اپیلاسیون در خانه کار خیلی پیچیده ای نیست. وقتی به این کارعادت کردید مشاهده خواهید کرد که روش خوبی برای از بین بردن موهای بدن است. با این که اپیلاسیون در خانه کار ساده‌ای است ولی باز هم که هر خانمی باید برای داشتن اپیلاسیون نرم و بدون درد در خانه نکات ساده‌ای را بداند. نکاتی را که ما به شما آموزش می‌دهیم کمک می‌کند تا از اپیلاسیون در خانه کاملا راضی باشید.

خرید لوازم خوب اپیلاسیون خانگی

اولین  نکته اپیلاسیون، خرید موم با کیفیت برای پاکسازی بدن است. سوالی که پیش می‌آید این است که چرا این نکته از اهمیت فراوانی برخوردار است. پاسخ این است که وقتی موم خوب استفاده می‌کنید با یک بار کشیدن سریع نوار مخصوص اپیلاسیون، تمام موها به یک باره از ریشه کنده شده وهیچ مویی باقی نمی‌ماند.
بعد از کشیدن نوار اپیلاسیون اگر نیمی از موهای بدن شما باقی مانده باشد بنابراین شاید مجبور باشید نوار استفاده شده را دور انداخته و لوازم اپیلاسیون مناسب خانه را تهیه کنید.

لایه‌برداری قبل از اپیلاسیون

از مهم‌ترین مواردی که باید به یاد داشته باشید لایه‌برداری قبل از اپیلاسیون می‌باشد. 
لایه‌برداری با پاک کردن لایه‌ای از سلول‌های مرده و یا پوست مرده مانع رشد موهای زیر پوستی می‌شود. موهای زیر پوستی در پاها بیشتر هستند بنابراین استفاده از اسکراب بدن و یا دستکش لایه‌بردار قبل از اپیلاسیون بهترین کمک را به شما خواهد کرد. این کار را فقط  یک بار قبل از اپیلاسیون انجام ندهید و استفاده از دستکش لایه‌بردار و اسکراب بدن را فراموش نکنید. کار لایه برداری را دو تا سه بار درهفته تکرار کنید. می‌توانیدهر روز که حمام میروید این کار را انجام دهید.

پودر بچه رطوبت پوست را جذب کرده و باعث می‌شود در حین اپیلاسیون موم به درستی به پوست شما بچسبد.

استفاده از پودر بچه قبل از اپیلاسیون

بعد از لایه برداری، قسمت‌هایی از پوست را که می‌خواهید اپیلاسیون کنید به پودر بچه آغشته کنید. پودر بچه رطوبت پوست را جذب کرده و باعث می‌شود موم به درستی به پوست شما بچسبد.

اندازه مو

این نکته به چه معناست؟ برای این‌که موم به پوست چسبیده و با یک حرکت تمام موها کنده شود، اندازه‌ی موهای بدن برای اپیلاسیون نباید خیلی کوتاه و یا خیلی بلند باشد. بلندی موهای بدن باید بین6 -4 میلی‌متر باشد. اگر موها خیلی بلند شده باید با موزر آن‌ها را کوتاه کنید استفاده کنید. به طور تقریبی می‌توانیم بگوییم که هر سه هفته یک بار به اپیلاسیون  نیازخواهید داشت. بهتر است اصلاح کردن موهای بدن را زمان‌بندی کنید تا اندازه‌ی آن‌ها برای اپیلاسیون مناسب باشد.

کنترل دمای موم

وقتی در مورد موم‌های سخت صحبت می‌کنیم حتما باید دمای موم را تست کنید. اگر خیلی داغ باشد خوب نیست. منظور از دمای مناسب، گرمایی است که بدن بتواند تحمل کند.
اگر از نوارهای موم سرد استفاده می‌کنید، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد. از آن‌جا که بیشتر خانم‌ها موم سخت را ترجیح می‌دهند، به همین دلیل اصرار دارم تا دمای موم را تست کنید و این یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در اپیلاسیون خانگی است.

یکی از مهم‌ترین عوامل در اپیلاسیون این است که نوار اپیلاسیون را در جهت خلاف رویش مو بکشید.

تشخیص جهت درست کندن مو

 این نکته نیز از موارد مهمی است که باید در اپیلاسیون در نظر گرفته شود. منظور از جهت درست  یعنی نوار اپیلاسیون را در جهت خلاف رویش مو بکشید.
موم را در جهت رویش مو روی پوست بمالید، نوار اپیلاسیون را روی  موم گذاشته و در حالی که پوست را با دست می‌کشید، با یک حرکت سریع نوار را در جهت خلاف رویش مو بکنید. این مرحله از کار را ناگهانی انجام دهید در غیر این صورت تمام موها به یک باره از ریشه کنده نمی‌شوند. با عمل اپیلاسیون و استفاده از موم برای از بین بردن موهای بدن، پوستی صاف خواهید داشت.
شاید این نکته را شنیده باشید که اپیلاسیون یک نقطه از بدن برای دو بار متوالی توصیه نمی‌شود. مورد دیگری که باید خاطر نشان کنیم این است که اگر برای بار اول در خانه اپیلاسیون می‌کنید، بهتر است  برای کندن نوارهای اپیلاسیون از کسی کمک بگیرید. ولی اگر قبلا این کار را کردید و درد چندانی را احساس نکردید، می‌توانید به تنهایی و با روغن‌های مخصوص پخت و پز، روغن گیاهی و یا روغن زیتون  گزینه‌های خوبی برای پاک کردن موم هایی که بعد از اپیلاسیون روی پوست باقی مانده‌اند محسوب می‌شوند.
روغن بچه  که نرم کننده فوق العاده‌ای به شمار می‌آید، در این گونه موارد کارایی خوبی دارد. اگر تصمیم دارید که از روغن بچه برای پاک کردن باقی مانده‌های موم روی پوست‌تان استفاده کنید، نکته هفتم را اجرا نکنید چرا که این روغن‌ها پوست را مرطوب و تمیز می‌کنند.

مرطوب کردن پوست

در این‌جا به آخرین نکته‌ای که باید در خصوص اپیلاسیون خانگی رعایت کنیم می‌رسیم. استفاده از مرطوب کننده‌ها برای اصلاح صورت، لایه برداری و اپیلاسیون بسیار مفید است. می‌توانید هر نوع مرطوب کننده‌ای را که خود ترجیح می دهید استفاده کنید.

منبع : Epilatorgirl