آیا دنبال هدایای تبلیغاتی می‌گردید که مشتریان شما از آن‌‌ها خوش‌شان بیاید؟ در ادامه ایده‌های خوبی در این زمینه به شما پیشنهاد خواهیم داد. می‌دانیم از این‌که مشتریان هدایای تبلیغاتی کلیشه‌ای شما را در گوشه‌ای انداخته تا خاک بخورند و از آن‌ها استفاده چندانی نمی‌کنند ناراحت هستید. بنابراین برای شما فهرستی از هدایای تبلیغاتی بدون در نظر گرفتن جنسیت مشتریان تهیه کرده‌ایم که از جذابیت و خلاقیت کافی برای غافلگیر کردن آن‌ها برخوردارند. مطمئن باشید که مشتریان و همکاران شما بعد از دیدن هدایای تبلیغاتی که برای آن‌ها ارسال کرده‌اید به وجد آمده و از شما به خاطر کلیشه‌ای نبودن هدایای تبلیغاتی ارسالی‌تان تشکر خواهند کرد.

در انتخاب هدایای تبلیغاتی خود کمی شوخ طبعی به خرج بدهید

در استراتژی انتخاب هدایای تبلیغاتی از حس شوخ طبعی خود استفاده کنید. می‌توانید همراه هدایای تبلیغاتی یک دفتر یادداشت، برچسب کاغذی، بطری آب یا دیگر وسایلی که پرسنل به آن نیاز دارند به آن‌ها هدیه دهید. سعی کنید روی این هدایای تبلیغاتی نوشته‌هایی باشد که باعث خنده و شادی مشتریان و همکاران‌تان شود و شما را در ذهن آن‌ها ماندگار کند. ارسال هدایای تبلیغاتی منحصربه فرد می‌تواند باعث تداوم و تحکیم رابطه‌ی بین شما و مشتریان‌تان شود. 
این‌گونه هدایای تبلیغاتی تاثیری بسیار بیشتر از آوردن خنده بر لبان مشتریان دارند. این هدایای تبلیغاتی موجب کاهش استرس، اعتمادسازی و حتی به وجود آمدن ایده‌های جدید و خلاقانه می‌شوند. متاسفانه بسیاری از افراد از شوخی کردن در محیط کار اجتناب می‌کنند زیرا از این می‌ترسند که باعث رنجش کسی یا دچار دردسر شود.

هدایای تبلیغاتی خوراکی سالم باعث بهبود عملکرد و شادابی کارکنان و مشتریان می‌شود.

میان‌ وعده‌های سالم 

این ایده‌ای است که مشتریان شما به هیچ وجه فراموش نخواهند کرد و از آن لذت خواهند برد. این هدایای تبلیغاتی خوراکی سالم باعث بهبود عملکرد و شادابی کارکنان و مشتریان می‌شود. می‌توانید برای این کار از مراکز تولید میان وعده‌های سالم بخواهید که تعداد مشخصی از این مواد غذایی سالم را از طرف شما برای مشتریان شما ارسال کند. بدون شک مشتریان شما از خوردن این میان وعده‌ها لذت برده و می‌توانند برای مشتریان خود نیز از آن‌ها استفاده کنند. بعد از آن‌که مشتریان شما تاثیر میان وعده‌های ارسالی شما را بر روی کارکنان و مشتریان خود دیدند، بدون شک از شما تشکر خواهند کرد و به ادامه و توسعه ارتباط با شما رغبت بیشتری نشان خواهند داد.
مطالعات نشان داده است که ساعات صرف قهوه و میان وعده‌های در ایالات متحده سالانه بیش از 2.4 میلیارد ساعت از وقت کاری شرکت‌ها را تلف می‌کند، پس هدایای تبلیغاتی شما باعث صرفه‌جویی در اتلاف وقت کارمندان شده و صاحبان کسب و کار از این بابت از شما سپاسگزار خواهند بود.

