باید گفت که در همه علوم نوآوری‌های و خلاقیت‌هایی به وقوع می‌پیوندد که شرایط را برای زندگی انسان راحت‌تر از قبل می‌کند. وجود روابط عمومی ناخوشایند و ناتوانی در صحبت کردن به صورت طبیعی باعث شده که نوآوری‌هایی در جهت تسهیل نفس کشیدن بیماران بعد از انجام جراحی زیبایی بینی صورت گیرد.
تاکنون تقریبا تمام جراحان زیبایی صورت پس از انجام جراحی زیبایی بینی از پانسمان بینی برای کاهش خونریزی و جلوگیری از بسته شدن مجاری بینی استفاده می‌کردند. اما بیماران از این روش رضایت نداشتند و نفس کشیدن برای آن‌ها بسیار مشکل بود. این بیماران حس می‌کردند که بینی آن‌ها لای گیره قرار گرفته و ناچار بودند که از راه دهان تنفس کنند و این کار در طولانی مدت برای آن‌ها خسته کننده و عذاب‌آور بود به نحوی که دچار استرس و ترس از مکان‌های تنگ و تاریک می‌شدند زیرا در چنین مکان‌هایی تنفس برای آنان مشکل‌تر بود.
این مشکل باعث می‌شد که بسیاری از افرادی که از روش پانسمان بینی اطلاع داشتند یا در مورد آن شنیده بودند، تمایلی به انجام جراحی زیبایی بینی نداشته باشند. از این رو بسیاری از جراحان زیبایی صورت استفاده از این روش پانسمان را کنار گذاشتند.
با الهام از ماسک سازان دوران قدیم که قبل از پوشاندن صورت مشتریان با گل دو عدد نی در سوراخ بینی آن‌ها فرو می‌کردند تا بتوانند راحت نفس بکشند، جراحان زیبایی بینی نیز یک ابزار تنفس ابداع کرده‌اند که شامل دو لوله‌ی پلاستیکی است که هر کدام در یک سوراخ بینی بیمار قرار داده می‌شود و بدین ترتیب بیمار می‌تواند بعد از انجام جراحی زیبایی بینی به راحتی و به طور طبیعی نفس بکشد. پانسمان بینی نیز دور این ابزار پیچیده می‌شود. با استفاده از این ابزار دیگر بیماران هنگام به هوش آمدن بعد از جراحی زیبایی بینی احساس خفگی نمی‌کنند.

لوله‌های تنفسی بینی باعث ثابت ماندن تغییراتی می‌شود که جراح پلاستیک در بینی بیمار به وجود آورده است.

کار لوله‌های تنفسی بینی چیست

  • این لوله‌ها باعث ثابت ماندن تغییراتی می‌شود که جراح پلاستیک در بینی بیمار به وجود آورده است و شرایط را تا چند روز آینده برای شروع التیمام زخم‌ها و کاهش تورم بینی فراهم می‌آورد.
  • معمولا قبل از استفاده از این لوله‌ها آن را به داروهای آنتی بیوتیک و استروئیدی آغشته کرده و سپس در سوراخ بینی بیمار قرار می‌دهند.
  • رگ‌های خونی بسیاری در بینی قرار دارند و در صورتی که در اثر جراحی زیبایی بینی این رگ‌ها دچار خونریزی شوند، این لوله‌ها باعث توقف خونریزی یا دستکم کاهش یافتن مقدار آن می‌شود.
  • هم‌چنین از این نوع لوله‌های تنفسی برای انتقال داروهای ضد احتقان و گرفتگی بینی به درون بینی جراحی شده استفاده می‌شود.

از لوله‌های تنفسی بینی می‌توان در موارد زیر استفاده کرد:

  •  جراحی زیبایی بینی
  • جراحی سینوس‌ها
  • جراحی ترمیمیزیبایی بینی
  • جراحی انحراف بینی
  • جراحی‌های بهبود تنفس 
بنابراین استفاده از این ابزار باعث کاهش حالت‌های ناخوشایند بعد از انجام جراحی زیبایی بینی شده است و جراحان بسیاری به استفاده از این ابزار روی آورده‌اند.

منبع : Robertkotlermd