اگر از اصلاح کردن، اپی لیدی یا موم خسته شده اید، شاید بهتر باشد به لیزر موهای زائد بدن خود فکر کنید.
لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین عمل هایی به شمار می آید که برای زیبایی بیشتر انجام می شود. در این فرایند نور متمرکز شده یا همان لیزر به پیاز های مو تابانده می شود. رنگ دانه های پیاز مو نور را جذب می کنند و به این ترتیب مو برای همیشه از بین می رود.

فواید لیزر کردن موهای زائد
از لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، پاها، دست ها، زیر بغل و قسمت های خصوصی استفاده می شود. لیزر موهای زائد فواید زیادی دارد، از قبیل:

دقت
با لیزر می توان موهای سیاه و ضخیم را هدف گرفت و از آسیب رسیدن به مناطق دیگر پوست جلوگیری کرد.

سرعت
هر شلیک لیزر در کسری از ثانیه انجام می شود و می توان تعداد زیادی مو را با استفاده از آن از بین ببرد. لیزر در هر ثانیه می تواند منطقه ای به اندازه ی یک سکه را تحت پوشش قرار دهد. جاهای کوچکی مثل بالای لب را می توان در کمتر از یک دقیقه لیزر کرد و قسمت های بزرگتر مثل پشت کمر یا پاها ممکن است تا یک ساعت زمان نیاز داشته باشد.

یکی از فواید لیزر موهای زائد از بین رفتن دائمی موهای زائد است.

تضمین نتیجه
اکثر بیماران پس از انجام عمل لیزر برای همیشه از شر مو های زائد خود خلاص می شوند.

چگونه خود را برای لیزر موهای زائد بدن آماده کنیم
لیزر موهای زائد فقط کندن آنها نیست؛ بلکه یک فرایند پزشکی است که برای انجام به آموزش نیاز دارد و ممکن است خطراتی نیز در بر داشته باشد. قبل از لیزر موهای زائد حتما باید از صحت مدارک پزشکی کلینیک لیزر مورد نظر یا متخصصی که عمل لیزر را انجام می دهد اطمینان حاصل شود.
اگر قصد دارید موهای زائد بدن خود را لیزر کنید، از 6 هفته قبل از لیزر، نباید از موم یا اپی لیدی استفاده کرده باشید، چون لیزر ریشه های مو را هدف قرار می دهد و موم یا اپلی لیدی موها را همراه با بخشی از ریشه بیرون می کشند.
همچنین تا 8 هفته قبل و بعد از لیزر موهای زائد نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. نور آفتاب اثر لیزر را کاهش و احتمال بروز مشکلاتی بعد از عمل را افزایش می دهد.

در طول عمل لیزر چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟
قبل از شروع عمل لیزر موها را کوتاه می کنند تا به چند میلیمتر بالای سطح پوست برسند. دستگاه لیزر موهای زائد با توجه به رنگ، ضخامت و جای مو تنظیم می شود. با توجه به نوع منبع نور، خود بیمار و متخصص لیزر باید از محافظ چشم مناسب استفاده کنند. همچنین محافظت از لایه ی بیرونی پوست با استفاده از نوعی ژل یا دستگاه خنک کننده ضروری است. این عمل ورود نور به پوست را نیز ساده تر می کند.
سپس، متخصص لیزر روی منطقه ی مورد نظر شلیکی لیزری انجام می دهد و چند دقیقه صبر می کند تا مطمئن شود تنظیمات دستگاه مناسب بوده و پوست عکسل العمل بدی نشان نمی دهد.
پس از اتمام فرایند لیزر موهای زائد ممکن است یخ، کرم های ضد التهاب یا آب سرد به شما بدهند تا دردهای احتمالی را تسکین دهند. احتمالا نوبت بعدی لیزر شما نیز 4 تا 6 هفته بعد خواهد بود. این کار تا زمانی که موها دیگر رشد نکنند ادامه می یابد.

بعد از عمل لیزر برای جلوگیری از تغییر رنگ پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

فرایند بهبودی و خطرات
تا یک یا دو روز بعد از عمل لیزر موهای زائد، منطقه ی درمان شده به حالت آفتاب سوختگی در می آید. کمپرس یخ یا مرطوب کننده ها این حالت را بهبود می بخشند. اگر صورت خود را لیزر کرده اید و پس از عمل تاولی نزده است، یک روز بعد می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید. موهای زائد شما تا یک ماه پس از عمل لیزر می ریزند. در طول این مدت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا از تغییر رنگ پوست جلوگیری شود.
تاول زدن بین بیماران نادر است، اما برای کسانی که پوست تیره دارند بیشتر رخ می دهد. خطرات احتمالی دیگر شامل ورم، قرمز شدن و زخم شدن پوست می شود. بروز زخم های دائمی یا عوض شدن رنگ پوست بر اثر لیزر موهای زائد به ندرت مشاهده می شود.
منبع : Webmd