داشتن یک آرایشگاه آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. پس از گذراندن دوره‌های آموزشی آرایشگری بسیاری از هنرجوها تمایل دارند آرایشگاه خودشان را داشته باشند. اما تاسیس یک آرایشگاه مخارج زیادی دارد و به همین سادگی‌ها نیست. البته نگران نباشید، این‌جا کشور فرصت‌هاست پس می‌توانید بدون داشتن سرمایه اولیه سالن زیبایی خود را راه‌اندازی کنید. 
  • یک برنامه‌ی کسب و کار تهیه کنید. اول در ذهن خود برنامه را داشته باشید و سپس آن را روی کاغذ پیاده کنید. نقشه‌ای که برای آرایشگاه طراحی می‌کنید باید کاملا ملموس باشد. تمام چیزهای مورد نیاز برای آرایشگاه خود را با جزئیات یاداشت کنید. این مورد باید شامل خدماتی که ارائه می‌کنید هم باشد.  برنامه‌های خود را برای جذب مشتری یاداشت کنید و این‌که به‌نظر شما چرا مشتری‌ها باید به آرایشگاه تازه تاسیس شما اعتماد کنند و به آن‌جا بیایند. نقاط برجسته آرایشگاه خود را یاداشت کنید، این‌که آرایشگاه شما چه نقطه‌ی تمایزی با دیگر آرایشگاه‌ها دارد. سود احتمالی خود را تخمین بزنید. 
  • به دنبال مکانی مناسب برای آرایشگاه خود باشید. مکان را کاملا بررسی کنید. باید به اندازه‌ی کافی پریز برق برای دستگاه‌های مختلف مو داشته باشد و هم‌چنین تعداد اتاق‌ها نیز برای کار شما مناسب باشد. مثلا اتاق برای کارهای تخصصی، اتاقی برای خشک کردن مو و اتاق انتظار مشتریان.
  • به مشاورین املاک سر بزنید. با کمک آن‌ها می‌توانید مکان مناسب برای آرایشگاه خود را پیدا کنید. هم‌چنین برای گرفتن کمک‌های مالی و وام به بانک‌ها مراجعه کنید. 
  • مجوز‌های لازم برای آرایشگاه را از شهرداری و دیگر ادارات مربوطه دریافت کنید.

برای راه‌اندازی آرایشگاه ابتدا باید دکوراسیون داخلی و چیدمان لوازم داخل آرایشگاه خود را طراحی کنید.

  • دکوراسیون داخلی و چیدمان لوازم داخل  آرایشگاه خود را طراحی کنید. در طراحی دکوراسیون نوع مشتریانی که قرار است به آرایشگاه شما بیایند را مد نظر قرار دهید و دکوراسیون آرایشگاه را طبق سلیقه‌ی آن‌ها طراحی کنید. مکان آرایشگاه عاملی تعیین‌کننده در نوع مشتریان شما است. 
  • هزینه‌ی اجاره‌ی محل، هزینه‌ی راه‌اندازی آرایشگاه و هزینه‌های تقریبی برای حقوق افراد و تبلیغات را جمع‌بندی کنید. به این میزان باید تسهیلات مالی یا وام دریافت کنید. 
  • یک راهنما پیدا کنید. بهتر است این کار را پیش از شروع به نوشتن برنامه‌ی کسب و کار انجام دهید. کسی را پیدا کنید که در خصوص اداره‌ی آرایشگاه اطلاعات کافی داشته باشد.
  • حساب دقیق خرجی که از وام یا تسهیلات انجام می‌دهید را به صورت فهرست‌وار و دقیق داشته باشید. چراکه اگر سرمایه را به طرز صحیحی مصرف نکنید مسئول خواهید بود. مطمئن شوید که پول به درستی خرج شود. می‌توانید مقداری از پول را به عنوان دستمزد خود بردارید ولی استفاده از آن پول برای مصارف شخصی عاقلانه نیست. درحین طی فرایند افتتاح آرایشگاه  این هدف را همیشه در پس ذهن خود داشته باشید که هدف اصلی شروع کردن کسب‌ و کاری موفق است.
  • یک وب‌سایت عالی درست کنید و در آن نمونه کارهای خود را قرار دهید. امروزه بسیاری از خانم‌ها از طریق اینترنت نیازهای خود را برطرف می‌کنند. بهتر است قسمتی برای کاربران در نظر بگیرید که بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را در آن‌جا قرار دهند و کاربران دیگر از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید. سعی کنید از آرایشگاه و نمونه کارها عکس‌‌های باکیفیت بگیرید. ساعت کار و آدرس آرایشگاه را در وب‌سایت ذکر کنید. 


منبع : Ehow