نصب درب‌ اتوماتیک در منزل خانواده‌هایی که فرد معلول دارند یک امر ضروری است. هم‌چنین درب‌ اتوماتیک برای خانواده‌هایی که حیوانات خانگی دارند نیز گزینه مناسبی است. در این‌جا به مرور برخی از مزایا و معایب استفاده از درب‌ اتوماتیک در منزل خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

نصب درب‌ اتوماتیک می‌تواند چاره‌ی برخی مشکلات باشد از جمله:
  • اگر یکی از اعضای خانواده در باز و بسته کردن درب اتاق دچار مشکل ‌باشد، درب‌ اتوماتیک گزینه‌ی ایده آل برای حل این مسئله است.
  • هم‌چنین اگر یکی از اعضای خانواده از ویلچر استفاده می‌کند، درب‌ اتوماتیک راه حل مناسبی است.
  • اگر حیوانات خانگی در ساعات اولیه‌ی صبح مداوم به بیرون می‌رود و این مسئله آزارهنده است، درب‌ اتوماتیک می‌تواند فرشته‌ی نجات شما باشد.
از دیگر مزایای نصب درب‌ اتوماتیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • درب‌ اتوماتیک به راحتی و در بسیاری از مکان‌های منزل قابل نصب می‌باشد.
  • یکی دیگر از مزیت‌های درب‌ اتوماتیک امکان باز و بسته کردن دستی آن است.
  • درب‌ اتوماتیک قابلیت تنظیم زمان باز ماندن درب را دارد. این مسئله به شما اجازه می‌دهد که زمان باز ماندن درب‌ اتوماتیک را تنظیم کنید و دیگر نگران گیر کردن میان درب را نداشته باشید.
  • برای نصب درب‌ اتوماتیک نیاز به تغییر ساختار و اندازه چارچوب درگاه ورودی نیست.
  • درب‌ اتوماتیک جدای از نوع و اندازه چارچوب در اکثر اتاق‌ها قابل نصب می‌باشد.

معایب نصب درب اتوماتیک

منبع تغذیه درب‌ اتوماتیک برق است بنابراین در مواقع قطعی برق قابلیت اتوماتیک بودن آن از بین می‌رود و باید از آن به صورت دستی استفاده کرد. با این همه راه‌های بسیاری برای جلوگیری از بروز این مشکل وجود دارد. مثلا، بعضی از انواع درب‌ اتوماتیک دارای برق اضطراری هستند که در مواقع قطعی برق شروع به کار می‌کنند و تا وصل شدن دوباره برق می‌توان از آن استفاده کرد. باتری برق اضطراری درب‌ اتوماتیک باید هر دو سال یک بار تعویض شود تا از وقوع هر گونه مشکل احتمالی در زمان قطعی برق جلوگیری شود. برخی از انواع درب‌ اتوماتیک به فضای زیادی برای نصب نیاز دارند و برای اتاقی که چهارچوب ورودی کوچکی دارد مناسب نیستند. نصب درب‌ اتوماتیک نیاز به تخصص دارد و لازم است حتما با فرد متخصص تماس بگیرید. هر تجهیزاتی دارای مزایا و معایب خاص خود است. اگر قصد خرید و نصب درب‌ اتوماتیک دارید از اندازه‌ی مناسب آن اطلاع داشته باشید. زمان نصب درب‌ اتوماتیک به یاد داشته باشید که حسگر آن نباید خیلی دور از درب‌ اتوماتیک قرار داده شود.

منبع : Doityourself