اگر شما هم به هدایای تبلیغاتی به درد نخورد حساسیت دارید و از جمع کردن آن‌ها خسته شده‌اید، امسال هدایای تبلیغاتی از مد افتاده‌ی شرکت‌ها را فراموش کرده  و یک هدیه‌ی فوق‌العاده بفرستید که مشتری‌های‌تان عاشقش خواهند شد. 
چه خواهان ارسال یک هدیه‌ی رایگان یا ارزان باشید (که همان طور که در ادامه نشان می‌دهیم، می‌توانند فوق العاده موثر باشد)، یا بودجه‌ای برای خرید هدیه کنار گذاشته باشید، در ادامه یازده پیشنهاد برای هدایای تبلیغاتی عید نوروز برای مشتریان را به اشتراک می‌گذاریم که حرف ندارند: 

کتاب

کتاب‌ به‌عنوان یک هدیه‌ی شخصی و بسیار با ارزش می‌توانند زندگی افراد را تغییر دهند. نوع کتاب می‌تواند متنوع باشد،  کتاب‌های کسب و کار، رمان و هر چه دوست دارید و یک یادداشت در خصوص این‌که چرا این کتاب برای شما معنی‌دار است هم در آن بگنجانید. برای مشتریانی که زیاد در رفت و آمد هستند، کتاب‌های صوتی (یا کارت‌های هدیه‌ی شنیداری) را به‌عنوان هدایای تبلیغاتی در نظر بگیرید.

سوغات شهر خودتان

به جای سبد کاتالوگ گران‌قیمت و خوراکی‌های معمولی، یک سوغات محبوب محلی قابل تامل برای مشتری‌های‌تان بفرستید.

ارائه خدمات امور نظافتی در بیشتر شرکت‌ها به‌عنوان هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته می‌شود.

امور نظافتی

ارائه دهندگان خدمات امور نظافتی در زندگی افراد پرمشغله که وقت نظافت کردن منزل‌های‌شان را ندارند نقش مفیدی بازی می‌کنند. حالا که نزدیک عید نوروز هستیم و همه به فکر خانه تکانی کردن هستند، می‌تواند با ارائه دادن خدمات شرکت‌های امور نظافتی به مشتریان، هدیه‌ای ارزشمند و به یاد ماندنی به آن‌ها بدهید تا از شر زحمت خانه تکانی خلاص شوند و بتوانند به کارهای‌شان برسند.

یک یادداشت دست نویس

یک هدیه حتما نباید گران‌قیمت باشد و یک یادداشت صادقانه حاکی از قدردانی به اندازه‌ی یک هدیه‌ی گران‌قیمت‌تر (اگر نه بیشتر ) تاثیر دارد. حتما عید نوروز را هم به مشتریان خود تبریک بگویید.

یک لیوان شخصی با نام خود آن‌ها نه شما

چرا نام آن‌ها؟ چون همان‌طور که دیل کارنگی می‌گوید «به یاد داشته باشید که نام انسان برای خودش شیرین‌ترین و مهم‌ترین صدا در هر زبانی است».
یک لیوان با نام خودتان یا لوگوی شرکت‌تان، مطمئما در کمد شلوغ دفتر کار خاک خواهد خورد. اما یک لیوان با نام مشتریان ، ارزش خیلی بیشتری برای مشتری دارد و به احتمال زیاد تبدیل به وسیله‌ای می‌شود که استفاده‌ی زیادی از آن می‌کند و هر زمان که آن را می‌بیند، به یاد می‌آورد که چه کسی این هدیه را به او داده است.

کمک به موسسه خیریه

اگر فکر می‌کنید که اگر کار خیری به نام مشتری انجام دهید او لذت برده و به ارزش آن پی خواهد برد (یا اگر سیاست واحدی در برابر پذیرش هدیه دارد)، می‌توانید به موسسه‌ی خیریه‌ای که از آن حمایت می‌کند کمک مالی کنید. سپس یک کارت تبریک عید نوروز به همراه رسید کمکی از طرف مشتری به موسسه‌ی خیریه کردید برای مشتریان بفرستید.

هایلایتر یک نمونه از هدایای تبلیغاتی به یادماندنی و بسیار ساده است.

هایلایترهای مارک دار

چرا هایلایتر و نه خودکار؟ چون خودکارها را یا هر روز گم می‌کنند، یا به کسی می‌دهند، یا کسی آن را می دزد و فراموش می‌شوند. اما هایلایترها را در یک کشو یا جا مدادی گذاشته و تنها برای یک کار مهم از محل خود بیرون آورده می‌شوند. زمانی که مشتری روی جمله‌ای که برایش مهم است را هایلایت می‌کند، به یاد کسی که  ماژیک هایلایت را به او داده می‌افتد. هایلایتر یک نمونه از هدایای تبلیغاتی به یادماندنی و بسیار ساده است. 

اشتراک مجله

چگونه تمام مشتریان را برای یک سال خوشحال کنید؟ با اشتراک یک مجله‌ی خاص صنعتی یا سرگرم‌کننده که مشتریان از خواندن آن‌ها لذت می‌برند.

قدردانی

در این‌جا یک راز وجود دارد: لازم نیست که زمان و پول زیادی را صرف هدایای تبلیغاتی کنید تا مورد استقبال و توجه قرار گیرد. تحقیقات نشان داده‌اند که یک تشکر صادقانه که با ایمیل به مشتری خود می‌فرستید، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی روابط‌تان با آن‌ها بگذارد. اگر واقعا می‌خواهید آن‌ها را ذوق زده کنید، از تلفن استفاده کنید.

زیاد دیر نشده

چه بخواهید برای مشتریان‌تان هدیه بفرستید و چه یک تشکر ساده، اگر همین حالا شروع کنید هنوز هم می‌توانید قبل از تعطیلات انجامش دهید. یک (یا چند) ایده‌ی بالا را انتخاب کرده و برای عمیق‌تر کردن روابط خود با مشتری‌ها آن را به کار بگیرید.

منبع : Groovehq