یکی از راه‌های سریع برای رسیدن به حس اعتمادبه‌نفس و جذاب بودن یک مانیکور کامل است. برای انجام مانیکور می‌توانید راه گران‌قیمت را انتخاب کنید و به آرایشگاه بروید یا از راه‌های پیشنهادی ما استفاده کنید. همه‌ی ما به زمانی برای توجه و رسیدگی به خودمان نیاز داریم، اما از طرفی برای این کار نباید هزینه‌ی زیادی را متقبل شویم. خوشبختانه با ایده‌ها و آموزش‌های بسیاری که در زمینه‌ی مانیکور و طراحی ناخن وجود دارد، انجام مانیکور در خانه بسیار آسان خواهد بود. در این مطلب با خواندن برخی‌ ایده‌های ما برای انجام مانیکور  آشنا می‌شوید.

داشتن کوتیکول سالم

یک مانیکور بی‌عیب و نقص با داشتن ناخن‌ و کوتیکول سالم و مرتب شروع می‌شود، بنابراین باید با آن‌ها درست برخورد کنید. با این‌که حتی بعضی ناخن‌کارها هم این مسئله را رعایت نمی‌کنند، شما باید مراقب باشید که کوتیکول دچار پارگی یا شکاف نشود . 

لاک قدیمی‌تان را زنده کنید

آیا لاک ناخن شما غلیظ و غیرقابل استفاده شده‌است؟ آن را دور نیندازید یا تسلیم نشوید و به آرایشگاه مراجعه نکنید. می‌توانید با استفاده از کمی آب داغ و رقیق‌کننده لاک ناخن به‌راحتی آن را دوباره احیا کرده و از آن استفاده کنید.

با چند لاک و یک دستگاه یو‌-وی ناخن می‌توانیم مانیکور و طراحی ناخن طولانی مدت داشته باشیم.

ژل‌های خانگی بسازید

همه ما لاک ژله‌ای را به‌خاطر ماندگاری طولانی‌مدت آن دوست داریم، اما از هزینه‌ی مانیکور ژله‌ای در آرایشگاه فراری هستیم. انجام این‌ کار در خانه بسیار آسان‌تر و مسلما ارزان‌تر خواهد بود؛ فقط کافی است که چند لاک و یک دستگاه یو‌-وی ناخن خریداری کنید و ببینید که با آن چه کارهایی می‌توان انجام داد.

ابزار نقطه‌گذاری بسازید

بسیاری از طراحی‌های ناخن مورد علاقه‌ی ما شامل خطوط بسیار نازک، جزئیات و نقطه‌های زیادی است و تنها راه رسیدن به این نوع طراحی ناخن استفاده از ابزار نقطه‌گذاری است. به‌جای این‌که نگران خرید یک ابزار نقطه‌گذاری عالی یا رفتن به آرایشگاه باشید، بهتر است پول خود را پس‌انداز کرده و با یک سنجاق صاف و یک مداد پاکن‌دار، برای خود ابزار داتینگ بسازید.

از لوازم اطراف‌تان در خانه برای طراحی ناخن استفاده کنید

نه‌تنها می‌توانید از لوازم اطراف‌تان به‌جای لوازم تخصصی طراحی ناخن گران‌قیمت استفاده کنید، بلکه می‌توانید از اجسام موجود در خانه برای داشتن طرح‌های نامعمول الهام بگیرید. به‌عنوان مثال می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:
  • ایجاد نقطه یا طرح با دستمال‌کاغذی
  • نقطه‌های رنگارنگ با سر گیره‌موی سر
  • پرینت روزنامه روی ناخن
  • طراحی با فویل
  • طراحی با گوش‌پاک‌کن

می‌توانید در خانه با استفاده از یک لاک سفید، برق ناخن و یک لاک‌پاک‌کن به‌راحتی فرنچ مانیکور انجام دهید.

یک فرنچ مانیکور آسان و ساده داشته باشید

برای داشتن ناخن‌هایی با ظاهری آراسته و حرفه‌ای، هیچ چیز بهتر از  یک فرنچ مانیکور کلاسیک نیست. می‌توانید در خانه با استفاده از یک لاک سفید، برق ناخن و یک لاک‌پاک‌کن به‌راحتی فرنچ مانیکور انجام دهید.

ظاهری مات به ناخن بدهید

اگر می‌خواهید ناخن‌های‌تان ظاهری نامعمول و جالب داشته باشند، می‌توانید در پایان کار آن‌ها را مات کنید. کار راحتی است، فقط کافی است کمی آب را بجوشایند و از بخار آب روی ناخن‌ها استفاده کنید.

