شاید بسیاری از افراد از مزایای مانیکور بی‌اطلاع باشند. اغلب دو دلیل رایج برای مانیکور وجود دارد: داشتن ناخن‌های پاکیزه و دیگری داشتن ناخن‌های زیبا. با این حال غالبا دلیل دوم تاثیر بیشتری دارد. مانیکور مزایای دیگری هم دارد که افراد زیادی از آن مطلع هستند.
مانیکور روش خوبی در جهت مراقبت از دست‌ها است، اگرچه تنها در مورد ناخن‌ها اعمال می‌شود اما مزایای آن نصیب تمامی قسمت‌های دست می‌شود. هدف اصلی مانیکور حفظ سلامت عمومی دست بوده و  به این ترتیب شامل برخی مراحل اصولی برای پاکسازی و سلامتی دست می‌شود. 
گام‌های اساسی مانیکور شامل پیرایش ناخن، تراشیدن پوسته‌های کنار ناخن، لاک زدن ناخن و مرطوب‌سازی آن است. در واقع بسیاری از افراد استفاده از لاک را بر تراشیدن پوسته‌های اطراف ناخن ترجیح می‌دهند. خوشبختانه فرآیند یک مانیکور کامل هرگز بدون طی این مراحل اصولی صورت نمی‌پذیرد.
امروزه موسسات فراوانی در زمینه ارائه خدمات مانیکور وجود دارند. اگر چه می‌توان این کار را به سادگی در منزل انجام داد، اما بهتر است برخی اوقات این کار را به متخصصان بسپاریم. در واقع با انجام مانیکور در آرایشگاه به خودتان جایزه می‌دهید. معمولا خدمات مانیکور شامل یک ماساژ کوتاه می‌باشند و به جز آن مزایای دیگری نیز دارد. ماساژ جریان خون و انعطاف‌پذیری دست‌ها و مچ‌ها را افزایش می‌دهد و روند پیدایش چین و چروک روی پوست را کندتر می‌کند.
یکی دیگر از مزایای مهم مانیکور لایه‌برداری آن است. سلو‌ل‌های مرده پوست و پینه‌های در حال رشد کنار ناخن‌ها و دست‌ها در مراحل مانیکور از بین می‌رود و سلول‌های تازه پوست امکان رشد و بازسازی و در نهایت لایه‌برداری می‌یابند.
به‌علاوه مانیکور مانع از رشد قارچ‌های کنار ناخن می‌شود. در حالی که اکثر افراد از تاثیرات منفی قارچ‌ها بی‌اطلاع هستند، مانیکور قبل از بروز این عوارض به آن‌ها رسیدگی می‌کند.
در نهایت باید گفت مانیکور نوعی تسکین‌دهنده‌ی استرس است. دست‌ها فعال‌ترین عضو بدن هستند که بعد از یک روز سخت کاری نیاز به استراحت دارند. مانیکور پاداش این خستگی است. هم‌چنین دیدن ناخن‌های زیبا در پایان روز واقعا آرامش‌بخش است. لاک‌های ناخن از تنوع زیادی برخوردار بوده و برای موقعیت‌های مختلف به شما حق انتخاب می‌دهند.

منبع : Nails- guide