بیشتر افرادی که متقاضی عمل جراحی زیبایی بینی هستند، در خصوص عمل پیوند غضروف اظهار نگرانی می‌کنند. برخی از این نگرانی‌ها در مورد آشکار بودن جای جراحی زیبایی بینی از زیر پوست و پله افتادن آن است. این افراد معتقد هستند که باید از این‌ گونه جراحی زیبایی امتناع کرد. در پاسخ به این نگرانی باید گفت بله؛ این مطلب درست است که در جراحی زیبایی بینی قسمت غضروفی بینی، قسمت جراحی شده می‌تواند به ویژه در افرادی که از صورت لاغر و یا پوست روشن برخوردارند از زیر پوست معلوم باشد. اما این به این معنی نیست که باید از انجام عمل جراحی زیبایی بینی اجتناب کرد. بر عکس عمل پیوند غضروف چه در جراحی زیبایی بینی و چه در جراحی‌های اصلاحی بینی بسیار مهم و ضروری بوده و در هر دو نوع این جراحی زیبایی بینی، عمل جراحی پیوند غضروف توسط جراح پلاستیک متبحر و کارآزموده انجام می‌پذیرد. در حقیقت بینی‌هایی که در قسمت پایین خود غضروفی شل و پایین افتاده دارند، چهره‌ی صاحبان خود را مخدوش کرده و آن‌ها را غیر‌جذاب نشان می‌دهند. با عمل جراحی زیبایی غضروف می‌توان به این نوع بینی‌ها و چهره‌ی صاحبان آن‌ها جذابیت ببخشید.

عمل زیبایی بینی با غضروف‌های اهدا شده

 اگرچه شکل دادن مناسب به بینی‌هایی با غضروف افتاده و نامناسب ضروری است، اما بافت آماده غضروف برای این پیوند به‌طور کافی وجود ندارد. این مطلب در خصوص افرادی که منجر به آسیب‌های جدی غضروف و استخوان بینی شده‌اند وخیم‌تر خواهد بود. چرا که بافت استخوانی و غضروفی بینی این افراد به مقدار قابل توجهی نابود شده‌اند. بافت‌های ثانویه به‌وجود آمده پس از تخریب بینی می‌تواند ظاهری بینی را بد فرم نشان دهد. بنابراین نیاز است که شکل ظاهری بینی توسط غضروف‌های پیوندی اهدا شده اصلاح شود. این بافت‌ها می‌توانند از قسمت سپتوم بینی، گوش یا از دنده افراد اهدا کننده گرفته شوند.
شکل ظاهری بینی پس از جراحی زیبایی یا اصلاحی بینی باید از پیش به دقت بررسی و در هنگام جراحی زیبایی بینی پیاده شود تا مطمئن شد که شکل بینی، پس از جراحی زیبایی همان شود که از قبل انتظار داشتید. اجرای دقیق یک جراحی زیبایی بینی نیازمند به دقت به تقارن، زاویه، فرم و شکل مناسب بینی و هم‌چنین هم‌خوانی و سازگاری آن با قالب صورت است. این نوع از جراحی زیبایی علاوه بر مهارت در پزشکی، نیازمند مهارت و تجربه‌ی هنری نیز است. علاوه بر این پیوند مناسب و دقیق غضروف توسط جراح پلاستیک متبحر در کنار نگه‌داری مناسب، به کاهش دفرمه شدن یا فساد بافت پیوندی و در نتیجه بهتر شدن نتیجه‌ی جراحی زیبایی بینی خواهد انجامید. هم‌چنین می‌توان گفت با جراحی کردن و پیوند غضروف توسط یک جراح پلاستیک باتجربه‌تر، برخی از پیامدهای جراحی زیبایی بینی مانند خونریزی، تورم بافتی و ظاهر بد بینی کم‌تر خواهد شد.
 از این رو با وجود سخت بودن و مشکلات زیاد جراحی پیوند غضروف، می‌توان گفت در حال حاضر و با تکنولوژی امروز این نوع جراحی زیبایی بینی بهترین و موثرترین راه برای جراحی زیبایی یا اصلاحی بینی است. بی‌شک بدون استفاده از این نوع جراحی زیبایی، تنها افراد کمی از نتیجه‌ی عمل جراحی زیبایی بینی خود راضی خواهند بود.

منبع : Davisrhinoplasty