اگر دلیلی دیگر برای ترس از اپیلاسیون می‌خواهید، می‌توان به این مهم اشاره کرد که اپیلاسیون قسمت‌های پایینی بدن خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی را تشدید خواهد کرد.
یک متخصص پوست و مو فرانسوی در یک مطالعه بیش از 30 تن از بیماران خود که به زیگیل آلت تناسلی مبتلا بودند، راجع به روشی که آن‌ها با استفاده از آن موهای زائد قسمت‌های پایینی بدن خود را نظافت می‌کردند سوالاتی پرسیده بودند. 93% از بیماران که موهای زائد قسمت‌های خصوصی بدن‌شان را از بین می‌بردند در این نظرسنجی شرکت کرده بودند و 70٪ از تیغ استفاده می‌کردند، 13٪ از اپیلاتور استفاده می‌کردند و 10٪ اپیلاسیون می‌کردند. 
جریان از این قرار است که  موهای زائد به‌عنوان یک لایه‌ی محافظ از بدن در ابتلا به انواع عفونت‌های مقاربتی که ممکن است به طور معمول با آن مواجه شوید عمل می‌کنند. پس طبیعی است که حذف این موها احتمال بروز چنین بیماری‌هایی را در شما افزایش دهد .
یک متخصص پوست و مو از پژوهشگران صنایع آرایشی و  مرکز درمانی Mount Sinai  نیویورک معتقد است، داشتن پوستی سالم بدن را در برابر ابتلا به بیماری و عفونت‌ محافظت می‌کند. اما از آن‌جا که اکثر روش‌های رفع موهای زائد اندام تناسلی به صورت غیر اصولی و نادرست انجام می‌شوند، زخم‌هایی میکروسکوپی در سطح پوست ایجاد شده و همین مساله موجب می‌شود که فرد در این نواحی احساس سوزش کند. این جریان در افرادی که از اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد اندام تناسلی استفاده می‌کنند با التهاب نیز همراه خواهد بود. شما در واقع با رفع موهای زائد از طریق اپیلاسیون در مناطق حساس بدن خود خطر ابتلا به بیماری‌ها و عفونت را در خود افزایش می‌دهید. به یاد داشته باشید که این پژوهش تنها بر روی آن دسته از بیمارانی که به ویروس زیگیل آلت تناسلی دارند تمرکز کرده است. بنابراین نیازی نیست که اپیلاسیون را کنار بگذارید، چراکه تعداد بسیار زیادی از مردم بدون این‌که به بیماری های مقاربتی دچار شده باشند از اپیلاسیون استفاده می‌کنند.
در واقع استفاده‌ی به‌جا و منطقی از اپیلاسیون به منظور رفع موهای زائد به نسبت بهره‌گیری از ژیلت و یا لیزر موهای زائد بسیار منطقی‌تر و بی‌خطرتر خواهد بود. اما استفاده از شیوه‌ی صحیح و اصولی متدهای دیگر نیز بدون مشکل است. در این راستا اگر موهای زائد بدن خود را با استفاده از اپیلاسیون رفع می‌کنید، دقت داشته باشید که سالن زیبایی را انتخاب نمائید که هیچ گونه سوء سابقه بهداشتی در پرونده خود نداشته باشد. کسی که اپیلاسیون را انجام می‌دهد می‌بایست از وسایل ضدعفونی شده یا یکبار مصرف استفاده کند.
 اگر در پایان کار با هرگونه بریدگی، قرمزی پوست، التهاب و سوزش رو به رو شدید، می‌توانید با استفاده از کرم کورتیزون مشکلات پیش آمده را برطرف کنید. اغلب روش‌های از بین بردن موهای زائد می‌توانند موجب بروز آسیب و جراحت به پوست شوند و شما را بیش از پیش در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی و مقاربتی قرار دهند. اما به خاطر داشته باشید که مادامی که پوست شما در سلامت کامل باشد، خطر بروز این قبیل مشکلات کمتر خواهد بود. برای ممانعت از بروز مشکلات جدی به سالن‌های اپیلاسیون تایید شده و مطمئن مراجعه کنید.

منبع : Prevention