کاشت مو بهترین گزینه برای بازگردانی موهای از دست‌ رفته و افزایش اعتماد به‌ نفس است. کاشت مو یک فرآیند جراحی برای جدا کردن پیاز مو از قسمت‌های پشتی و کناری پوست سر و پیوند زدن آن در قسمت‌های کم‌موتر است که روشی امن و بدون خطر برای رسیدن به موهایی طبیعی و دائمی تلقی می‌شود.
در برخی موارد، بیماران پس از کاشت مو دچار مشکل شوره‌ی سر می‌شوند. خشکی سر و ذرات سفید پس از کاشت مو یک عارضه‌ی جانبی طبیعی اما نادر در این فرآیند است و بر رشد مو تأثیری ندارد.
شوره پس از یک ماه بعد از کاشت مو بر رشد مو تأثیری ندارد، اما قبل از حاد شدن باید درمان شود. راه‌های زیادی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد:
  • باید از خاراندن قسمت‌هایی که کاشت مو روی آن‌ها انجام شده یا جدا کردن شوره از سر پرهیز کنید، زیرا می‌تواند منجر به بیماری و ریزش مو شود. این مشکل می‌تواند موها را خشک کرده و باعث کشیده شدن آن‌ها شود که درنهایت باعث ریزش موهای پیوندی می‌شود.
  • باید برای رسیدن به بهترین روش درمانی به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. برخی پزشکان داروهایی تجویز می‌کنند که باید زیر نظر پزشک مصرف شود تا از بروز مشکلات جدید جلوگیری شود.
  • ماساژ با روغن می‌تواند به درمان مشکل کمک کند، اما باید به‌ آرامی و طبق جهت توصیه‌شده توسط متخصص پوست و مو باشد. روغن می‌تواند خشکی و خارش را از بین ببرد که در نهایت منجر به درمان شوره بعد از کاشت مو خواهد شد.
  • اگر پس از شش هفته از کاشت مو دچار شوره‌ی سر شدید، استفاده از شامپوهای دارویی می‌تواند مشکل را برطرف کند، اما باید حتما توصیه‌ی پزشک باشد. متخصصی که کاشت مو را انجام داده بهترین گزینه برای حل مشکل است.
  • حتی اگر دو ماه پس از کاشت مو نیز دچار شوره شدید، جای نگرانی وجود ندارد و می‌توان قبل از حاد شدن مشکل آن را برطرف کرد. می‌توانید از شامپوهای ضد شوره استفاده کرده و از پزشک خود کمک بگیرید؛ فراموش نکنید که خاراندن سر با ناخن بدترین راه‌حل مشکل است.
اگرچه این مشکل حاد نیست، اما می‌تواند مأیوس‌کننده باشد و نیاز به توجه و درمان دارد. متخصصان می‌توانند با دانش و توصیه‌های خود از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. برای جلوگیری از خشکی بیش‌ از حد سر توصیه می‌شود از محلول آب نمک  استفاده شود؛ این محلول هم‌چنین تعداد پیوندهای موفق را افزایش می‌دهد.