سمعک‌ها معمولا کوچک بوده و اگر مراقب نباشید به‌راحتی گم می‌شوند. اگر شما هم سمعک خود را مداوم می‌کنید، با استفاده از توصیه‌های زیر می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید:

نوشتن نام روی جعبه سمعک

افراد سمعک خود را در محفظه‌های مختلفی نگهداری می‌کنند، به همین دلیل عجیب نیست که گاهی اوقات جعبه‌ی سمعک را با جعبه‌ی چیزهای دیگر مثل جواهرات و عینک اشتباه بگیرید. حتما روی جعبه‌ی محافظ سمعک خود برچسب نام بزنید و در این کار خلاقیت به خرج دهید. استفاده از برچسب‌های شبرنگ پیدا کردن سمعک در تاریکی را نیز آسان‌تر می‌کند.

کاهش جا به جایی و بیرون آوردن سمعک از گوش

نباید در مکان‌های عمومی سمعک خود را از گوش خارج کنید. خارج کردن سمعک از گوش در زمان رویدادهای عمومی مانند جشن یا کنسرت احتمال گم شدن آن را افزایش می‌دهد. همیشه جعبه‌ی سمعک خود را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم سمعک را در آن قرار دهید.
هرگز با سمعک نخوابید. سمعک و باتری آن بسیار کوچک بوده و احتمال دارد لا‌به‌لای تشک قرار گرفته یا زیر تخت خواب بیافتند؛ قبل از خوابیدن سمعک خود را از گوش خارج کرده و آن را در جعبه‌‌اش قرار دهید.

برای جلوگیری از گم شدن سمعک حتما سمعک خود را در قاب محافظ نگه‌داری کنید.

سمعک خود را جلوی چشم خود نگه‌دارید

حفظ سمعک جلوی چشم (مانند قرار دادن آن روی میز) می‌تواند بهترین راه برای جلوگیری از گم شدن آن باشد. استفاده از قاب و جعبه‌ی محافظ نیز به این امر کمک می‌کند؛ البته تنها با قرار دادن سمعک در سطوح بالاتر از زمین و هم‌ارتفاع با چشم می‌تواند احتمال گم شدن آن‌ها را به‌شدت کاهش دهد، هم‌چنین این کار احتمال خورده شدن سمعک توسط حیوانات خانگی را نیز کاهش می‌دهد. به‌علاوه، این تکنیک دسترسی به سمعک را آسان‌تر کرده و احتمال له‌ ‌شدن یا خیس شدن آن را از بین می‌برد.

استفاده از قاب محافظ سمعک

گاهی سمعک از گوش افتاده، درون سطل زباله انداخته شده یا در هنگام کار گم می‌شود. حتما سمعک خود را در قاب محافظ نگه‌داری کنید که همراه سمعک به شما فروخته شده‌اند. این قاب‌ها هم‌چنین به مخفی شدن سمعک پشت گوش نیز کمک می‌کنند.

مراقب افراد دیگری که سمعک دارند باشید

اگر در کنار افرادی زندگی می‌کنید که از سمعک استفاده می‌کنند، احتمال این‌که تصادفا از سمعک شما استفاده کنند زیاد است. این خطر درزمانی که سمعک‌ها از یک مدل باشند، بیشتر هم می‌‌شود. سمعک را در اتاق‌های مختلف نگهداری کنید و هیچ وقت سمعک را به صورت مشترک استفاده نکنید.

منبع : Audicus