در دنیای امروزی تکنولوژی با سرعت سر سام آوری به پیش می‌رود، از تولید و ارتباطات گرفته تا سرگرمی همگی تکنولوژی خاص خود را دارند که هر روزه شاهد نوآوری‌های جدیدی در آن‌ها هستیم. حیطه‌ی پزشکی هم از این قاعده مستثنا نیست و موج جدید نوآوری‌های صورت گرفته در آن نوید جهان سالم‌تری را می‌دهد. در این مطلب بر آنیم تا تجهیزات پزشکی جدیدی را به شما معرفی کنیم که در واقع انقلابی در این زمینه به شمار می‌آیند.


Lechal

یکی از تجهیزات پزشکی بسیار مفید برای کسانی که اختلال بینایی دارند Lechal است که ابتکار شرکت Ducere Technologies در هند می‌باشد. این وسیله در واقع یکی کفی است که به راحتی در هر کفشی قرار می‌گیرد و فرد را به سمت صدا هدایت می‌کند. Lechal از فناوری بلوتوث و ویبره حاصل از راه رفتن بهره می‌گیرد و زندگی را برای این دسته از افراد راحت‌تر می‌کند.


آسپرین الکترونیکی

کسانی که از میگرن‌های مزمن رنج می‌برند، می‌دانند که آسپرین در درمان بیماری آن‌ها بی تاثیر است. خوشبختانه مبتکران تجهیزات پزشکی به فکر این دسته از افراد نیز بوده‌اند و آسپرین الکترونیکی را ابداع کرده‌اند. این فناوری جدید می‌تواند جلوی سر درد را پیش از آن‌که حتی شروع شود بگیرد و این کار را با جلوگیری از عصب SPG که عامل بیشتر میگرن‌ها است انجام می‌دهد. انجمن مهندسی مکانیک آمریکا می‌گوید این وسیله در درون یکی از عصب‌ها در سر کاشته می‌شود و بیمار می‌تواند به صورت دستی آن‌ را کنترل کند.


Sapien از جمه تجهیزات پزشکی است که به‌عنوان جایگزینی برای عمل قلب باز عمل می‌کند.

Sapien

جراحی قلب یکی از سنگین‌ترین عمل‌های جراحی محسوب می‌شود و تا حدی است که بسیاری از افراد تحمل فشار وارد شده را ندارند. Sapien یک ترانس کاتتر دریچه‌ی آئورت است که به‌عنوان جایگزینی برای عمل قلب باز عمل می‌کند. Sapien از طریق شریان فمورال به داخل هدایت شده و وقتی در جای خود قرا می‌گیرد، متورم شده و در نتیجه عمل ساده‌تر می‌شود. در این‌جا هم نوآوری در تجهیزات پزشکی به داد بیماران قلبی رسیده است.


KiCoPen

امروزه برای هر چیزی یک اپلیکیشن وجود دارد. در میان تجهیزات پزشکی KiCoPen از این امکان در تزریق انسولین بهره می‌گیرد. این وسیله مانند یک قلم تزریق هوشمند عمل می‌کند که از طریق انتقال اطلاعات به یک اپلیکیشن بر روی تلفن هوشمند بیمار، تزریقاتی را که بیمار انجام می‌دهد در خود حفظ می‌کند. این وسیله کمک زیادی به بیماران دیابتی خواهد کرد.


Liif

فناوری Liif یک جعبه‌ی قرص است که به یک اپلیکیشن موبایل متصل می‌شود و با دادن و گرفتن اطلاعات مطمئن می‌شود که بیمار قرص‌های خود را سر وقت مصرف می‌کند. یک امکان جدید هم به آن اضافه شده و این امکان قابلیت Sync شدن آن است. به این صورت که به جعبه‌های Liif دیگر وصل شده و اگر یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیک فراموش کرده قرص‌های خود را مصرف کند اطلاع رسانی می‌کند.

گرچه در ساخت و طراحی این تجهیزات پزشکی ساعت‌های بیشماری فکر شده، اما هدف همه‌ی آن‌ها راحت کردن زندگی برای مردم عادی است. حیطه‌ی پزشکی از طریق خلاقیت و ابتکارات باور نکردنی به سوی روز‌های روشن تر و انسان‌های سالم‌تر بر روی این کره‌ی خاکی گام بر می‌دارد.


منبع : 33rdsquare