هر وقت در اینستاگرم یا پینترست مدل‌های جدید طراحی ناخن را جستجو می‌کنیم، بسیاری از از آن‌ها ناخن‌های فوق‌العاده بلندی هستند که به نظر می‌رسد به کلی مراقبت و نگهداری نیاز دارند. ممکن است ناخن کایلی جنر در حال حاضر شکل منتخب این روزا باشد، اما قطعا داشتن چنین ناخنی برای همه عملی نیست. کسانی‌ که در پایان روز می‌خواهند  لنز روی چشمان خود را بردارند و تماس ناخن‌های بلند با چشمان خود را تجربه کرده‌اند درک می‌کنند  از چه صحبت می‌کنیم. خوشبختانه برای ناخن‌های کوتاه، راه‌های زیادی برای طراحی ناخن  وجود دارد. پیاده کردن ایده‌هایی که در این مطلب آورده‌ایم کار زیادی ندارد و نتیجه‌ی بسیار خوبی هم می‌دهد.

طرح مرمری

در حالی که به نظر می‌رسد ساعت‌ها وقت صرف طراحی ناخن به سبک مرمری می‌شود، اما در این طرح تلاش شده تا فورا انجام شود. این روش ساده در واقع یکی از ساده‌ترین روش‌های طراحی ناخن برای خانم‌هایی با ناخن‌های کوتاه است.
اگر تصمیم دارید این مدل طراحی ناخن را روی ناخن خودتان طراحی کنید، یک کاسه کوچک آب، خلال دندان، لاک ناخن سیاه و سفید  یا خاکستری و کمی وازلین نیاز دارید.  کاسه آب را بردارید و یک یا دو قطره از هر لاک در آن بریزید. با رنگ سیاه و یا خاکستری شروع کنید. با استفاده از خلال دندان به دقت رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید که رنگی مانند سنگ مرمر بگیرد. قبل از فرو بردن ناخن‌های خود، مطمئن شوید که پوست اطراف ناخن را در وازلین پوشش داده‌‌اید تا دست‌تان رنگ نگیرد. دست‌تان را در محلول فرو برده و تقریبا کار تمام است. پس از خشک شدن ناخن ، هر لاک اضافی با پاک کردن وازلین از روی پوست دست پاک می‌شود.

طراحی ناخن به روش آمبره براق پایه ناخن‌های کوتاه را بلندتر نشان می‌دهد.

طرح آمبره

آیا تا به حال موهای خود را آمبره کرده‌اید؟ ناخن های‌تان را چطور؟ از آن‌جا که اکلیل‌ها در نزدیکی کوتیکول متمرکز می‌شوند، ناخن‌های آمبره براق پایه ناخن را بلندتر نشان می‌دهد و انجام آن هم آسان است به این دلیل که لزومی ندارد دقیق و کامل انجام شود تا طراحی ناخن شما حرفه‌ای به نظر برسد. 
پس از زدن بیس کوت و خشک شدن کامل ناخن، لاک ناخن اکلیلی را انتخاب کرده و روی 3/4 ناخن می‌زنیم و این کار را از سمت پایه‌ی ناخن شروع می‌کنیم. پوشش دوم را اضافه کرده، اما تا نیمه ادامه می‌دهیم. کار را با سومین پوشش اکلیلی که نزدیک ریشه است تمام کرده و حالت آمبره ایجاد می‌شود. لایه تاپ کوت را (لایه روی لاک ناخن برای محافظت و درخشندگی لاک) فراموش نکنید.

ترکیبی و ست

اگر به شما گفته شود راهی واقعا آسان برای طراحی ناخن وجود دارد که واقعا بدون طراحی انجام می‌شود چه عکس العملی خواهید داشت؟ در حالی که نقاشی طرح‌های کوچک روی ناخن‌های کوتاه می‌تواند یک تلاش سخت باشد، با اضافه کردن یک یا دو طرح شاخص منتخب (ناخن یک انگشت طرحی متفاوت از مابقی ناخن‌ها دارد) با ترکیبی از استایل‌های مختلف می‌توانید از طراحی ناخن لذت ببرید و وقت زیادی هم صرف مانیکور نکنید. ما ظاهر براق و یا متالیک انگشت حلقه را که مابقی ناخن‌ها را کامل می‌کند دوست داریم. اگر شما هم این حس فانتزی را دارید، می توانید یک طرح شاخص ناخن برای طراحی ناخن انتخاب کنید و بقیه انگشت‌ها را ساده نگه دارید. به این شکل در وقت هم صرفه جویی زیادی می‌کنید.

مانیکور فرنچ معکوس

مانیکور فرنچ معکوس که شباهت زیادی به طرح آمبره براق دارد،  شکل یک ماه نیمه را در پایه ناخن ایجاد می‌کند و این باعث می‌شود خطوط ناخن طولانی‌تر به نظر برسند..
لرزش دست دارید؟ نترسید. روشی مهیج و آسان برای کشیدن خط‌های صاف در طراحی ناخن وجود دارد. می‌توانید از برچسب‌های کوچک استفاده‌های زیادی در طراحی ناخن بکنید. پس زدن رنگ پایه، برچسب را روی قسمت بالایی ناخن بچسبانید. ناخن‌های خود را با رنگ دوم رنگ کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود . وقتی برچسب‌ها را بردارید مانیکور فرنچ معکوس بی‌عیب و نقصی خواهید داشت.

