استفاده از سنگ در دکوراسیون داخلی گرایش جدیدی نیست و در واقع روشی رایج و مشهور برای تزئین محیط خانه است که هیچ وقت از داشتن و دیدن آن خسته نخواهید شد. راه‌های زیادی برای استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها تزئین دیوارها است. با استفاده از خلاقیت و قوه‌ی تصور انتزاعی خود می‌توانید یک طراحی سنگی طبیعی در دیوارهای خانه داشته باشید که به نقطه مرکزی خانه شما تبدیل خواهد شد.
مزایای استفاده از سنگ طبیعی در طراحی دیوارها:
  • بافت قدرتمند، عالی، زیبا و منحصربه فرد
  • داشتن حس طبیعی 
  • جذب فوق العاده صدا
  • وجود سنگ‌های طبیعی متنوع در قیمت‌های مختلف و مناسب
  • سهولت در نگهداری و مراقبت و دوام بالا
انواع مختلفی از سنگ‌های طبیعی برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد از قبیل سنگ آهک، سنگ ماسه، سنگ آجری، تخته سنگ و سنگ مرجانی.

نورپردازی مناسب باعث زیباتر جلوه کردن بافت و ظاهر سنگ‌های طبیعی در دکوراسیون داخلی خواهد شد.

نکاتی در مورد استفاده از سنگ طبیعی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی مناسب باعث زیباتر جلوه کردن بافت و ظاهر فوق العاده‌ی سنگ‌های طبیعی خواهد شد. سنگ‌های طبیعی را در ترکیب با اقلام دارای طبیعت گرم مانند خز، ترمه، قالیچه‌ و بالش‌های پشمی به کار ببرید زیرا سطوح سنگی حس سردی به دکوراسیون داخلی اتاق‌ می‌بخشد.
رگه‌هایی از رنگ روشن را در میان سایه‌های زرد، نارنجی و قرمز قرار دهید تا فضای شاد و نشاط آوری داشته باشید. استفاده از رگه‌های روشن در بافت رنگی مخالف می‌تواند الگوی طبیعی سنگ را بیشتر در معرض دید قرار دهد. اگر سنگ‌های طبیعی مورد استفاده در اندازه و شکل متفاوت باشند، شکل ظاهری دکوراسیون داخلی شما بسیار بهتر و زیباتر خواهد بود.
اگر فضای اتاق شما به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست، بهتر است تنها قسمتی از دیوار آن را با سنگ طبیعی تزئین کنید تا فضای داخل اتاق از آن چه که هست کوچک‌تر به نظر نرسد. باور کنید که حتی تزئین قسمت کوچکی از دیوار اتاق با سنگ‌های طبیعی زیبایی فوق العاده و غیر قابل باوری را به دکوراسیون داخلی خواهد داد. حتی می‌توانید خلاقیت به خرج داده و سقف اتاق‌تان را نیز با سنگ‌های طبیعی بپوشانید. این کار فضای پر نقش و نگار و گرمی را به اتاق خواهد بخشید. استفاده از رنگ در کنار سنگ در دکوراسیون داخلی می‌تواند از خشونت و زمختی بافت طبیعی سنگ‌ها کاسته و تصویر ظاهری آن را نرم‌تر نشان دهد.
از دیوارهای سنگی در هر نوع طراحی دکوراسیون داخلی می‌توان استفاده کرد، اما انتخاب مناسب‌ترین نوع سنگ طبیعی بسیار مهم است. برای مثال سنگ‌های آجری هم اندازه و هم شکل در اتاق‌هایی با سقف کوتاه و دکوراسیون داخلی امروزی متناسب‌تر هستند و سنگ‌های صخره‌ای بزرگ و با اشکال متفاوت در اتاق‌هایی با دکوراسیون داخلی روستایی، محلی و سنتی نمای بسیار بهتری خواهند داشت.
اگر می‌خواهید تمام دیوارهای اتاق‌ها را با سنگ طبیعی تزئین کنید، بهتر است از انواع مختلفی از سنگ‌های طبیعی استفاده کنید. این کار ظاهر دینامیک و دراماتیکی به دکوراسیون داخلی اتاق شما خواهد داد. سنگ و گیاه هر دو ساخته دست طبیعت هستند بنابراین ترکیب آن‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی جلوه بسیار زیبایی خواهد داشت.
امیدواریم که این نکات به شما در ساختن یک اتاق زیبا با دکوراسیون داخلی منحصربه فرد کمک کنند تا احساس خاکی، طبیعی و منحصربه فردی را به شما منتقل کند.

منبع : Interiorish