چطور تالار پذیرایی را برای مراسم عروسی جذابتر کنیم
اگرچه کسب و کار تالار پذیرایی بسیار پردرآمد است، اما رقابت نیز در آن زیاد است. اگر شما هم میخواهید که در این بازار پر از رقیب برای تالار پذیرایی خود اسم و رسم و اعتباری داشته باشید، باید برای جذب مشتری به چیزهایی فراتر از چند میز و صندلی سفید، تمیز و سرو کردن چند نوع غذای ساده فکر کنید. شما به یک استراتژی بازاریابی مناسب نیاز دارید تا نظر زوجین را برای تالار پذیرایی جلب کرده و به آنها اطمینان دهید که بهترین روز زندگیشان با حضور در تالار پذیرایی متعلق به شما تحقق پیدا خواهد کرد. بهترین راه برای این کار این است که خود را جای عروس و داماد قرار داده و از دید آنها به مسایل نگاه کنید و به این روش ایدههای جدید ارائه کنید.
در این جا به نکاتی اشاره میکنیم که ثابت شده است در جلب توجه عروس و دامادها نقش موثری دارند:
با دیگر کسب و کارهای مربوط به مراسم عروسی ارتباط برقرار کنید
تشکیل یک شبکه به کمک دیگر کسب و کارهای مربوط به مراسم عروسی باعث خواهد شد که عروسی که در حال خرید لباس عروس خود است و دامادی که سرگرم خریدن حلقه ازدواج است، با تالار پذیرایی شما آشنا شود. با خیاطها، مغازههای فروش لباس عروس و کت و شلوار، گل فروشیها و مراکز تهیه غذا و هر صنفی که در حوزه مراسم عروسی فعالیت دارد ارتباط برقرار کنید. در این صورت اگر عروس و داماد از هرکدام از این اصناف در مورد بهترین تالار پذیرایی منطقه مشورت بخواهند، آنها بدون شک تالار پذیرایی شما را معرفی خواهند کرد.
نامتان را بر سر زبانها بیاندازید
انداختن نام تالار پذیرایی بر سر زبانها یکی از بهترین وسیلههای تبلیغاتی برای موفقیت در کسب و کار و ترغیب مشتریان جدید به استفاده از خدمات مجالس یک تالار پذیرایی است، بدین معنی که اگر مشتریان سابق از خدماتی که به آنها ارایه دادهاید رضایت کافی داشته باشند این رضایت را به افراد دیگر منتقل کرده و آنها را به سمت تالار پذیرایی شما هدایت میکنند. در حالی که مشتریان دائمی درصد کمی از مشتریان شما را تشکیل میدهند، اگر بهترین خدمات را به آنها ارائه داده باشید رضایت آنها به افزایش اعتبار تالار پذیرایی شما و در نتیجه افزایش تعداد مشتریان و افزایش درآمد شما منتهی خواهد شد. میتوانید برای نشان دادن سخاوتمندی و قدردانی خود به مشتریان سابق هدایایی تقدیم کنید و برای مشتریانی که در نتیجه توصیهی آنها به شما مراجعه کردهاند نیز تخفیفاتی در نظر بگیرید.
فعالانه تبلیغ کنید
سعی کنید از فضای تالار پذیرایی خود عکسهایی تهیه کنید و آن را در فضای مجازی پخش کنید. غافل شدن از فضای مجازی میتواند نتایج فاجعهباری برای کسب و کار شما داشته باشد. سعی کنید هر هفته فعالیتها و تبلیغات تالار پذیرایی خود در رسانهها اجتماعی را به روز رسانی کنید مخصوصا در فیسبوک و اینستاگرام که عروسها در آنها فعالیت بیشتری دارند و همواره این فضاها را رصد میکنند. همچنین از مراکز و سایتهایی که تبلیغات مربوط به خدمات مجالس را انجام میدهند استفاده کنید.
وبسایت خود را بهینهسازی کنید
وبسایت شما ممکن است اولین جایی باشد که زوجین به آن مراجعه کرده و از طریق آن با خدمات تالار پذیرایی شما آشنا شوند و نقش تعیین کنندهای در تصمیم آنها برای تماس گرفتن یا نگرفتن با شما دارد. پس سعی کنید وبسایتتان از هر نظر بینقص باشد. برای مثال مطمئن شوید که اطلاعات تماس تالار پذیرایی را به درستی و به صورت کامل در سایت خود وارد کرده باشید و از تصاویر برای نشان دادن فضای تالار پذیرایی و خدمات مجالس خود استفاده کنید. هر از چندگاهی آمار مراجعه به سایت و اطلاعات مربوط به مراجعان را بررسی کنید.
نکته: اگر تازه وارد این کسب و کار شدهاید و هنوز آرشیوی تصویری از خدمات تالار پذیرایی خود و مراسم عروسی که در آن برگزار شده است ندارید، بهتر است که بر روی استراتژیهای تبلیغاتی دیگر تمرکز کنید تا زمانی که بتوانید این ابزار را تهیه کنید.
