ویترین فروشگاه‌های لوازم آرایش و زیبایی می‌تواند تهدیدآمیز باشد، اما آیا چیزی بهتر از برداشتن و انتخاب ریمل و یا رژ لب وجود دارد؟ ما فکر می‌کنیم وجود ندارد و این روزها، با توجه به تعدد فروشگاه‌های لوازم آرایش (به صورت آنلاین و آفلاین) می‌توانید هر محصول آرایشی را بخرید و علنا هیچ چیزی وجود ندارد که از دسترس‌تان خارج باشد.
فرقی نمی‌کند دنبال لاک ناخن جدید یا کرم پودر مناسب باشید و یا نیاز به شست و شو دهنده صورت برای روشن شدن پوست‌تان داشته باشید، بسیار بعید است لوازم آرایش مورد نظرتان را پیدا نکنید. البته پیدا کردن چیزی که دقیقا در ذهن‌تان است شاید کمی مشکل باشد.
برای این‌که بتوانید گستره‌ی وسیع لوازم آرایش و محصولات آرایشی به راحتی جست و جو کنید، ده نکته برای‌تان آورده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مثل یک حرفه‌ای لوازم آرایش بخرید.

از اطلاعات فروشندگان لوازم آرایش استفاده کنید

اکثر فروشندگان محصولات و لوازم آرایش به خوبی آموزش دیده‌اند و آن‌جا حضور دارند تا به شما کمک کنند. از فروشندگان لوازم آرایش درباره‌ی تفاوت بین کرم پودر و پنکیک برندها سوال کنید. در مورد سرم مناسب بافت پوست‌تان پرس و جو کنید و از او بپرسید چه رنگ رژ لبی امتحان کنید. 

با دوست خود خرید بروید

همیشه وقتی برای خرید لوازم آرایش به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، دوست‌تان را با خود همراه کنید و مطمئن باشید که این دوست با شما صادق است. تنها به خرید رفتن به این معنا است که متوجه علائمی که نشان می‌دهند که یک رنگ با پوست و ترکیب شما جور در‌می‌آید یا خیر نمی‌شوید و یا اگر یک مورد در واقع دور از بودجه شماست، با پولی که از بهترین دوست‌تان قرض می‌گیرید، مطمئن می‌شوید که بهترین لوازم آرایش متناسب با پول خود را تهیه کرده‌اید.

در جست و جوی لوازم آرایش بصورت آنلاین می‌توانید لوازم آرایش را با قیمت پایین‌تر پیدا کنید.

از گوشی‌های هوشمند خود در فروشگاه استفاده کنید

این نکته از دو جهت کاربرد دارد. اول این‌که در مورد لوازم آرایشی که خواهان آن هستید در اینترنت جستجو کنید تا بتوانید با توجه به نظرات مردم و کارشناسان آن را ارزیابی کنید. دوم، در جست و جوی لوازم آرایش بصورت آنلاین می‌توانید همین لوازم آرایش را با قیمت پایین‌تر پیدا کنید. بسیاری از سایت‌ها خدمات حمل و نقل رایگان دارند و اگر شما بتوانید قیمت پایین‌تر را پیدا کنید، وقتی آن لوازم آرایش را در فروشگاه ببینید فرصت بهتر و بیشتری برای چانه زنی و خریدن آن محصول به قیمت پایین‌تر خواهید یافت.

باید در مورد مواد تشکیل دهنده محصول اطلاعات داشته باشید

به خصوص در محصولات مراقبت از پوست، مطمئن شوید همراه با مواد تشکیل دهنده چه عوارضی حاصل می‌شود. به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید و روی برچسب محصول بنزوئیل پراکسید وجود دارد، می‌تواند باعث خشکی بیش از حد شود پس آن محصول را نخرید . همین کرم تاثیر فوق العاده‌ای در بهبود آکنه دارد.

ابتدا درخواست نمونه بدهید

فرقی نمی‌کند از  خود فروشگاه و یا مستقیما از شرکت لوازم آرایش خرید می‌کنید، اگر درخواست نمونه بدهید برخی از شرکت‌ها خوشحال خواهند شد که نمونه‌ای برای شما ارسال کنند. گرفتن نمونه‌ی رایگان قبل از خرید راه مناسبی است که قبل از این‌که مقدار زیادی پول صرف محصولی کنید  آن را امتحان کنید.

وقتی ته رنگ پوست‌تان را بشناسید، خرید لوازم آرایش با رنگ متناسب بی نهایت ساده‌تر است.

ته رنگ پوست‌تان را بشناسید

وقتی ته رنگ پوست‌تان را بشناسید، خرید لوازم آرایش با رنگ متناسب بی نهایت ساده‌تر است. اگر زمینه گرم (زرد، طلایی یا هلویی) باشد، کرم پودر زرد یا هلویی مناسب است. اگر پوست شما زمینه سرد (آبی یا قرمز) دارد، کرم پودر خنثی و یا صورتی مناسب است.

بدون آرایش برای خرید بروید

شجاع باشید و بدون آرایش به فروشگاه لوازم آرایش رفته تا بتوانید محصولات را روی پوست امتحان کنید. امتحان کردن محصولات در فروشگاه لوازم آرایش باعث می‌شود تصمیم برای خرید خیلی، خیلی آسان‌تر شود. برای جلوگیری از انتشار باکتری از پدهای جداگانه استفاده کنید.

بدانید چه زمانی ولخرجی و چه زمان صرفه‌جویی کنید

بعضی محصولات را می‌توان از هر فروشگاهی خریداری کرد اما برای خرید بعضی لوازم آرایش باید بیشتر دقت کنید. البته بستگی دارد که با ارزش‌ترین چیز برای شما چیست (اگر به ندرت کرم پودر مصرف می‌کنید اما ماهی یک بار رژ لب می‌خرید خب باید در مورد کرم پودر راحت تر پول خرج کنید)، اما به طور کل قبل از ورود به مغازه بدانید که برای چه چیزی قصد هزینه کردن دارید.

منبع : Stylecaster