ممکن است آرایشگر شما را متقاعد کند تا محصولات جدیدی که در ویترین آرایشگاه است را بخرید. با یک بودجه‌ی تعیین شده به آرایشگاه بروید و بدانید چه می‌خواهید. اگر آرایشگر تلاش کرد خرج‌تان را بیشتر کند،‌ از نه گفتن نترسید.

براق کننده مو

معمولا آرایشگر در حین رنگ کردن پیشنهاد براق کردن موهای‌تان را می‌دهد. براق کننده‌ی مو را تقریبا در داروخانه می‌توان یافت و باید برای پر کردن کوتیکول‌های مو استفاده شود. کوتیکول‌های پر شده باعث برگشتن رطوبت به مو خواهند شد. هم‌چنین موی رنگ شده را براق و نرم نگه داشته و ظاهر درخشان موی تازه رنگ شده را حفظ می‌کند. حفظ درخشندگی مو به معنی ظاهر ماندگارتر و کمتر رفتن به آرایشگاه می‌باشد.

موهای وز

آیا فقط به این دلیل که نمی‌دانید چگونه با موهای وز خود برخورد کنید به آرایشگاه می‌روید؟ خب، ممکن است یک اشتباه رایج وجود داشته باشد که شما آن را انجام می‌دهید. این اشتباه خشک کردن مو با حوله است. نخ استفاده شده در ساخت حوله‌ها موجب ایجاد اصطکاک در زمان خشک کردن مو می‌شود.
این اصطکاک باعث می‌شود که کوتیکول‌های مو از هم باز شده و به هر سمتی می‌روند. برای جلوگیری از این مسئله، آب موها را با فشار دست گرفته و اجازه دهید قبل از خشک کردن 5 تا 10 دقیقه در هوای آزاد خشک شود. راه دیگر این است که با یک دستمال تمام آب موهای‌تان را با چلاندن خارج کنید.

منبع : Fitandfabliving