لیزر موهای زائد در ناحیه‌ی ابروها با هدف شکل دهی به آن‌ها روش چندان جالبی نیست چون ابرو‌ها نزدیک به چشم‌ها هستند و این می‌تواند خطرات زیادی را برای چشم‌ها داشته باشد. اما در شرایط خاصی می‌توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد.


ابروهای به هم پیوسته

وقتی بین ابر‌وها مو وجود داشته باشد یا این که دو ابرو کلا به هم متصل شده باشند، آن ابرو را ابروی پیوسته می‌نامند. برای از بین بردن موهای این قسمت می‌توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد. برای این‌‌که مو‌های بین دو ابرو برای همیشه از بین برود تقریبا نیاز به شش جلسه لیزر موهای زائد است. چرا نمی‌توان این کار را در یک جلسه انجام داد؟

دلیل آن این است که موها در فازهای مختلفی رشد می‌کنند و همه‌ی آن‌ها با هم رشد نمی‌کنند. لیزر موهای زائد تنها روی موهای در حال رشد تاثیر می‌گذارد. بنابراین به چند جلسه با فاصله‌ی 3 تا 4 هفته‌ای نیاز است.


بالای ابرو

می‌توان از لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای پر پشت بالای خط ابرو استفاده کرد. بهترین روش این است که ابتدا با تیغ شکل دلخواه ابرو را در بیاوریم و بعد از لیزر استفاده کنیم. با این کار مطمئن هستیم که بیش از حد جلو نمی‌رویم.

قبل از لیزر موهای زائد به هیچ عنوان نباید از اپیلاسیون یا موچین استفاده کرد چون این‌ها ریشه‌ی مو را که مورد هدف لیزر موهای زائد است در می‌آورند.


الکترولیز - جایگزینی مناسب

می‌توان از الکترولیز برای شکل دادن به ابروها و برداشتن دائم موها استفاده کرد. الکترولیز موها را به صورت تک تک مورد هدف قرار می‌دهد و در آن یک سوزن ظریف مستقیما به پیاز مو وارد می‌شود. سپس یک جریان الکتریکی از آن عبور داده می‌شود.


نور لیزر بسیار قوی است و در هنگام لیزر موهای زائد ابروها باید عینک مخصوص به چشم بزنید.

حفاظت از چشم

نور لیزر بسیار قوی است و در هنگام لیزر موهای زائد ابروها باید عینک مخصوص به چشم بزنید و چشم‌ها را ببندید تا به قرنیه‌ها آسیب نرسد. این عینک مخصوص باید مناسب با طول موج لیزری باشد که مورد استفاده قرار گرفته است.


پچ آزمایش یا تست حساسیت پوستی

قبل از لیزر موهای زائد حتما باید یک پچ تست انجام گیرد به ویژه در ناحیه‌ی صورت این تست بسیار ضروری است چون صورت همیشه در معرض دید قرار دارد و نباید هیچ آسیبی ببیند.

برخی از کلینیک‌ها پچ تست را به صورت رایگان انجام می‌دهند. این تست باید بر روی قسمتی از پوست که در معرض دید نیست انجام گیرد و چندین مزیت دارد که عبارتند از:

  • این آزمایش به پزشک و متخصص پوست و مو کمک می‌کند بداند میزان لیزر مناسب بای چقدر باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود.
  • واکنش پوست به لیزر موهای زائد معلوم شده و آثار سوء احتمالی آن مشخص می‌شود.
  • فرد با انجام این آزمایش یک پیش زمینه از لیزر پیدا می‌کند و با آن آشنا می‌شود. همین‌طور متوجه می‌شود که نیاز به داروی مسکن دارد یا خیر. البته لیزر موهای زائد درد زیادی ندارد و نتیجه‌ای که به دست می‌آید به درد کشیدن آن می‌ارزد.
پچ تست حداقل 3 تا 4 روز پیش از لیزر موهای زائد باید انجام گیرد تا از بروز یا عدم بروز عوارض اطمینان کامل حاصل شود.

قبل از انجام لیزر موهای زائد بپرسید که آیا همان فردی که پچ تست گرفته ابرو‌های شما را لیزر خواهد کرد.

چه سوالی باید بپرسید

بهتر است بپرسید که آیا همان فردی که پچ تست گرفته ابرو‌های شما را لیزر خواهد کرد یا خیر؟ ترجیحا همان فرد باید این کار را نیز انجام دهد.

آیا لیزر برای شما مناسب است

لیزر موهای زائد همیشه برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند توصیه شده است.

نوع پوست

در سال‌‌های اخیر پیشرفت در فناوری به ساخت لیزرهای خاصی منجر شده که لیزر موهای زائد را برای کسانی که پوست تیره دارند امکان پذیر ساخته است. با این وجود باز هم باید با کلینیک و متخصص پوست و مو خود در این زمینه صحبت کنید.

نوع مو

لیزر موهای زائد برای افرادی که موی بلوند، خاکستری یا قرمز دارند موثر نیست.


منبع : Hairfreelife