همیشه انتخاب هتل مناسب دشوار است و وجود پیشنهاد‌های مختلف روند انتخاب هتل را می‌تواند پیچیده‌تر کند. هم‌چنین وجود وب‌سایت‌های خاص هر هتل با تصاویر زیبا و لوکس از اتاق خواب و حمام نیز کار را ساده نکرده است. از کجا می‌توان تشخیص داد که یک هتل به‌اندازه‌ی تبلیغات خود خدمات ارائه می‌کند و آیا هتل مناسب شما است یا خیر؟
از آن‌جایی که هر کس انتظارت متفاوتی از هتل دارد، ابتدا باید از خود بپرسید چه چیزی از هتل برای شما مهم است. فرقی نمی‌کند به‌دنبال یک هتل ارزان، محیطی عالی یا هتل لوکس باشید، با رعایت توصیه‌های زیر پیدا کردن هتل مورد نظرتان آسان‌تر می‌شود.

چه چیزی از همه مهم‌تر است

قبل از این‌که تحقیقات خود را در مورد هتل مورد نظر آغاز کنید، از خود بپرسید با توجه به بودجه‌ی موجود کدام امکانات هتل از همه مهم‌تر است. آیا موقعیت جغرافیایی هتل بر قیمت تأثیر دارد؟ بودجه‌ی شما چقدر است؟ آیا وجود استخر در هتل مهم است؟ یا این‌که به‌دنبال مکانی با جاذبه‌های محلی هستید؟
 زمانی که مهم‌ترین عوامل را مشخص کردید، جست‌وجوی خود را آغاز کنید. در ادامه مهم‌ترین عوامل در انتخاب هتل مطرح شده‌اند:
  • قیمت: تقریبا همه‌ی سایت‌های رزرو هتل به شما امکان بررسی هتل را از نظر قیمت به شما می‌دهند. خود را به موتورهای جست‌ و جوی معروف مانند Expedia ،Travelocity و Orbitz محدود نکنید و به دیگر سایت‌ها نیز سر بزنید و تخفیف را نیز فراموش نکنید. از سایت‌های رزرو هتل برای یافتن اتاق خالی و بررسی رتبه‌ی هتل استفاده کرده و سپس به وب‌سایت خود هتل بروید تا با قیمت‌های پایین‌تر و شرایط کلی هتل آشنا شوید.
  • موقعیت مکانی: برخی سایت‌های رزرو هتل به شما اجازه‌ی جست‌ و جو بر اساس موقعیت جغرافیایی روی نقشه را می‌دهند و شما می‌توانید با استفاده از آن نزدیک‌ترین هتل به دریا یا مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. کتاب‌های راهنمای سفر قدیمی نیز می‌توانند منابع خوبی برای یافتن هتل در شهرها یا مکان‌های خاص باشند.
  • امکانات: بیشتر سایت‌های رزرو هتل، اطلاعاتی در مورد امکانات موجود مانند باشگاه ورزشی یا استخر ارائه می‌کنند. این در حالی است که سایت‌های Hotels.com و Travelocity به شما اجازه‌ی مقایسه‌ی هر هتل در کنار هم را می‌دهند.

بهترین وب‌سایت جهت جست‌ و جو برای هتل و مسافرخانه خانوادگی FamilyVacationCritic.com است.

