امروزه فقط این‌که ناخن‌ها را یک لاک قرمز بزنید کافی نیست. روش‌های خلاقانه بسیار زیادی برای طراحی ناخن وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان لاک زدن را به یک هنر تبدیل کرد. البته این‌کار مشکل نیست و نیاز به خرید وسایل و ابزار خاصی ندارد و فقط کمی انگیزه نیاز است.
در این‌جا مجموعه‌ای از بهترین روش‌های طراحی ناخن را فراهم کرده‌ایم که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها انجام دهید.

پوشاندن خراب‌کاری فرنچ ناخن‌ها

اگر فرنچ‌ ناخن‌ها آن‌طوری که می‌خواهید خوب و تمیز نشده، بدون این‌که از اول شروع کنید راه آسانی برای پنهان کردن اشتباهات‌ وجود دارد. یک لاک اکلیلی بردارید و روی خط وصل فرنچ با قسمت صورتی ناخن، یک ردیف لاک اکلیلی بزنید.

نوارچسب‌های کاغذی دوستان شما هستند

برای کشیدن زیگزاگ‌ها یا خطوط راه‌راه نیازی به داشتن دستان ماهر و بدون لرزش یک تتوکار ندارید؛ همه‌ی آن‌چه احتیاج دارید نوار چسب است. ابتدا باید منتظر شوید لاک پایه  یا بیس کوت خشک شود، بعداز یک ساعت می‌توانید نوارچسب‌ها چسبانده و شروع به لاک زدن کنید.

ناخن‌های گیپوری

می‌توانید از یک تکه گیپور یا تور کهنه استفاده کرده، آن را دور ناخن بپیچید و با یک اسفنج لاک را روی ناخن بزنید. یک طرح گیپیوری آسان اما به‌ ظاهر مشکل خواهید داشت.

طراحی ناخن به شکل قلب

عشق را حس کنید

طراحی ناخن به شکل قلب روی ناخن بسیار زیبا است، حال چه روی همه ناخن‌ها باشد و چه در گوشه یکی از آن‌ها. برای کشیدن یک قلب زیبا فقط به یک خلال دندان نیاز دارید. با استفاده از خلال دندان دو نقطه هم‌اندازه روی ناخن بگذارید و سپس هر دونقطه را تا پایین بکشید تا باهم برخورد کنند. به همین سادگی.

خط‌خطی‌های باریک

برای کشیدن راه‌راه‌های باریک روی ناخن می‌توانید از یک قلمو پنکه‌ای fan brush استفاده کنید. وقتی رنگ پایه خشک شد، نوک موهای قلمو را درون لاک متفاوتی بزنید و آن را به‌صورت افقی روی ناخن بکشید. صبر کنید تا خشک بشود و سپس همین‌ کار را با رنگ دیگری انجام دهید. می‌توانید از هر تعداد رنگی که می‌خواهید استفاده کنید.

تناسب رنگ‌های انتخابی

اگر می‌خواهید در طراحی ناخن از ترکیب دو رنگ متفاوت استفاده کنید، از جدول تناسب رنگ استفاده کنید تا مطمئن باشید که رنگ‌ها با هم هم‌خوانی دارند.

استفاده از نخ 

این ایده برای خلق یک طراحی ناخن نوآورانه، بسیار جالب و جذاب است. ابتدا رنگ پایه را روی ناخن زده و صبر کنید تا خشک شود. سپس یک لایه برق ناخن روی آن بزنید و نخ خیاطی را انحنا کنید و پیچ‌ و تاب دهید و تا برق ناخن خشک نشده آن را روی ناخن بچسبانید. وقتی که کاملا خشک شد، یک لایه دیگر تاپ‌ذکت (برق ناخن) شفاف روی آن بزنید تا نخ کاملا روی ناخن ثابت بماند.

طراحی ناخن به روش پاشیدن رنگ روی ناخن‌ها

پاشیدن رنگ روی ناخن‌ها

بااستفاده از یک قلمو آرایشی کج و شیب‌دار می‌توانید لاک را روی ناخن بپاشید و به‌این صورت یک طراحی ناخن شبیه به نقاشی‌های جکسون پولاک خلق کنید. برای این‌کار باید قلمو را درون لاک زده و بعد آن را درون لاک‌پاک‌کن بزنید تا لایه‌ی لاک روی قلمو نازک شود و بعد آن را روی ناخن بپاشید.

