اگر نیاز به یک متخصص گوش و حلق و بینی دارید، احتمالا از ناحیه گوش، بینی یا گلو احساس درد می‌کنید. متخصص گوش و حلق و بینی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در این قسمت‌های واقع در سر و گردن به شما کمک می‌کند. قبل از انتخاب یک متخصص گوش و حلق و بینی، بهتر است نکات زیر را بدانید.

پرس و جو کنید

از پزشک عمومی خود در این خصوص راهنماdی بخواهید. هم‌چنین می‌توانید از دیگر اعضای خانواده، دوستان یا آشنایان کمک بگیرید. می‌توانید در اینترنت نیز تحقیق کنید. با مطب گزینه‌های مورد نظر خود تماس گرفته و از آن‌ها وقت مشاوره بگیرید.

مجوز پزشک را بررسی کنید

مجوز رسمی یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب پزشک و متخصص گوش و حلق و بینی  است. مجوز در مورد تخصص و سابقه‌ی متخصص گوش و حلق و بینی به شما اطلاعات می‌دهد.

تجربه‌ی پزشک را در نظر بگیرید

تجربه برای پیش‌گیری از بیماری‌ها بسیار مهم است. هرچه متخصص گوش و حلق و بینی تجربه‌ی بیشتری داشته باشد، نتیجه بهتر خواهد بود. اگر متخصص گوش و حلق و بینی جراح نیز است، در مورد تجربیات عمل‌های قبلی سؤال کنید. اگر قرار است جراحی شوید، مطمئن شوید متخصص گوش و حلق و بینی قبلا این فرآیند را انجام داده است.

جنسیت را در نظر بگیرید

مهم است که با متخصص گوش و حلق و بینی خود راحت باشید، زیرا قرار است اطلاعات شخصی خود را در اختیار او بگذارید. برای درمان مشکلات گوش و حلق و بینی جنسیت متخصص گوش و حلق و بینی نیز مهم است. حتی برخی پزشکان تجربه‌ی بیشتری با جنس موافق یا مخالف خود دارند که می‌تواند برای شما نیز مفید باشد.

هنگام انتخاب بیمارستان متخصص گوش و حلق و بینی و بیمارستان متخصص باید کیفیت بیمارستان را مد نظر قرار دهید.

در مورد کیفیت بیمارستان تحقیق کنید

بیمارستان متخصص گوش و حلق و بینی شما، بیمارستان محل درمان شماست؛ به همین دلیل کیفیت آن بسیار مهم است. کیفیت مهم است، زیرا بیماران در بیمارستان‌های کیفیت بالا کمتر دچار مشکل می‌شوند. هم‌چنین به موقعیت جغرافیایی بیمارستان نیز دقت کنید، زیرا باید چندین مرحله به بیمارستان مراجعه داشته باشید؛ به‌خصوص در مواقع اضطراری باید بتوانید خود را سریع به بیمارستان برسانید.

نوع برخورد را ارزیابی کنید

متخصص گوش و حلق و بینی را انتخاب کنید که به شما اطلاعات لازم را می‌دهد. به برخورد اول متخصص گوش و حلق و بینی و نوع پاسخ‌گویی او به سؤالات شما، دقت کنید. آیا او سؤالات شما را متوجه شده و به آن‌ها پاسخ مرتبط می‌دهد؟

میزان رضایت بیماران قبلی را بررسی کنید

مطالعه‌ی نظر دیگر بیماران می‌تواند برای شما بسیار مهم باشد، زیرا به شما دید درستی نسبت به متخصص گوش و حلق و بینی و تجربه و تخصص او می‌دهد. هم‌چنین نظرات می‌تواند به شما در مورد محیط، برخورد دیگر کارکنان و زمان‌بندی اطلاعاتی بدهد.

در مورد بیمه و هزینه‌ها پرسش کنید

بیمه معمولا بخشی از هزینه را پوشش می‌دهد. برای کاهش هزینه‌ها و استفاده بیشتر از بیمه بهتر است با متخصص گوش و حلق و بینی خود مشورت کنید؛ البته کیفیت خدمات و نوع بیمارستان نیز مهم است که نباید فدای هزینه شود.

منبع : Healthgrades