هر شکل طراحی ناخن که به سمت بالا و بیرون ناخن متمایل باید برای ناخن‌های کوتاه ایده‌آل است.

مثلث‌های ریز و کوچک

هر شکل طراحی ناخن که به سمت بالا و بیرون ناخن متمایل باید برای ناخن‌های کوتاه ایده‌آل است. به همین دلیل است که طراحی مثلث‌های کوچک روی ناخن‌های کوتاه عالی می‌شود.
می‌توانید برای زدن این طرح هم از نوار چسب کمک بگیرید مگر این‌که دستان‌تان اصلا لرزش نداشته باشند. با نوار چسب رنگی مثلث‌های کوچکی ببرید. ناخن‌های خود را به رنگ  مثلث‌های کوچک رنگ کنید و اجازه دهید تا خشک شود. مثلث‌ها را روی ناخن بچسبانید و ناخن خود را با رنگ دوم رنگ کنید. حالا نوار چسب را بردارید و شاهد خطوط صافی که روی ناخن نمایان می‌شوند باشید.

کهکشانی

ممکن است ناخن‌های شما کوتاه باشد، اما هنوز هم می‌توانند بدرخشند و این طرح کهکشانی می‌تواند این مسئله را ثابت کند. از آن‌جایی که برای زدن این روش از طراحی ناخن  باید از اسفنج استفاده کنید نیازی نیست در آن رنگ‌ها را به صورت مجزا به کار ببرید، برای پیاده کردن روی ناخن‌های کوتاه مناسب است و ظاهری زیبا و چشم‌گیر به آن‌ها می‌دهد.
این طراحی ناخن به خصوص برای خانم‌هایی که تعداد زیادی لاک دارند عالی است. با وجودی که این آموزش با استفاده از یک مجموعه‌ی هفت رنگ و اکلیل برای لایه‌ی آخر انجام می‌شود، می‌توانید سلیقه‌ی خود را نیز در آن لحاظ کنید. برای زدن این طراحی ناخن به یک اسفنج آرایش، خلال دندان، گوش پاک کن و لاک پاک کن نیاز دارید. برای شروع، ناخن خود را با لاک سیاه رنگ کنید . هنگامی که خشک شدند، بخش سرگرم کننده‌ی کار شروع می‌شود. با اسفنج آرایش لاک نقره‌ای، آبی و بنفش روشن را به ناخن‌ها زده در آخر ستاره‌ها که  در واقع نقطه‌های سفید‌ هستند را با استفاده از خلال دندان و اکلیل طلایی یا نقره ای طراحی می‌کنیم. اگر بر پوست دست لاک باقی مانده با گوش پاک کن و لاک پاک کن تمیز می‌کنیم.

فرنچ مورب باعث می‌شود که طراحی ناخن معمولی به طراحی ناخن خاص تبدیل شود.

فرنچ مورب

فرنچ مورب باعث می‌شود که طراحی ناخن معمولی به طراحی ناخن خاص تبدیل شود، به خصوص خط مورب روی ناخن‌های کوتاه بسیار زیبا به نظر می‌رسد. این حالت به راحتی با یک مقدار چسب کاغذی  و دو رنگ لاک ناخن به عنوان مکمل به‌دست می‌آید. ما عاشق ترکیب لاک طلایی صورتی متالیک در نوک ناخن هستیم.

طرح پلنگی

به نظر می‌رسد که داشتن ناخن پلنگی نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای طراحی ناخن است، اما در واقع به طرز هیجان انگیزی با استفاده از ابزار نقطه زنی و یا انتهای گرد سوزن ته گرد  آسان است. طرح پلنگی باعث می‌شود ناخن‌های کوتاه هم به اندازه‌ی ناخن‌های بلند به چشم بیایند.
کار را با زدن یک لاک رنگ ناخن آغاز کنید. بالای ناخن با ابزار نقطه زنی نقطه‌هایی به رنگ برنزه یا بژ بکشید. اگر نقطه‌ها کاملا گرد نیستند نگران نشوید. هر چقدر ناقص‌تر باشند محصول نهایی زیباتر به نظر خواهد رسید. پس از خشک شدن اولین نقطه‌ها ، اطراف آن‌ها نقطه‌های سیاه بزنید.

راه راه ساده

اگر در طراحی ناخن استعداد زیادی ندارید، طرح راه راه ساده برای شما طراحی شده است. در حالی که این طرح در نگاه اول به نظر ساده می‌رسد‌،  می‌توانید با استفاده از تعدادی نوار نازک قطعه قطعه شده و کمی خلاقیت طرح‌های مختلفی خلق کنید. به این فکر می‌کنید که مناسب ناخن های کوتاه است یا خیر؟ راه راه عمودی ناخن مثل تاثیری که پوشیدن پیراهن راه راه روی کشیده‌تر شدن اندام شما دارد ناخن را کشیده‌تر نشان می‌دهد. از ترکیب کردن  نترسید. راه راه‌های مختلف را بر روی هر یک از ناخن‌ها امتحان کنید.

طراحی ناخن روی ناخن‌های کوتاه لزوما مشکل نیست. با روش‌های مناسب طراحی ناخن می‌توانید ناخن‌هایی داشته باشید که به اندازه‌ی ناخن‌های اکریلیک به چشم بیایند.

منبع : Hercampus