پاشیدن رنگ روی ناخن به روشی دیگر

اگر نمی‌خواهید قلموی آرایشی خود را با لاک خراب کنید و یا قلموی اضافه ندارید، می‌توانید به‌جای آن از یک نی استفاده کنید. نی را از وسط ببرید (با نی کوتاه‌تر کنترل بیشتری خواهد داشت)، یک سر نی را در لاک فرو کنید و درون آن فوت کنید تا رنگ روی ناخن‌ها بپاشید تا همان طراحی ناخن را به شما بدهد.

طرح چهارخانه 

کشیدن خطوط صاف، تنها کاربرد نوارچسب‌های کاغذی به‌شمار نمی‌آید. بلکه می‌توانید با چسباندن آن‌ها روی ناخن یک طراحی ناخن سریع انجام دهید. برای این‌ کار نوارچسب را لاک زده و وقتی که رنگ خشک شد، آن را به‌صورت نواری ببرید و روی ناخن بچسبانید، به همین سادگی. وقتی که اضافه‌های چسب‌ها را بریدید روی آن یک لایه برق ناخن شفاف بزنید تا نوارچسب‌ها در جای خود ثابت شوند.

طرح لیمویی

مسلما لیمو با تکیلا ترکیب خیلی خوبی است اما داشتن ناخن‌های لیمویی از آن هم بهتر است. کشیدن این طراحی ناخن زیبا آنقدرها که به نظر می‌رسد سخت نیست. برای کشیدن لیموهای گرد می‌توانید از ته یک قلموی نقاشی استفاده کرده و سپس سر یک مداد اتود را در لاک سبز فر کرده و با آن دوبرگ برای لیمو بکشید. با کشیدن این برگ‌ها طرح بیشتر طاهر میوه پیدا می‌کند و دیگر فقط به‌صورت نقطه‌های زرد رنگ به نظر نمی‌رسد.

طرح پر در طراحی ناخن

طرح پر

کشیدن طرح یک پر روی ناخن کار بسیار مشکلی است. برای همین ما این حقه را به شما آموزش می‌دهیم. با استفاده از پر واقعی و چسب ناخن. یک پر واقعی را با توجه به اندازه ناخن‌تان ببرید. روی ناخن را با چسب ناخن بپوشانید و پر را روی آن قرار دهید و روی آن را بالایه دیگری چسب شفاف بپوشانید. برای شکل‌دهی درست به پر در قسمت‌هایی که از ناخن بیرون زده، می‌توانید از یک قیچی سرگرد استفاده کنید.

طراحی کنید

بله، با داشتن وسایل طراحی ناخن خوب می‌توان طراحی را کمی آسان‌تر کرد، اما یک ماژیک شارپی خوب و قدیمی می‌تواند جای همه آن‌ها را پر کند. وقتی که طراحی ناخن را تمام کردید، یک لایه تاپ کوت (برق ناخن) روی آن بزنید تا طرح ثابت و زیبا بماند.

استیکر ناخن بسازید

ممکن است برای برخی طراحی ناخن و نقاشی روی آن خودشان خیلی مشکل باشد، اما با استفاده از این روش جالب می‌توانید این‌کار را آسان‌تر کنید. طرح مورد نظر خود را روی یک کیسه زیپ‌لاک بکشید و بگذارید تا خشک شود. می‌توانید این طرح را مثل استیکر روی ناخن چسبانده و روی آن را تاپ کت بزنید. راه‌ها و طرح‌های بسیار زیادی وجود دارد.

استنسیل

می‌توان با کنده‌کاری و حکاکی پاک‌کن ته مداد، مهر‌های طرح یوزپلنگی برای خود بسازید. اشکالی که می‌توان از این طریق درست کرد بسیار زیاد است و همه بستگی به قدرت خلاقیت و مهارت شما دارد.

طراحی ناخن مات برای کسانی‌که از رنگ‌های روشن خوش‌شان نمی‌آید.

یک طرح مات

اگر واقعا می‌خواهید که روی ناخن‌های‌تان طراحی داشته باشید، ولی درعین‌حال از رنگ‌های روشن خوش‌تان نمی‌آید. استفاده از ترکیب لاک مات و برق ناخن شفاف می‌تواند مفید باشد. ابتدا یک لاک مات مشکی روی ناخن بزنید، اگر لاک مات مشکی ندارید می‌توانید یک تاپ کت مات روی لاک مشکی معمولی بزنید. سپس با استفاده از یک برق ناخن (تاپ کت) شفاف و براق طرح‌های مورد نظرتان را روی ناخن بکشید. با این روش، طراحی ناخن مات و زیبایی خواهید داشت.