انعطافپذیر باشید
ممکن است ارائهی بعضی خدمات مربوط به تالار پذیرایی و مراسم عروسی برای شما مشکل باشد یا صرفهی افتصادی نداشته باشد و در نقطهی مقابل ممکن است ارائهی بعضی خدمات برای شما آسان باشد و شما بخواهید که آن خدمات نقش پررنگتری در فعالیتهای شما داشته باشند. اما باید سعی کنید در ارائهی خدمات انعطافپذیر باشید. برای مثال نباید قیمتهای خدمات تالار پذیرایی خود را آنچنان پایین بیاورید که متحمل ضرر شوید یا آنچنان بالا ببرید که مشتریان رغبتی برای مراجعه به شما نداشته باشند. میتوانید در فصول یا تعطیلات و مناسبهای خاص خدمات ویژهای به مشتریان خود ارائه دهید. ممکن است در بعضی تعطیلات و فصول خاص مشتریان شما بیشتر باشند اما در مواقعی که مشتریان معمولا کاهش پیدا میکنند چه باید کرد؟ بهتر است در این مواقع از طرحهای ویژه و تشویقی یا تخفیفات خاص و قابل توجه برای مشتریان تالار پذیرایی استفاده کنید.
همچنین سعی کنید انتخابهای متفاوتی در زمینهی منوی غذا و خدمات کرایهای داشته باشید. بسیاری از تالارهای پذیرایی خود آشپز، خواننده و فیلمبردار دارند. اگر مشتری شما خواستههای خاص و ویژهای دارد که خودتان توان و شرایط برآورده کردن آنها را ندارید برای مثال در حوزه غذاهای درخواستی، باید آمادگی ارجاع او به یک مکان تهیه غذا خوب و معتبر را داشته باشید. برای برآورده کردن درخواستهای غیرمعمول آماده باشید و با دیگر کسب و کارهای این حوزه در ارتباط باشید.
سعی کنید خدمات ویژه و اضافی به مشتریان خود ارائه دهید
همه میدانیم که تالار پذیرایی زیادی وجود دارند که عروس و داماد میتوانند هرکدام از آنها را انتخاب کنند. پس چه دلیلی باعث میشود که آنها به شما مراجعه کنند و به دیگری مراجعه نکنند؟ به آنها خدماتی ویژه ارائه دهید که برای شما آسان و برای آنها مفید باشد. مثلا خدمات اینترنت رایگان در اختیار مشتریان قرار دهید تا بتوانند عکس مراسم عروسی را برای دوستان خود فرستاده یا آنها را در صفحات اجتماعی خود قرار دهند. سعی کنید برای مشتریان فضای پارک ماشین فراهم کنید و یا امکانات حمل و نقل در اختیار آنها قرار دهید. برای آنها برنامههای مفرح و شاد از قبیل نمایش و شعبدهبازی در نظر بگیرید. مهمانان شما کوچکترین جزییات را به یاد خواهند سپرد و همین جزییات، تفاوتهای تالار پذیرایی شما با دیگر تالارهای پذیرایی خواهد بود.
از هماهنگکننده مراسم عروسی استفاده کنید
بسیاری از نوعروسها هماهنگ کننده و طراح مراسم عروسی خودشان را دارند و بسیاری هم ندارند. حضور داشتن یک هماهنگ کننده قابل اعتماد استرس و اضطراب زوجین را کاهش داده و باعث میشود که مراسم عروسی به بهترین شکل ممکن برگزار شود. این شخص وظیفهی هماهنگ کردن مسائل مربوط به لباس عروس، ارائهی خدمات به عروس و کاهش دادن اضطراب و استرس او، برآورده کردن خواستهها و نیازهای عروس و داماد در طول مراسم عروسی، برنامهریزی برای فیلمبرداری و عکاسی مراسم عروسی و گلآرایی را برعهده خواهد داشت. استفاده از یک هماهنگکنندهی با تجربه و مطمئن از بروز اتفاقات ناخوشایند و بی نظمی در طول مراسم عروسی جلوگیری خواهد کرد.
با دیگر تالارهای پذیرایی رقابت کنید
بینید تالارهای پذیرایی دیگر چه خدماتی ارائه میدهند و چه نوآوریهایی دارند. آیا آنها خدمات خاصی را به مشتریان خود ارائه میدهند؟ از چه مراکزی برای تهیه غذا و لوازم اجارهای استفاده میکنند؟ همیشه آنها را تحت نظر داشته باشید و از ایدههای جالب آنها استفاده کنید علاوه بر اینکه خود باید در این زمینه نوآوری داشته باشید و هر چند وقت یکبار خدمات جدید و خاصی به مشتریان ارائه دهید.
منبع : Eventstable