هر ساله تعدادی زیادی از قشر جوان جامعه از دانشجو گرفته تا دانش آموز برای افزایش اعتماد به نفس و یا دیگر مسائل قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند. هدف مشترک همه آن‌ها داشتن یک بینی خوش فرم است. یک ویژگی دیگر که ممکن است در بین تعدادی از آن‌ها مشترک باشد آکنه‌های روی بینی است.
شاید دانستن این‌که آکنه‌های روی بینی می‌توانند جراحی زیبایی بینی را منتفی کنند تعجب آور باشد. اما این مسئله حقیقت دارد و حتی یک آکنه روی بینی هم کافیست تا جراحی زیبایی بینی منتفی شود. اما علت آن چیست؟ هر آکنه می‌تواند یک عامل عفونت درنظر گرفته ‌شود بنابراین پوست بیمار باید بدون آکنه باشد. حین جراحی زیبایی بینی قسمتی از پوست پایه بینی برداشته می‌شود که همین قضیه باعث کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌های پوستی می‌شود. 
بعد از انجام جراحی زیبایی بینی، بینی به مدت 5 روز کاملا پوشانده می‌شود که این مسئله می‌تواند عفونت‌های ناشی از آکنه را از دید جراح پلاستیک مخفی نگه دارد. تمام جراحان بینی به بیماران توصیه می‌کنند که در صورت بروز آکنه چند روز قبل از انجام جراحی زیبایی بینی به آن‌ها اطلاع دهند. برای کاهش احتمال بروز آکنه قبل از جراحی زیبایی بینی بهتر است از مواد ضدعفونی کننده و صابون‌های ضد میکروبی استفاده شود.
گاها تغییر زمان جراحی زیبایی بینی دشوار است و موجب بروز مشکلاتی می‌شود. اما هدف اصلی این سخت گیری‌ها حفظ سلامت بیمار است. پزشکان باید همواره خطرات و عوارض احتمالی را درنظر بگیرند. شما حتی می‌توانید عمل بینی بدون جراحی زیبایی بینی را نیز مد نظر قرار دهید. در این نوع عمل بینی تنها از سرنگ استفاده می‌شود.

منبع : Robertkotlermd