بسیاری از بیماران، این سوال برای‌شان پیش می‌آید که بعد از جراحی زیبایی بینی و برداشتن اسپلینت بینی چه اتفاقی می‌افتد. معمولا بین روز چهارم و هشتم بعد از جراحی زیبایی بینی، محافظ پلاستیکی که در پایان جراحی زیبایی بینی روی بینی قرار داده می‌شود در مطب جراح پلاستیک برداشته می‌شود. سپس برای اولین بار می‌توانید بینی جدید خود را ببینید و متوجه می‌شوید که نسبت به قبل از جراحی زیبایی بینی، ظاهر بهتری پیدا کرده است. اما به یاد داشته باشید که بینی شما به طور کامل بهبود نیافته است. در واقع بهبود بینی و حاصل شدن شکل نهایی آن ممکن است روزها، هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد. ولی به هر حال، بعد از برداشتن اسپلینت ظاهر بینی نسبت به قبل از جراحی زیبایی بینی بهتر خواهد بود و به مرور زیباتر نیز می‌شود. 
یکی از قوانین تغییرناپذیر طبیعت این است که بهبود کامل هر قسمتی از بدن 100 روز طول می‌کشد. بنابراین نه‌تنها جراحی زیبایی بینی، بلکه  تمامی جراحی‌ها از جراحی آتروز شانه گرفته تا درمان فتق یا عمل قلب باز، به زمان بهبود یکسانی نیازمندند. 
این بدان معنا نیست که بعد از جراحی زیبایی بینی زیبا به‌نظر نمی‌رسد. بلکه بدان معناست که بعد از جراحی، روز به روز به زیبایی‌اش افزوده می‌شود. همه می‌خواهند هرچه زودتر نتیجه‌ی نهایی را مشاهده کنند، اما در هر حال طبیعت به راه خود ادامه می‌دهد. 
با تمام این اوصاف، راهکارهایی برای تسریع روند بهبودی وجود دارند. بعد از جراحی زیبایی بینی، ورزش‌های سبک مانند پیاده‌روی مفید هستند. در بیشتر مواقع می‌توانید برنامه ورزشی خود را به طور کامل از سر گرفته و با این کار جریان خون بدن‌تان بهتر کنید.
بعضی از بیماران که برای بهبود وضعیت تنفسی عمل جراحی سپتوپلاستی یا انحراف بینی داشته‌اند، ممکن است با ورم بینی مواجه شوند. در چنین مواقعی تجویز اسپری کورتیزون بینی، راهکار مقابله با این عارضه خواهد بود.  
هم‌چنین برای کسانی‌که بینی‌شان ورم بیشتری دارد، ممکن است داروی کورتیزون دهانی برای 6 روز تجویز شود. کورتیزون دهانی به کاهش ورم بینی بعد از جراحی زیبایی بینی کمک می‌کند.  به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از راهکارهای فوق، برای شما معجزه نخواهند کرد اما با بکارگیری آن‌ها هر روز بهبود بیشتری را مشاهده خواهید نمود. 
بعد از جراحی زیبایی بینی، با خیال راحت به استراحت بپردازید و مطمئن باشید که طبیعت مثل همیشه کار خود را انجام داده و به این ترتیب بینی شما بهبود می‌یابد. همان‌طور که در طبیعت به پدیده طلوع و غروب خورشید اطمینان دارید، به همان نسبت نیز از بهتر شدن بینی‌تان خاطر جمع باشید. چرا که عملکرد طبیعت، بر خلاف عملکرد ما انسان‌ها ثابت و پیش‌بینی‌پذیر است.

منبع : Robertkotlermd