طرح نقطه نقطه ریز 

چسب‌زخم‌ها دارای سوراخ‌های بسیار ریزی هستند تا پوست زیر آن‌ها امکان جذب اکسیژن را داشته باشد. اما در این‌جا ما از این چسب‌زخم‌ها به‌عنوان استنسیل استفاده می‌کنیم. قسمت سوراخ سوراخی چسب‌زخم را روی ناخن بچسبانید، و لاک را روی آن بزنید و بعد از این‌که لاک خشک شد، چسب را جدا کنید تا طرح نقطه نقطه ما خودش را نشان دهد.

طرح نقطه نقطه بزرگ

سر گرد یک سنجاق سر را درون لاک زده و از آن به‌عنوان قلم داتینگ استفاده کنید. فراموش نکنید که برای ماندگاری طرح، حتما روی ناخن‌ها تاپ کت بزنید.

ناخن‌های نئونی براق

ناخن‌های شفاف و براق واقعا جذاب هستند و می‌توانند کاملا تیپ شما را تغییر دهند. برای داشتن ناخن‌های روشن و براق، ابتدا یک لایه لاک سفید روی ناخن بزنید و بعد لاک سبز رنگ را روی آن بزنید.

برای طراحی ناخن می‌توانید یک نوار چسب کاغذی را با پانچ قلبی، پانچ کنید.

راهی ساده‌تر برای شکل قلب

اگر کشیدن قلب با خلال‌دندان برای شما مشکل است، یک راه ساده‌تر نیز وجود دارد. پیدا کردن پانچ‌های قلبی شکل کار آسانی است، یک نوار چسب کاغذی را با پانچ قلبی، پانچ کنید. آن را روی ناخن چسبانده و آن را به‌جای استنسیل  استفاده کنید و روی آن لاک بزنید. شما می‌توانید این‌ کار را با اشکال مختلف پانچ انجام دهید.

طرح پوست مار

برای این‌ کار نیاز به یک تکه توری دارید، این توری‌ها را می‌توانید از مغازه تهیه کنید یا به‌جای آن از یک اسفنج استفاده کنید. توری را محکم دور ناخن بپیچید و با استفاده از یک اسفنج آرایشی لاک را روی ناخن بزنید. (نباید رنگ را روی ناخن بکشید بلک باید با ضربات آرام لاک را روی توری و ناخن بزنید.) لاک براق یا اکلیلی برای این طرح مناسب‌تر است.

آمبره با اسفنج آرایشی

با استفاده از اسفنج آرایشی می‌توانید یک طرح آمبره زیبا روی ناخن ایجاد کنید. ترکیب لاک و الکل را روی قسمت بالای ناخن بزنید، بگذارید خشک شود. سپس از همان رنگ یک درجه تیره‌تر را روی اسفنج زده و کمی بالاتر از رنگ قبلی بزنید و بدین ترتیب آمبره زیبایی روی ناخن خود خواهید داشت.

طرح سنگ فیروزه

برای طراحی ناخن به روش سنگ فیروزه و طلا روی ناخن، تنها وسیله‌ای که نیاز دارید یک تکه پلاستیک است. یک کیسه فریزر یا یک یسه زیپر کافی است. بعد از این‌ که رنگ فیروزه‌ای زمینه خشک شد، پلاستیک را مچاله کرده و لاک طلایی را روی آن بزنید. برای گرفتن لاک‌های اضافی، پلاستیک را قبل از ناخن روی یک تکه کاغذ بزنید و سپس مثل یک مهر آن را روی ناخن بزنید. البته می‌توانید در ترکیب با رنگ فیروزه‌ای، از هر رنگ دیگری به‌جای طلایی استفاده کنید.

مانیکور نیمه ماه یکی از مدل‌های متنوع و تغییر یافته فرنچ مانیکور است.

