گروهی از محققان جراحی پلاستیک آمریکا تصور می‌کردند که اگر از نوع میکروارگانیسم موجود در بینی بیمار مطلع باشند، پیشگیری از عفونت بعد از جراحی زیبایی بینی کار آسانی خواهد بود.
در مجله‌ی جراحی پلاستیک صورت، محققان گزارشات پزشکی 363 بیمار را بررسی کردند‌ که قبل از جراحی زیبایی بینی دچار انحراف تیغه بینی بوده‌اند و عمل جراحی زیبایی بینی این مشکل را برطرف کرده است.
رده سنی بیماران 70-17 سال بود، 174 بیمار اولین تجربه جراحی زیبایی بینی و 189  نفر دیگر عمل ترمیمی داشتند.
قبل از عمل جراحی زیبایی بینی در 78.2 درصد از بیماران به میزان طبیعی باکتری مشاهده گردید و در 10 درصد آن‌ها باکتری استافیلوکوکوس اورئوس ( عامل جوش، عفونت خونی و ذات‌الریه) دیده شد.
یک بیمار به عفونت استافیلوکوکوس مقاوم به متی‌سلین مبتلا بود، باکتری خطرناکی که عامل عفونت‌ها است و به این ترتیب درمان آن از اغلب انواع اورئوس دشوارتر است چرا که نسبت به اکثر آنتی‌بیوتیک‌های رایج مقاوم است. باکتری‌های کم‌خطرتری هم مشاهده شدند.
در نتیجه محققان با نگاه دقیق‌تر دریافتند که عوامل خطرساز از جمله سن، جنسیت، مصرف دخانیات، قرص‌های ضدبارداری و آلرژی‌های فصلی بعد از جراحی زیبایی بینی میزان قارچ و عفونت را تغییر نمی‌دهند.
بنابراین تمامی بیماران نیم ساعت قبل از جراحی، یک واحد آنتی‌بیوتیک سفازولین و سلیندامایسین دریافت کردند.
میزان بیشتری استافیلوکوکوس در افراد با آکنه بزرگسالی، باکتری دفعی در بینی و مبتلایان به دیابت مشاهده شد.
پس از جراحی زیبایی بینی، تعداد عفونت کلی 11 نفر از میان 363 بیمار بود. 7 نفر از بیماران تحت جراحی انحراف بینی و 4 نفر از بیماران گروه جراحی ترمیمی نیز دچار عفونت شده بودند. میزان عفونت در سطح ملی به طور متوسط حدودا 1 ‌درصد می‌باشد.
هم‌چنین بهتر است کسانی که قصد انجام جراحی زیبایی بینی دارند پنج روز قبل از عمل موهای بینی خود را اصلاح کنند. بهتر است روزانه دوبار و پنج روز قبل از جراحی زیبایی بینی با استفاده از گوش پاک‌کن، آنتی‌بیوتیک را داخل بینی بمالید. بعد از هر مرتبه، سوراخ‌های بینی را به هم چسبانده  تا کاملا به آنتی‌بیوتیک آغشته شود.

منبع : Robertkotlermd