  • خانوادگی‌ بودن: اگر قصد مسافرت با فرزندان خود را دارید، باید از وجود امکانات ضروری هتل مطمئن باشید. بهترین وب‌سایت جهت جست‌ و جو برای هتل و مسافرخانه خانوادگی FamilyVacationCritic.com است.
  • لوکس بودن: آیا قصد مسافرت لوکس را دارید؟ می‌توانید لوکس‌ترین هتل‌های جهان را در وب‌سایت‌هایی مانند Hotels of the World و Five Star Alliance پیدا کنید.
  • محیط و جاذبه‌های محلی: اگر هتل‌های زنجیره‌ای را نمی‌پسندید، بهتر است در جست‌ و جوی مسافرخانه‌ها و کافه‌های کوچک باشید که در سایت‌های رزرو بزرگ ثبت نشده‌اند؛ البته یافتن این مکان‌ها کمی دشوار و زمان‌بر است، اما ارزشش را دارد. هم‌چنین اگر به‌دنبال هتل خاص و عجیب هستید، عبارت «هتل‌های عجیب جهان» را جست‌ و جو کنید تا به نتیجه برسید.
  • عضویت در هتل: اگر زیاد مسافرت می‌کنید بهتر است به دنبال عضویت در هتل خاص باشید تا در وقت و هزینه‌ی صرفه‌جویی شود. همچنین برخی خطوط هوایی و هتل‌ها همکاری دارند و به شما خدمات ایاب و ذهاب از فرودگاه تا هتل ارائه می‌کنند.
  • دوستی با طبیعت: گردشگرانی که دوستدار طبیعت هستند، می‌توانند به دنبال هتل‌های سبز باشند. می‌توانید فهرست این هتل‌ها را در وب‌سایت Go Green Travel Center پیدا کنید.
  • تجربیات واقعی: خواندن کتاب‌های راهنما و وب‌سایت‌های گردشگری و رزرو هتل خوب است، اما هرگز به تجربه‌ی افراد دیگری که از آن هتل استفاده کرده‌اند، نمی‌رسد. می‌توانید با کمک وب‌گاه سایت‌هایی مانند TripAdvisor، Virtual Tourist و MyTravelGuide نظر دیگر گردشگران در مورد هتل مورد نظر خود را نیز بدانید.
این وب‌سایت‌ها درجه‌بندی‌ها و بررسی‌های واقعی از هتل، مسافرخانه‌ها و رستوران‌ها ارائه می‌کنند. در این صفحات می‌توانید در مورد رفتار کارکنان هتل، تمیزی اتاق‌ها و وجود اینترنت در هتل اطلاعاتی کسب کنید. برخی از این وب‌سایت‌ها تصاویری از هتل به نمایش گذاشته‌اند که با تصاویر حرفه‌ای و ویرایش شده‌ی وب‌سایت‌ خود هتل متفاوت است. البته برخی از نظرات در مورد  هتل ممکن است گمراه کننده باشند، اما بیشتر آن‌ها صادقانه و صحیح هستند. برای رزرو کردن هتل داخلی می‌توانید از وب‌سایت Hotelyar.com کمک بگیرید.

گاهی استفاده از تلفن از طریق تماس با پذیرش هتل نیز برای پیدا کردن هتل مناسب مفید است.

تلفن را بردارید

اگرچه امروزه همه‌ چیز در اینترنت پیدا می‌شود، گاهی استفاده از تلفن نیز برای پیدا کردن هتل مناسب، مفید است. تماس مستقیم با هتل، به‌جای تماس با تلفن گویایی دفتر مرکزی، ممکن است به شما کمک کند اتاقی را در آخرین دقایق رزرو کنید. کارکنان پذیرش هتل دیدگاه شفاف‌تری نسبت به ظرفیت‌های هتل دارند؛ البته تماس گرفتن در اول صبح یا ظهر که بخش پذیریش هتل شلوغ است نیز ایده‌ی خوبی نیست. در ادامه چند سؤال برای هدایت افکار شما مطرح شده است:
  • آیا یک سمت هتل از سمت دیگر بهتر است؟
  • آیا هتل پارکینگ دارد؟
  • آیا در نزدیکی هتل وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد؟
  • آیا هتل رستوران دارد؟
  • آیا هتل باشگاه ورزشی دارد؟
  • فاصله‌ی هتل با ساحل، سینما یا مکان مورد نظر شما چقدر است؟
  • جاذبه‌های نزدیک هتل کدام‌اند؟
  • محله هتل چقدر امن است؟
  • شرایط لغو رزرو هتل چگونه است؟
  • آیا در هتل اتاق سیگار وجود دارد؟
  • چه امکاناتی برای معلولین در هتل وجود دارد؟
اگر قصد استفاده از مسافرخانه‌های ارزان را دارید، در مورد سرویس بهداشتی مشترک و تعداد حمام‌ها سوال کنید. هم‌چنین در مورد تهویه‌ی هوا نیز سوال کنید. فراموش نکنید که اگر از هتل‌های غیر زنجیره‌ای استفاده می‌کنید، نظر گردشگران و کتاب‌های راهنما بسیار مهم‌تر هستند.

منبع : Nbcnews