اگر قصد دارید وارد کار طراحی ناخن شوید، باید اطلاعات کافی از این حرفه کسب کنید . برای این‌که بدانید این شغل مناسب شما است یا خیر، باید به دنبال اطلاعاتی دوره‌های آموزشی،کسب جواز، پیشرفت شغلی، حقوق و دستمزد در این حرفه باشید. شما می توانید در این موارد به مراکزی که مدارک طراحی ناخن ارائه می‌کنند مراجعه کنید.

ناخن کار کیست

سوهان ناخن، لاک ناخن، گرفتن کوتیکول و هم‌چنین مانیکور و پدیکور از جمله خدماتی است که یک تکنسین طراحی ناخن یا ناخن کار به مشتری‌ها ارائه می‌دهد. این خدمات باید به راحتی و بدون هیچ آسیبی ارائه شوند و ناخن کارها باید در کاربرد وسایل خیلی تیز مثل ناخن‌گیر، سوهان ناخن و یا قیچی کوتیکول خیلی با دقت و احتیاط عمل کنند.  بسیاری از ناخن‌کار‌ها در سالن زیبایی خود مشغول به کار هستند ، بنابراین باید در نظافت و بهداشت این وسایل نیز کوشا باشند.

کار ناخن کار چیست

تمیز کردن ناخن مشتری، لاک زدن، ترمیم ناخن‌های شکسته و کاشت ناخن مصنوعی و هم‌چنین  با درنظر گرفتن نوع پوست دست مشتری، مراقبت از کوتیکول و شکل دادن به سر ناخن مشتری از خدماتی است که یک ناخن کار  یا طراح ناخن ارائه می‌دهد. البته طراحی ناخن کار یک ناخن کار حرفه‌ای است. برای این‌که وارد کار طراحی ناخن شوید باید دروه‌های آموزشی آن را بگذرانید.

برای شروع کار طراحی ناخن باید مهارت‌های فنی از جمله مانیکور، پدیکور، کاشت ناخن مصنوعی را بگذرانید.

گذراندن دوره‌های آموزشی

برای وارد شدن به حوزه‌ی طراحی ناخن باید آموزش ببینید. شما یا می‌توانید در دوره‌های 3 ماهه ناخن شرکت کنید و یا  دوره‌های کاسمتولوژی (شناخت وسایل آرایشی) که معمولا 1 تا 2 سال به طول می انجامد را انتخاب کنید. این برنامه‌های آموزشی در بسیاری از  مراکز آموزش حرفه‌ای و مراکز خصوصی زیبایی و یا آرایشگاه‌ها ارائه می‌شوند. در این دوره‌ها، مهارت‌های فنی ازجمله مانیکور، پدیکور، کاشت ناخن مصنوعی، آناتومی دست و پا و درمان اختلالات ناخن و پوست آموزش داده می‌شوند. لازم به ذکر است که رعایت بهداشت و امنیت در کار به همان اندازه‌ی دانش و اطلاعات در زمینه خدمات ناخن حائز اهمیت است.

کسب مدرک

اغلب مدارک و گواهی‌ها بعد ازشرکت در آزمون صادر می‌شوند. گذراندن دوره‌های آموزشی‌ و پاس کردن امتحان از شرایط کسب مدرک می‌باشد. بعد از آزمون کتبی نوبت به مرحله آزمون عملی و نشان دادن مهارت‌ها می‌رسد. 

پیدا کردن فرصت‌های شغلی

ناخن کارهایی که طراحی ناخن انجام می‌دهند معمولا در سالن‌های ناخن، سالن‌های زیبایی، مراکز آب درمانی و یا اقامتگاه‌های تفریحی مشغول به کار می‌شوند. طراحی ناخن این روزها طرفداران زیادی دارد و اغلب خانم‌ها به ناخن‌های خود رسیدگی می‌کنند. بنابراین شما حتی می‌توانید در خانه یک سالن طراحی ناخن کوچک احداث کرده و شروع به کار کنید.

افزایش تعداد مشتری‌ها تاثیر به‌سزایی در پیشرفت این حرفه طراحی ناخن دارد.

افزایش مشتری

افزایش تعداد مشتری‌ها تاثیر به‌سزایی در پیشرفت این حرفه دارد. با مهارت‌ها و ویژگی‌هایی از قبیل روابط اجتماعی، علاقه و انگیزه، توانایی حل مشکل، خلاقیت، سازگاری با تغییر وهماهنگی چشم و دست می‌توانید دراین شغل موفق شوید. به محض این‌که مشتری‌های خود را جذب کردید می‌توانید به  فکر راه انداختن سالن ناخن باشید.

فرصت‌های پیشرفت

بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و کسب مدرک، شاید بهتر باشد درابتدا به‌عنوان دستیار و تحت نظارت  شروع به کار کنید. ولی بعد از کسب تجربه می‌توانید به‌عنوان ناظر و یا مدیر در حرفه‌ی خود پیشرفت کرده و شروع به آموزش در برخی مراکز طراحی ناخن کنید. بنابراین شما قادر خواهید بود خدمات زیادی در این زمینه  فراهم کنید.

آیا شغل‌های مرتبط و جایگزین دیگری نیز وجود دارد

کوتاه کردن و مدل دادن به مو علاوه بر شمار دیگری ازخدمات زیبایی از جمله کارهای دیگری است که آرایشگاهای مردانه، آرایشگاه‌های زنانه و متخصصین خدمات زیبایی بسته به محیط کاری خود ارائه می‌دهند. اغلب اوقات ناخن کارها هم با این افراد مشارکت می‌کنند. عمده تمرکز متخصصین مراقبت از پوست، حفظ سلامت و زیبایی پوست بدن و صورت می‌باشد. لازمه‌ی موفقیت در همه مشاغل ذکر شده علاوه بر مهارت‌های فنی، مهارت برقراری ارتباط و کار با مشتری می‌باشد.

منبع : Learn