برای بسیای از مردم تصمیم‌گیری در خصوص انجام عمل جراحی مانند لیپوساکشن یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی‌شان است. بنابراین این تصمیم‌ باید آگاهانه گرفته شود. به همین جهت دانستن این‌که چه سوالی باید هنگام مشاوره قبل از عمل پرسیده شود نه تنها می‌تواند مهارت پزشک را نشان دهد ، بلکه نگرانی و اضطراب شما را نیز کاهش می‌دهد. در این‌جا گریزی داریم به سوال‌های مهمی که هنگام مشاوره با متخصص لیپوساکشن نباید از آن‌ها غافل شد.

هزینه لیپوساکشن چقدر است

اگر هزینه لیپوساکشن بسیار ارزان بود، از پزشک دلیل آن را بپرسید. به دقت لیست هزینه‌ها را بررسی کنید. آگاهی از هزینه‌هایی مانند مشاوره، بستری شدن و غذا می‌تواند از هرگونه سردرگمی جلوگیری کند. البته باید مطمئن شوید که قیمت پایین لیپوساکشن تاثیری بر کیفیت فرآیند جراحی و مراقبت‌های بعد از آن ندارد.

چه کسی جراحی لیپوساکشن را انجام می‌دهد

اکثر بیماران فکر می‌کنند پزشک مشاور آن‌ها لیپوساکشن را انجام می‌دهد که البته در بسیاری از موارد این‌گونه نیست. در جلسه مشاوره از پزشک بپرسید که دقیقا چه کسی قرار است عمل جراحی را انجام دهد.

در خصوص تخصص پزشک سوال کنید

از تخصص پزشک در زمینه‌ی لیپوساکشن مطمئن شوید. بعضی از پزشکان در سایر تخصص‌ها نیز ممکن است عمل لیپوساکشن را انجام دهند. بنابراین داشتن تجهیزات لیپوساکشن لزوما به معنای تخصص داشتن نیست.

قبل از انجام لیپوساکشن در خصوص تجربه و مهارت پزشک سوال کنید.

تجربه پزشک در انجام لیپوساکشن اندام موردنظرتان چقدر است

حتی اگر پزشک دارای تخصص مرتبط باشد، با این حال هیچ‌گاه نمی‌تواند در لیپوساکشن تمام اندام‌ها مهارت کافی را کسب کند. برای مثال اگر پزشک در لیپوساکشن صورت مجرب و ماهر است، به این معنا نیست که در لیپوساکشن سینه هم مهارت دارد. بنابراین در خصوص تجربه و مهارت پزشک سوال کنید. هم‌چنین از پزشک درباره درصد رضایت بیماران و عوارض احتمالی آن‌ها سوال کنید.

لیپوساکسن در چه محلی انجام می‌شود

آیا پزشک لیپوساکشن را در بیمارستان یا در مطب شخصی انجام می‌دهد؟ اگر لیپوساکشن در بیمارستان انجام شود پزشک می‌تواند در صورت بروز مشکلات جدی و غیر منتظره بیمار را به بخش‌های دیگر منتقل و تحت درمان قرار دهد.

آیا مرکز درمانی موردنظر دارای مجوز از وزارت بهداشت است

از داشتن مجوزهای لازم مرکز درمانی اطمینان حاصل کنید. برای این‌ کار می‌توانید به سایت وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنید و یا با شماره تلفن‌های پاسخگو در این رابطه تماس بگیرید.

جراحی لیپوساکشن چقدر طور می‌کشد

اگر شاغل هستید و می‌خواهید مرخصی بگیرید، این سوال می‌تواند بسیار مهم باشد. در خصوص حداقل و حداکثر زمان دوره نقاهت نیز سوال کنید.

لیپوساکشن چه عوارض جانبی احتمالی دارد، تا چه حد درد و سوزش طبیعی است

جلسه‌ب مشاوره قبل از عمل را بدون آگاهی کامل از شرایط بعد از عمل ترک نکنید. بسیاری از کلینیک‌های پزشکی سوالات رایج درباره‌ی لیپوساکشن را در قالب بروشور ارائه می‌دهند. هم‌چنین درباره‌ی محدودیت‌های حرکتی، استحمام و دیگر نکات دوران نقاهت از پزشک خود سوال کنید. کم رویی را کنار بگذارید و درباره‌ی هر آن‌چه ذهن شما را به خود مشغول کرده سوال کنید.

منبع : Lipo