هدایای تبلیغاتی در حیطه ورزش و آمادگی جسمانی 

اگر می‌خواهید رابطه‌ی دراز مدتی را با مشتریان خود داشته باشید، بهتر است هدایای تبلیغاتی شما وسیله‌ای ورزش باشد. از آن‌جا که این گونه هدایای تبلیغاتی تاثیر محسوسی در زندگی شخصی افراد دارند، باعث تحکیم رابطه‌ی شما و مشتریان می‌شوند و به مدت طولانی اسم شما در ذهن مشتریان باقی خواهند ماند. به لطف تکنولوژی می‌توانید از بسته‌بندی‌های کوچک، جذاب و قابل حمل استفاده کنید. نکته‌ی مهم در مورد این هدایای تبلیغاتی این است که باعث افزایش آمادگی جسمانی و راندمان کاری کارمندان مشتریان شما خواهد شد و این مسئله توسط علم نیز تایید شده است. طبق مطالعات انجام گرفته، کارمندان دارای وضعیت جسمانی مناسب کارایی بهتری داشته و نسبت به کارمندانی که ورزش نمی‌کنند تعداد روزهای کمتری را به علت بیماری در خانه می‌مانند.

به‌عنوان هدایای تبلیغاتی می‌توانید از طرف مشتریان خود برای اقشار محروم و کم بضاعت غذا تهیه کنید.

در دادن هدیه به مشتریان سخاوتمند باشید

سخاوتمند باشید و به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی بدهید که دوست داشته باشند. برای مثال می‌توانید از طرف مشتریان خود برای اقشار محروم و کم بضاعت غذا تهیه کنید. با توجه به بضاعت مالی خود می‌توانید از بسته‌های غذایی متفاوتی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کودکان فقیر در مدرسه مانده و تحصیل کنند و از لحاظ تغذیه نیز شرایط بهتری داشته باشند. هم‌چنین می‌توان هدایای تبلیغاتی از قبیل نوشت‌افزار و لباس را نیز در اختیار این کودکان قرار داد. نکته‌ی مهم این است که مشتریان شما بدانند مبالغی که شما از طرف آن‌ها خرج می‌کنید دقیقا در چه موردی صرف شده است.

به آن‌ها وقت بیشتری بدهید

متاسفانه شما نمی‌توانید به مشتریان و کارمندان خود وقت زیادی بدهید اما می‌توانید در وقت آن‌ها صرفه جویی کنید. اگر بتوانید این کار را بکنید بهترین هدایای تبلیغاتی را به مشتریان خود ارائه داده‌اید. مثلا برای آنان کارت‌های تخفیف بگیرید یا با مراکز نظافت منازل قرارداد بسته و مقداری از هزینه‌ی نظافت خانه مشتریان یا کارمندان خود را متقبل شوید. این خدمات را به‌عنوان هدایای تبلیغاتی برای مشتریان خود انجام دهید و آن‌ها نیز بدون شک از این کار شما خوشحال شده و سپاسگزاری خواهند کرد.

به مشتریان خود هدایایی از فرهنگ‌های دیگر بدهید

همه ما دوست داریم که کارکنان و مشتریان خود را به سفرهای خاطره‌انگیز بفرستیم. این هدایای تبلیغاتی برای تمام عمر در ذهن آن‌ها خواهد ماند. لازم نیست که هزینه سفری که برای مشتریان خود صرف می‌کنید بسیار هنگفت باشد و بهتر است از تورهای مسافرتی کم‌هزینه استفاده کنید. حتی می‌توانید مجموعه‌ای از عکس‌ها و اطلاعات و حتی غذاهای مربوط به جوامع و فرهنگ‌های دیگر را به مشتریان خود اهدا کنید.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر جهان هدایای تبلیغاتی در حیطه خواب و استراحت به مشتریان خود اهدا می‌کنند.

یک استراحت شبانه به یاد ماندنی را به مشتریان خود هدیه کنید

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر جهان هدایای تبلیغاتی در این حیطه به مشتریان خود اهدا می‌کنند. برای مثال هافینگتون پست به مشتریان خود لباس خواب‌های راحت و سبک هدیه می‌دهد. از این رو مشخص می‌شود که چنین هدایای تبلیغاتی آن‌طور که به نظر می‌رسد ساده و بی‌ربط نیستند. خوابیدن راحت مزایای فراوانی دارد و همه روزه به آن احتیاج داریم. همه افراد نیاز به خواب راحت و با آرامش روزانه دارند از این رو، هدایای تبلیغاتی در این حوزه اثرات مثبتی بر روی رابطه بین شما و مشتریان‌تان خواهد داشت. به همین دلیل ما لباس خواب را در فهرست بهترین و منحصربه‌فردترین و البته موثرترین هدایای تبلیغاتی خود قرار داده‌ایم.