مانیکور هلال ماه

مانیکور نیمه ماه یکی از مدل‌های متنوع و تغییر یافته فرنچ مانیکور است. وقت آن رسیده تا به مغازه وازم اداری بروید و از استیکرهای هلالی که برای تعمیر سوراخ‌های گرد روی کاغذهای درون کلاسور استفاده می‌شود، بخرید. بعد از این‌که رنگ بیس و پایه را روی ناخن زدید استیکر را روی پایه ناخن بگذارید تا شکل نیمه ماه را ایجاد کنید. نیمه بالایی ناخن را لاک بزنید و سپس استیکر را جدا کنید.

فرنچ مانیکور

حالا که این استیکرهای گرد و دایره‌ای شکل را دراختیار دارید، می‌توانید آن‌ها را برای فرنچ مانیکور هم به‌کار ببرید. این بار استیکر را بالاتر بچسبانید، یعنی دقیقا روی خطی که می‌خواهید فرنچ مانیکور از آن‌جا شروع شود و قسمت بالای استیکر را با رنگ دلخواه لاک بزنید. این روش خیلی بهتر از استفاده از نوار چسب است، زیرا به‌جای یک خط صاف و بی‌روح، یک خط منحنی زیبا دارید.

طرح مخملی 

طراحی ناخن فقط محدود به اشکال و الگوهای مختلف نمی‌شود، می‌توانید از بافت‌های مختلف در طراحی خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید به ناخن‌ها ظاهری مخملی بدهید می‌توانید از پودرهای فشرده‌ای که در مغازه‌ها پیدا می‌شوند، استفاده کنید. ناخن را با لاک هم‌ رنگ پودر لاک بزنید، پودر را روی آن بریزید و بعداز این‌که خشک شد، پودر اضافی را با قلمو از بین ببرید.

لاک مات با سایه چشم

آیا فعلا لاک مات ندارید و وقتی هم برای بیرون رفتن و خرید آن ندارید؟ برای شما یک خبر خوب داریم، می‌توانید خودتان یک لاک مات درست کنید. برای این‌کار تنها کافی است که برق ناخن (تاپ کت) خود را با کمی الکل و کمی سایه چشم خرد و پودر شده مخلوط کنید و روی ناخن بزنید.

برای داشتن ظاهری مات از طراحی ناخن کافی است از مخلوط لاک مات با پودر نشاسته ذرت روی ناخن بزنید.

لاک مات با پودر نشاسته ذرت

اگر رنگ سایه چشم‌تان رنگ دلخواه شما نیست. می‌توانید به‌جای آن از نشاسته ذرت استفاده کنید. برای این‌ کار کافی است نشاسته ذرت را کم‌کم به برق ناخن شفاف خود اضافه کنید و خوب تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. وقتی رنگ آن سفید شد یعنی مخلوط آماده است. بعد از این‌که لاک مورد نظر را روی ناخن‌های‌تان زدید، برای داشتن ظاهری مات کافی است از مخلوط آماده شده روی ناخن بزنید.

پاک کردن راحت و بی‌دردسر لاک‌های اکلیلی

لاک‌های اکلیلی ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارند، اما پاک کردن آن‌ها بسیار مشکل است. البته بالاخره یک نفر راه حلی برای خاتمه دادن به این مشکل پیدا کرده است. این راه حل استفاده از چسب مدرسه المر elmer است. کافی است از این چسب به‌عنوان لایه بیس و زیرین لاک روی ناخن بزنید و بعد لاک اکلیلی را روی آن بزنید. به‌ این صورت می‌توانید هروقت خواستید لاک اکلیلی را مثل یک ورقه از ناخن جدا کنید. می‌توانید از مارک‌های دیگر چسب‌های کاردستی و مدرسه‌ای نیز استفاده کنید، فقط باید مطممئن شوید که این چسب شفاف، قابل شستشو و غیرسمی است.

طرح آبرنگی

وقتی به آبرنگ فکر می‌کنید ناخودآگاه رنگ‌های ملیح و زیبا به‌نظرتان می‌رسد. بعد از این‌که لاک سفید را با کمی استون یا لاک پاک‌کن مخلوط کرده و به‌عنوان بیس روی ناخن زدید، باید دو لایه تاپ کت روی آن بخورد (بسیار مهم است). سپس با رنگ دلخواه یک نقطه روی ناخن بگذارید. سپس یک قلمو را در لاک‌ پاک‌کن یا استون زده و نقطه‌ی رنگی را به اطراف پخش کنید. با این‌ کار لایه رنگ خیلی ظریف و نازک می‌شود و حالت آبرنگی پیدا می‌کند. از هر تعداد رنگی که می‌خواهید می‌توانید استفاده کنید.

