دکوراسیون داخلی آرایشگاه یکی از فاکتورهایی است که نقش مهمی در حفظ مشتریان فعلی و جلب مشتریان جدید دارد. در طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه به رنگ، نورپردازی، تزئینات و ویترین‌ها توجه ویژه‌ای باید داشت. در مورد حس و حال دکوراسیون داخلی آرایشگاه خود تصمیم گیری کنید و سپس برای رسیدن به طرح مورد نظر خود اقدام کنید.

رنگ‌ها

از رنگ به‌عنوان ابزار اصلی برای رسیدن به دکوراسیون داخلی مورد نظر خود استفاده کنید. یک رنگ می‌تواند حسی شاد و پرانرژی به دکوراسیون داخلی آرایشگاه شما ببخشد و یک رنگ دیگر می‌تواند فضایی آرام‌بخش را تداعی کند. برای رسیدن به یک حس مدرن می‌توانید از ترکیب رنگ سیاه و رنگ‌های روشن مثل قرمز و سبز فسفری استفاده کرد. برای القای یک حس آرام‌بخش در دکوراسیون داخلی آرایشگاه می‌توانید از وسایل چوبی یا وسایلی که رنگ چوبی داشته باشند مثلا پارکت چوبی استفاده کنید. برای این‌که فضای داخل آرایشگاه جذاب باشد در طراحی آن رنگ‌های شاد به کار ببرید و از وسایل هندسی زیبا در دکوراسیون داخلی آن استفاده کنید.

سبک دکوراسیون

استفاده از سبک دکوراسیون داخلی خاص می‌تواند شما را از دیگر آرایشگاه‌ها متمایز کند. از تم‌ها و لوازم دیواری مناسب استفاده کنید. فانوس‌های ژاپنی، تصاویر موسیقی‌دانان شهیر یا تصاویر قدیمی زیبا را روی دیوار نصب کنید. استفاده از صندلی‌ با اشکال جذاب و آینه‌های شش یا هشت ضلعی در زوایای آرایشگاه می‌تواند ظاهری شیک را به سالن شما بدهد. ترکیبی از رنگ‌ مشکی و نارنجی یا دیگر رنگ‌های شاد می‌تواند نمایی زیبا به آرایشگاه شما ببخشد.

در دکوراسیون داخلی اتاق رنگ مو و آرایش صورت آرایشگاه بهتر است از لامپ‌های آویزان و روی دیوار استفاده کنید.

نورپردازی

استفاده از روشنایی طبیعی بهترین روش برای ارزیابی رنگ و بافت موی مشتریان است. هرچه آرایشگاه شما پنجره‌های بیشتری داشته باشد بهتر خواهد بود. در دکوراسیون داخلی اتاق رنگ مو و آرایش صورت بهتر است از لامپ‌های آویزان و روی دیوار استفاده کنید تا موها و صورت مشتریان را به خوبی ببینید. اگر این لامپ‌ها قابلیت تنظیم داشته باشند بسیار بهتر خواهد بود. بعد از اتمام آرایش مشتری چراغ‌های سقفی را خاموش کرده و چراغ‌های روی دیوار را روشن بگذارید تا فضایی آرامش‌بخش به محیط داخل آرایشگاه ببخشد. در پذیرش آرایشگاه از لامپ‌های زیاد استفاده کنید. حتی می‌توانید با استفاده از لامپ‌های کوچک اسم آرایشگاه خود را طراحی کنید. در سالن آرایش بهتر است لامپ‌های رنگی شیشه‌ای آویزان کنید. استفاده از یک لوستر بزرگ ظاهر زیبایی به بخش پذیرش آرایشگاه شما خواهد داد. استفاده از لامپ‌های متحرک نیز سبک دکوراسیون صنعتی را تداعی می‌کند.

سازماندهی 

بخش پذیرش و اتاق‌های آرایش را مرتب نگه دارید. می‌توانید تعدادی مجله‌ و بروشور مد و زیبایی را در سبدهایی زیبا در این مکان‌ها قرار دهید تا مشتریان آن‌ها را مطالعه کرده و احساس کلافگی نکنند. استفاده از قفسه‌ و سطل زباله در نقاط مختلف آرایشگاه آن را تمیز نگه خواهد داشت. استفاده از ویترین محصولات شما را به شکل زیبایی به نمایش خواهد گذاشت. دیوارها را با رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی کنید و از قفسه‌های شیشه‌ای روی آن‌ها استفاده کنید. محصولاتی که پرسنل شما در آرایش مشتریان از آن‌ها استفاده می‌کنند را در معرض دید قرار دهید تا مشتریان در صورت رضایت آن‌ها را از آرایشگاه شما بخرند.

منبع : Ehow