همراه با هدایای تبلیغاتی یک یادداشت منحصربه‌فرد نیز برای مشتری خود بنویسید

این پیشنهاد علاوه بر این‌که تاثیر مثبتی روی رابطه‌ی شما و مشتریان دارد . مقرون به صرفه نیز است. سعی کنید روی هدایای تبلیغاتی خود یادداشتی به دست خط خودتان بنویسید که منحصربه‌فرد باشد و برای آن‌ها تازگی داشته باشد. اگر چه این هدایای تبلیغاتی کم هزینه و دارای حس صمیمیت است اما تهیه کردن آن می تواند زمان‌بر باشد یعنی باید زمان زیادی روی طراحی آن کار کنید. بهتر است طراحی شما کاملا شخصی و منحصربه فرد باشد تا مشتری را همواره به یاد رابطه‌اش با شما و محصول‌تان بیاندازد.
بعد از نوشتن یادداشت می‌توانید آن را همراه با یک کارت هدیه یا تخفیف برای مشتریان خود ارسال کنید. اما باید توجه داشته باشید که همه چیز را بر اساس سلیقه‌ی مشتریان طراحی کنید. حتی می‌تواند در یادداشت خود علت انتخاب هدیه خود را بیان کنید.
ممکن است فکر کنید که این هدایای تبلیغاتی در شان شما و مشتریان‌تان نباشد، اما نگران نباشید زیرا مشتریان از دریافت یادداشت‌های با دست‌خط شخصی افراد خوشحال خواهند شد. این هدایای تبلیغاتی نوعی اثر هنری خواهد بود که برای مشتریان ارزش بالایی خواهد داشت.

از مشتریان خود بخواهید درخواست‌های خود را برای شما بفرستند و از آن‌ها برای هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.

از مشتریان خود بخواهید درخواست‌های خود را برای شما بفرستند

اگر می‌خواهید رابطه خود و مشتریان‌تان را برای دراز مدت تحکیم ببخشید از این روش استفاده کنید. از مشتریان خود بخواهید فهرستی از کارهایی که دوست دارند برای آن‌ها انجام دهید را برای شما بفرستند. از میان آن‌ها یکی را که در وسع‌تان باشد و شرایط انجامش را داشته باشید انتخاب کرده و انجام دهید. می‌توانید برای مدت معینی بعضی از کارهای مشتریان خود را برعهده بگیرید. برای مثال می‌توانید از طرف مشتریان برای یکی از بستگان‌ آن‌ها که در بیمارستان بستری شده است، دسته گل یا وسایل سرگرم کننده یا  هدیه‌ای بفرستید.

از هدایایی که در کاهش استرس و اضطراب مشتریان شما موثرند استفاده کنید

حقیت تلخی است اما بسیاری از مشتریان از استرس رنج می‌برند. در حقیقت مطالعات نشان داده است که از هر 10 نفر 8 نفر از افراد در محیط کار دچار استرس می‌شوند. آیا هدایای تبلیغاتی که کمی از این استرس را کاهش دهد بهترین هدایای تبلیغاتی برای مشتریان شما نخواهد بود؟ به همین دلیل آخرین گزینه پیشنهادی ما برای هدایای تبلیغاتی استفاده از مدیتیشن است چه در قالب کلاس‌های خصوصی یا دستورالعمل‌های کاربردی.
این روش هدایای تبلیغاتی تر و تمیز و بسته‌بندی شده نیست بلکه باید در این زمینه مقداری تحقیق کرده و با مراکز تمرین مدیتیشن تماس گرفته و بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. بر اساس نوع مدیتیشن و مکان‌های ارائه دهنده این نوع از درمان در اینترنت جستجو کرده و فهرستی از این مراکز را تهیه کنید و در صورت لزوم برای کسب اطلاعات بیشتر با این مراکز تماس بگیرید. مشتریان می‌توانند از این هدایای تبلیغاتی شما برای کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس خود و هم‌چنین کاهش فشار خون استفاده کنند.

نتیجه

اکنون شما می توانید یکی از این پیشنهادها را انتخاب کرده و انجام دهید. بدون شک مشتریان شما این هدایای تبلیغاتی را دوست شده و بابت آن‌ها از شما تشکر خواهند کرد و رابطه‌ی‌شان  با شما را ادامه خواهند داد.

منبع : Snacknation