هر خانم به‌صورت متوسط 16 درصد از درآمد خود را صرف آرایشگاه می‌کند که این هزینه‌ها شامل کارهای کوتاهی و درست کردن مو، کاشت ناخن، ترمیم و مانیکور ناخن، آرایش، مراقبت از پوست، خرید و استفاده از سایر محصولات آرایشی است. پرداختن به مسائل زیبایی و آرایشی برای خانم‌های شاغل اهمیتی اساسی دارد. این مسائل برای خانم‌ها حتی از برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی‌شان هم با اهمیت‌تر است.
برای کاهش این هزینه به 3 درصد درآمدتان و در عین حال زیبا به نظر رسیدن نیازی نیست با پوست بدون کرم و موی وزوزی بیرون بروید، فقط کافیست نکاتی که در زیر اشاره خواهد شد را مورد توجه قرار دهید.

پدیکور در خانه

درست است که رفتن به آرایشگاه ایده‌ی جذاب‌تری است ولی معمولا نتیجه مورد پسند شما به‌صورت کامل حاصل نمی‌شود و ممکن است با آرایشگرهایی هم برخورد داشته‌اید که چندان مودب نبوده‌ باشند. البته چندان هم جالب نیست که اجازه دهید یک غریبه با پاهای شما ور برود. می‌توانید برای انجام پدیکور با دوستان‌تان ماهی یک شب یک جا جمع شوید. از دوستان‌تان بخواهید که با خودشان اسکراب پا، قیچی، لاک ناخن، تشت برای خیساندن پوست اطراف ناخن و لوسیون بیاورند.

موهای‌تان را رنگ نکنید

آیا واقعا فردی وجود دارد که بعد از سن 20 سالگی موهایش به‌صورت طبیعی بلوند باشد؟ بعضی خانم‌ها حتی وقتی از لحاظ مالی مشکل دارند هم هزینه‌های رنگ موی‌شان را کنار می‌گذارند. اگر از نظر مالی در مضیقه هستید چه نیازی است که به آرایشگاه بروید و موهای‌تان را رنگ کنید.  هرکسی شما را ببیند سریعا متوجه خواهد شد که این رنگ طبیعی موهای شما نیست. اجازه دهید موهای‌تان به رنگ طبیعی خود باشند با موهای طبیعی زیباتر به نظر خواهید رسید، به حرف دیگران در مورد لزوم رنگ کردن موهای‌تان اهمیتی ندهید. حداقل می‌توانید برای این‌ کار به آرایشگاه نروید و در خانه موهای‌تان را رنگ کنید.

برای کاهش هزینه‌های آرایشگاه هر دو روز یک‌بار موهای خود را بشویید و خشک کنید.

یک روز در میان موهای‌تان را بشویید و خشک کنید

آیا شما هم گرفتار وسواس بی‌دلیل شستشوی روزانه‌ی موهای‌تان هستید؟ حتی اگر ورزش می‌کنید لزومی ندارد که هر روز موهای خود را بشویید. این کار باعث از بین بردن درخشش طبیعی موها، کاهش کیفیت و خشک شدن انتهای مو خواهد شد. اگر تا دو ماه پس از کوتاه کردن موهای‌تان متوجه موخوره و دوشاخه شدن انتهای موهای‌تان شدید، برای مدتی استفاده از دستگاه‌های مو را کنار بگذارید و موها را مکررا نشویید. 

برای هر مهمانی به آرایشگاه نروید

هیچ کس بهتر از خودتان نمی‌توان چهره‌ی شما را آرایش کند، پس هر بار که به مهمانی دعوت شدید بی‌دلیل هزینه‌ی آرایشگاه نپردازید و در خانه خودتان را آرایش کنید. بهتر است هزینه‌های آرایشگاه را برای مهمانی‌‌های بسیار خاص و رسمی نگه دارید.

به آشپزخانه بروید

از مواد غذایی موجود در یخچال‌تان استفاده کنید. از سس مایونز و دارچین گرفته تا آب‌لیمو و سفیده‌ی تخم‌مرغ، این مواد چه برای مو و چه برای پوست‌تان بسیار موثر خواهند بود.