اگر سیم و کابل وسایل آشپزخانه در محیط پخش و پلا باشند، فضای آشپزخانه شلوغ و به هم ریخته به نظر می‌رسد. فرقی نمی‌کند این‌ها وسایل باشند که روی پیشخوان قرار می‌دهید یا جای مخصوصی برای خود دارند. فر، ماشین ظرفشویی و یخچال فریزر هرکدام پریزهای خاص خود را دارند که پشت کابینت کار گذاشته شده‌اند تا سیم و کابل این وسایل در چشم نباشند.

وسایل مورد نیاز

برای مرتب و پنهان کردن کابل مایکروفر، همزن برقی و وسایل برقی دیگر فقط کمی خلاقیت و طراحی لازم است. سیم و کابل برق را پشت وسایل آشپزخانه پنهان کنید. ظرف‌های حاوی قاشق، چنگال و یا ظرف‌های شکر و آرد را جلوی سیم و کابل قرار دهید.  
فضای یک کابینت را به توستر، پلوپز، مخلوط کن و وسایل دیگری که مرتب استفاده نمی‌کنید اختصاص دهید. به این صورت دیگر کابلی در دید نیست و فضای بیشتری خواهید داشت.
سیم و کابل بلند برخی از وسایل که لازم است روی پیشخوان باشند را جمع کنید. وسایل را نزدیک پریز قرار دهید. سیم و کابل را بپیچانید و آن‌ها را با یک بست ببندید. طوری که فقط مقداری از آن آزاد باشد تا دوشاخه به پریز برسد و بقیه‌ی کابل که پیچانده‌ایم پشت وسیله پنهان شود. 
سیم و کابل برق را می‌توانید در لوله‌هایی که مخصوص جمع کردن کابل هستند قرار دهید که مناسب هر نوع کابل می‌باشند. می‌توانید رنگ آن‌ها را نیز متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. سیم و کابل را درون این لوله‌های پلاستیکی جمع کنید و مثلا جعبه نان و یا وسایل دکوری دیگر را جلوی آن‌ها قرار دهید. 

نکات لازم

  • هنگام خرید وسایل برقی جدید به دنبال مدل‌هایی باشید که سیم و کابل قابل جمع شدن دارند.

هشدار

  • هرگز یک پریز را با سیم و کابل اضافی پر نکنید زیرا ممکن است منجر به آتش‌سوزی شوند. اگر لازم است که پریزهای بیشتری نصب شود از یک برقکار کمک بگیرید.
  • پریزهای نزدیک به شیر آب نیازمند گسل قطع مدار و یا جی.اف.سی.ای هستند که افراد را از برق گرفتگی محافظت می‌کنند.

منبع : Sfgate