شاید اگر به شما بگویند که باید به یک متخصص غدد مراجعه کنید نگران شوید. در این صورت ناچار خواهید بود برای کنترل مشکلات مربوط به غدد و هورمون به دانش و تخصص متخصص غدد اتکا کنید. چطور می‌توانید بهترین متخصص غدد را انتخاب کنید که مناسب مشکل خاص شما باشد؟ برای این کار باید چند فاکتور مهم را در ذهن داشته باشید.


نظر خواهی کنید

از پزشک عمومی خود بخواهید چند متخصص غدد مجرب به شما معرفی کند. همین طور می‌توانید از دوستان و آشنایان و همین طور سایر کسانی که دستی در پزشکی دارند نظر خواهی کنید. کمی وقت بگذارید و با مراجعه به وب سایت‌های معتبر مدارک تحصیلی و سابقه‌ی کار متخصص غدد را بررسی کنید. پس از این‌که دایره‌ی انتخاب خود را به چند نفر محدود کردید با مطب چند متخصص غدد تماس بگیرید و یک وقت مشاوره بگیرید تا بتوانید رو در رو با آن‌ها صحبت کنید.


در مورد مدارک تحصیلی متخصص غدد تحقیق کنید

دارا بودن برد تخصصی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام انتخاب متخصص غدد باید در نظر داشته باشید. این مدرک نشان می‌دهد که متخصص غدد تحصیلات، مهارت و تجربه‌ی کافی را برای درمان مشکلات مربوط به غدد دارا است. هم‌چنین باید مطمئن شوید که متخصص غدد هیچ‌گونه سوء سابقه یا تخلف پزشکی در پرونده‌ی خود نداشته باشد. برای دستیابی به مدرک تحصیلی متخصص غدد و موارد احتمالی تخلف او باید به وبسایت‌ها معتبر دولتی مراجعه کنید.


هنگام انتخاب متخصص هر چه تجربه‌ی متخصص غدد بیشتر باشد نتایج بهتری از درمان خواهید گرفت.

تجربه‌ کاری متخصص غدد را مد نظر داشته باشید

وقتی صحبت از مراقبت‌های تخصصی در مورد غدد به میان می‌آید باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه تجربه‌ی متخصص غدد بیشتر باشد نتایج بهتری از درمان خواهید گرفت. از متخصص غدد بپرسید چند بیمار را که مشکلی مشابه شما داشته‌اند درمان کرده است. اگر می‌دانید به عمل خاصی نیاز دارید، از او بپرسید چند عمل مشابه آن انجام داده است و عوارض احتمالی آن چیست.


جنسیت متخصص غدد را مد نظر داشته باشید

نباید هیچ گونه مشکلی با جنسیت متخصص غدد داشته باشید و باید با او راحت باشید، چون ناچارید در مورد مسائل خصوصی خود به طور واضح با او صحبت کنید. در خصوص غدد، جنسیت خود شما هم به دلیل هورمون‌های جنسی و تفاوت‌های دیگر  موضوع مهمی است. متخصص غدد در به کار بردن روش‌های مراقبتی متفاوت برای زنان و مردان روز به روز ماهرتر می‌شود. از متخصص غدد در مورد تجربه‌ها و آموزش‌هایی که اخیرا دیده و در ارتباط با مسائل جنس شما است سوال کنید.


در مورد سطح کیفی بیمارستان تحقیق کنید

بیمارستانی که متخصص غدد شما در آن طبابت می‌کند همان بیمارستانی است که به شما خدمات می‌دهد. به همین دلیل، کیفیت خدمات درمانی بیمارستان را باید مد نظر داشته باشید. سطح کیفی بیمارستان به این دلیل اهمیت دارد که در بیمارستان‌های خوب رسیدگی بهتر صورت می‌گیرد و احتمال بروز عوارض برای بیمار کمتر است. بینید آیا موقعیت جغرافیایی بیمارستان برای شما اهمیت دارد یا خیر. اگر نیاز است برای انجام آزمایش‌های مختلف چندین بار به بیمارستان مراجعه کنید، باید مسیر شما طوری باشد که در رفت آمد به مشکل بر نخورید.


در نظر داشته باشید که متخصص غدد باید اطلاعات مورد نیاز را با کمال میل در اختیارتان قرار دهد.

نوع بر قرراری ارتباط را ارزیابی کنید

باید متخصصی را انتخاب کنید که بتوانید با او راحت صحبت کنید. متخصص غدد باید اطلاعات مورد نیاز را با کمال میل در اختیارتان قرار دهد. در ملاقات اول یک سوال از متخصص غدد بپرسید و ببینید چطور جواب شما را می‌دهد. آیا روی خوش نشان می‌دهد و سوالات را به شکلی که برای شما قابل فهم باشد جواب می‌دهد؟ متخصصی را پیدا کنید که دوست دارد شما را بشناسد، ترجیحات شما در نوع درمان را در نظر بگیرد و به تصمیم شما احترام بگذارد.


میزان رضایت بیماران قبلی را بررسی کنید

با خواندن نظرات بیماران در مورد متخصص غدد، می‌توانید به چند و چون طبابت او پی‌ببرید. در نظر سنجی از بیماران معمولا در مورد تعیین وقت، زمان انتظار، محیط مطب و طرز برخورد پرسنل مطب سوال پرسیده می‌شود. با مراجعه به این نظر سنجی‌ها میزان اعتماد بیماران به متخصص غدد، میزان وقتی که به بیماران خود اختصاص می‌دهد و نحوه‌ی پاسخ دادن او به سوالات بیماران مشخص می‌شود.


در مورد پوشش بیمه‌ای خود تحقیق کنید

نوع پوشش بیمه هم موضوع مهمی است. برای این‌که حداکثر استفاده را از بیمه خود داشته باشید و کمترین هزینه را از جیب خود بپردازید، باید به متخصصی مراجعه کنید که با بیمه شما قرار داد داشته باشد. با این وجود فاکتورهای قبلی را نیز باید در نظر داشته باشید.


منبع : Healthgrades