ناخن‌های زرد را دوباره احیا کنید

همه خوب می‌دانیم که یک بیس کت خوب از لکه افتادن روی ناخن جلوگیری می‌کند، اما اگر با همه‌ تلاش‌های‌مان روی ناخن‌ها لکه زرد‌رنگ افتاد چه باید کرد؟ ناخن‌ها را هر روز به‌مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب لیمو بگذارید تا دوباره ناخن‌هایی سالم داشته باشید.

کمی لاک روی ناخن بپاشید

برای ایجاد این طرح، باید اول روی ناخن به‌عنوان پیش‌زمینه لاک سفید بزنید. سپس بعضی از لاک‌های مورد علاقه‌تان را رقیق کرده و آن‌ها را روی ناخن سفید بپاشید.

برای سریع خشک شدن ناخن‌ها بعد از مانیکور و طراحی ناخن از آب سرد استفاده کنید.

برای سریع خشک شدن ناخن‌ها از آب سرد استفاده کنید

آیا می‌خواهید در خانه چیزی شبیه به پنکه‌های مخصوص خشک‌کردن ناخن در آرایشگاه‌ها، داشته باشید؟ اگر این ترفند را به‌کار بگیرید دیگر نیازی به استفاده از این پنکه‌ها نیست. بگذارید لاک به مدت دو دقیقه در معرض هوا خشک شود، سپس ناخن‌ها را سه دقیقه در آب یخ فرو کنید. ممکن است بی‌فایده و غیرمنطقی به‌نظر برسد، اما با این روش مانیکور شما سریع خشک خواهد شد.

ترمیم کردن قسمت‌های پاک شده

اگر فقط چند ساعت بعد از انجام مانیکور لاک سر ناخن‌های‌تان پاک می‌شود، اصلا ناراحت نباشید. می‌توانید سر ناخن‌ها را دوباره لاک بزنید، برای این‌ کار می‌توان از یک رنگ متفاوت یا مدل فرنچ تیپ استفاده کرد یا نوک ناخن‌ها را با یک لاک براق و اکلیلی رنگ کرد.

لاک را به سادگی پاک کنید

یکی دیگر از راه‌های آسان پاک کردن لاک از ناخن این‌ است که مقداری پنبه را در لاک‌پاک‌کن فرو کنید و روی ناخن  بگذارید. پس از دو دقیقه لاک به‌راحتی و بدون خراش دادن یا مالیدن پنبه روی آن پاک می‌شود.

پاک کردن لاک‌های تیره

لاک‌های تیره رنگ بسیار شیک هستند، اما پاک کردن آن‌ها کمی مشکل است و تمام دست کثیف می‌شود. برای پاک کردن این لاک‌ها، ابتدا ناخن‌ها را درون یک ظرف حاوی لاک پاک‌کن قرار دهیدٍ، سپس با یک پد پنبه‌ای روی آن بکشید تا بدون رنگی شدن انگشت‌ها تمام لاک را پاک کنید.

بعد از مانیکور برای \اک کردن لاک‌های تیره از ترکیب جوش شیرین، آب‌اکسیژنه و آب یک محلول استفاده کنید.

پاک کردن لکه لاک‌های رنگ تیره

ممکن است بعد از پاک کردن لاک‌های تیره، لکه آن روی ناخن‌ها باقی می‌ماند. در این‌صورت می‌توانید با روش راحتی در خانه این لکه‌ها را از بین ببرید. می‌توانید با ترکیب جوش شیرین، آب‌اکسیژنه و آب یک محلول درست کنید و لکه‌ها را با استفاده از آن به راحتی پاک کنید.

پاک کردن لاک‌های براق و اکلیلی

لاک‌های درخشان و اکلیلی برای شب‌های تعطیلات و دورهمی و مهمانی‌ها با دوستان‌تان بسیار عالی هستند، اما برای صبح شنبه و ملاقات با رئیس شرکت چندان مناسب نیستند. برای پاک کردن این لاک‌ها بهتر است پنبه‌ای که به لاک‌پاک‌کن آغشته شده را با یک فویل نازک دور انگشت بپیچید. حداقل پنج دقیقه صبر کنید و لاک پاک می‌شود.

پاک کردن لاک‌های ژله‌ای 

با روشی مشابه آن‌چه در بالا گفته شد، می‌توان این ژل‌های ماندگار را نیز پاک کرد و نیازی به رفتن به آرایشگاه نیست. در این روش فقط به مقداری پنبه، فویل آلومینیومی، ناخن‌گیر و استون نیاز دارید. ده تکه پنبه جدا کنید و آن‌ها را به استون آغشته کرده روی ناخن‌ها بگذارید. سپس ناخن‌ها را با فویل بپیچید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه در این حالت بمانند. حالا فویل‌ها را باز کنید و لاک را از روی ناخن‌ها بتراشید. یک بار دیگر با استون ناخن‌ها را پاک کنید.

منبع : Tiphero