طراحی ناخن به روش طرح تیله‌ای

طرح تیله‌ای

این طراحی ناخن به‌قدر زیبا است که مسلما افراد زیادی از آن تعریف خواهند کرد. یک قطره از لاک را درون فنجان آبی با دمای معمولی اتاق بیاندازید، از رنگ‌های مختلفی استفاده کنید و قطره‌های بعدی را وسط قطره قبلی بیاندازید تا دایره‌های رنگی زیادی درون هم روی آب شکل بگیرد. سپس با استفاده از یک خلال دندان، طرح مورد نظر خود را روی آن پیاده کنید. وقتی آماده شد، ناخن خود را که دارای لاک سفید است درون رنگ فرو ببرید.

پاک کردن با وازلین

وقتی از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنید که ریخت و پاش زیادی دارند، مثل تکنیک طرح تیله‌ای با استفاده از آب، می‌توانید برای جلوگیری از رنگی شدن انگشت و کناره‌های ناخن، روی آن‌ها وازلین بمالید. با این‌کار به‌راحتی می‌توانید لاک اضافی روی پوست را پاک کنید.

فرنچ مانیکور با کش پول

برای انجام دان یک فرنچ مانیکور تمیز و بی‌عیب و نقص شما را با یک حقه‌ی دیگر آشنا می‌کنیم. یک کش پول را از نیمه گره زده و یک حلقه آن را روی قسمتی از ناخن که می‌خواهید خط فرنچ روی آن بیافتد بگذارید و حلقه دوم را روی شست بیاندازید تا بتوانید کش را محکم سر جای خود نگه دارید. 

استفاده از سنگ‌های تزئینی براق

کمی براق بودن و درخشیدن اصلا اشکالی ندارد. استفاده از سنگ‌های تزئینی درخشان روی ناخن مشکل است و ممکن است لاکی که هنوز خشک نشده را خراب کند. برای برداشتن این سنگ‌ها و چسباندن آن‌ها روی ناخن از یک مداد خط‌ چشم استفاده کنید.

طراحی ناخن به روش طرح روزنامه

طرح روزنامه

این طرح خیلی آسان و راحت است.  ناخن‌ها را لاک سفید بزنید و آن‌ها را برای چند ثانیه در الکل فرو ببرید، روزنامه را روی ناخن گذاشته و بدون تکان دادن روزنامه، آن را فشار دهید و سپس از ناخن جدا کنید. الکل باعث می‌شود تا رنگ و چاپ روزنامه کاملا روی ناخن انتقال پیدا کند. 

خشک کردن سریع ناخن‌ها با آب

اگر وقت ندارید تا صبر کنید لاک‌ها کاملا خشک شوند، می‌توانید به‌راحتی ناخن‌ها را برای چند دقیقه درون یک ظرف آب یخ فرو کنید.

خشک کردن سریع ناخن‌ها با اسپری

یکی دیگر از راه‌های خشک کردن سریع لاک و طراحی ناخن، استفاده از اسپری‌های خنک کننده آشپزی روی ناخن‌ها است. باید مواد را بصورت یکنواخت به همه جای ناخن اسپری کنید و مراقب باشدی که اسپری را زیاد به ناخن‌ها نزدیک نکنید.

شیشه پاک‌کننده لاک

پاک کردن لاک از ناخن‌ها با لاک‌ پاک‌ کن‌های کتانی و پنبه‌ای معمولا کار سختی است، بنابراین شما را با شیوه جدیدی آشنا می‌کنیم. یک تکه ابر یا اسفنج را درون یک شیشه بگذارید و ماده پاک‌کننده‌ی لاک را روی آن بریزید و بگذارید اسفنج آن را جذب کند. دفعه بعد که نیاز به پاک کردن لاک داشتید فقط کافی است ناخن خود را در این طرف فرو کنید.

پاک کردن لکه‌ها با خمیر داندان

برخی از لاک‌ها بعد از پاک کردن هم روی ناخن لکه به جای می‌گذارند و این لکه‌ها با استون از بین نمی‌روند. یکی از راه‌های ساده برای پاک کردن این لکه‌ها این‌ است که کمی خمیر دندان سفیدکننده روی آن‌ها مالیده و آن‌را ماساژ دهید و سپس بشویید. درصورت لزوم می‌توانید این مراحل را تکرار کنید.

منبع : Diyncrafts