مانیکور آکریلیک با فرو کردن ناخن آغشته به پودر اکریلیک داخل حلال انجام می‌شود. این مانیکور برای افزایش طول ناخن یا نوک ناخن استفاده می‌شود، گاهی به رنگ‌های مختلف است اما معمولا شفاف یا به رنگ طبیعی دیده می‌شوند. اما ژل در به رنگ‌های لاک تولید شده و تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش یا لامپ LED سخت می‌شود.
ژل‌ مانیکور پایه‌ی ناخن‌های شما را تضعیف می‌کند، اما این اتفاق معمولا هنگام پاک کردن آن‌ها رخ می‌دهد. برخی افراد از ژل مانیکور احساس نگرانی می‌کنند چون تصور می‌کنند ناخن‌های‌شان قادر به تنفس نخواهند بود، اما ناخن‌ها در واقع بافت مرده هستند پس هیچ احتیاجی به تنفس ندارند. فقط پایه و پوسته‌های ناخن‌ها بافت زنده هستند. هرچند برداشت ژل مانیکور هزینه دارد، اما بهتراست این کار را در آرایشگاه انجام دهید. مراقب باشید کوتیکول خراشیده نشود.

روش‌های بی‌خطری برای برداشت ژل مانیکور

اگر می‌خواهید زحمت رفتن به آرایشگاه را نداشته باشید، مجبورید این کار را در خانه انجام دهید. اما باید دقت بیشتری داشته باشید. شما برای این کار به آستون100%  یا بهتر از آن به پاک‌کننده ژل نیاز دارید. هرچند قیمت بالایی دارد اما ملایم‌تر از آستون خالص است. ابتدا پنبه را به آستون یا پاک‌کننده‌ی ژل آغشته کنید و روی ناخن‌ها قرار دهید و آن را با کاغذ آلومینیومی بپیچید. سپس دست‌تان را درون یک هوله بپیچید، این عمل باعث تسریع برداشت ژل می‌گردد. این مراحل بر حسب نوع مواد مصرفی از 15 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد. از سوهان‌ لاستیکی برای ساییدن ژل  اطراف ناخن‌ها استفاده کنید و به آن‌ها آب بزنید . برای این کار می‌توانید از روغن و مرطوب‌کننده‌ی مخصوص کمک بگیرید.

برای خشک کردن ژل مانیکور با استفاده از اشعه از کرم یا مایع ضد آفتاب استفاده کنید.

اشعه ماوراء بنفش برای سلامتی شما خطرناک است

عقل سلیم می‌گوید این اشعه برای شما ضرر دارد اما همیشه بخشی از خدمات آرایشگاه است. این اشعه‌های بنفش ناخن‌های شما را خشک می‌کند. افرادی که در خانواده‌ی خود سابقه‌ی سرطان پوست دارند، این خدمات را انتخاب نمی‌کنند. اما اگر دوست دارید که ژل مانیکور شما با این اشعه خشک شود، کرم یا مایع ضد آفتاب استفاده کنید. خوشبختانه پیشرفت‌ها در زمینه‌ي  ژل ناخن به لامپ‌های LED منجر شده که عوارض جانبی اشعه ماورای بنفش را ندارد. می‌توانید آرایشگاهی پیدا کنید که از این نوع لامپ‌ها استفاده کند.

بسته ژل‌های مانیکور خانگی نیز مفید است

برخی برندهای معروف، بسته‌‌های ژل مانیکور خانگی به همراه لامپ LED تولید کرده‌اند. اگر دوست دارید کار طراحی ناخن را خودتان به عهده بگیرید، این بسته به شما کمک می‌کند و به طور کل دوام بیشتری نسبت به مانیکور عادی دارند، اما کیفیت کار آرایشگاه را ندارند. برای داشتن دست‌ها و ناخن‌های زیبا باید به طور دقیق و جدی از دستورالعمل‌ها پیروی کنید.


ژل مانیکور 3 تا 2 هفته دوام دارد

بهترین ویژگی در مورد ژل مانیکور  دوام آن است. ژل مانیکور بهترین گزینه برای اتفاقات و برنامه‌های متوالی مانند مهمانی، مصاحبه‌های شغلی و تعطیلات خانوادگی است و بدون خوردگی دو هفته  دوام دارد. به یاد داشته باشید مدت دوام آن به بدن شما، نوع محصول و نحوه‌ی انجام مانیکور ارتباط دارد.

منبع : Seventeen