جراحی زیبایی بینی سوالات زیادی را در ذهن بیماران به وجود می‌آورد که یکی از آن‌ها این است که ممکن است میان 4000 مراجعه کننده، فقط برای یک نفر جراحی زیبایی بینی مطرح شود. در حقیقت، این سوال یک سوال هوشمندانه و پاسخ آن مثبت است. 
همزمان که سن افراد افزایش می‌یابد شکل بینی آن‌ها نیز تغییر می‌کند دقیقا همان‌گونه که با افزایش سن، بینی یک کودک که شبیه یک دکمه کوچک است به بینی یک نوجوان که به بلوغ رسده تغییر می‌کند و سپس به بینی کاملا رشد یافته‌ی یک بزرگسال تبدیل می‌شود.
در دهه‌های پنجم و ششم زندگی، تغییرات قابل توجهی در بینی و خصوصا نوک آن ایجاد می‌شود. اما واقعیتی که بیشتر افراد به آن پی نبرده‌اند و برای آنان ناشناخته است این است که اگر فرد، وزن خود را به اندازه‌ی کافی کاهش دهد تا از میزان چربی‌های صورت کاسته شود بینی او هم باریک خواهد شد. 
هر بینی دارای بافت چربی به همراه ماده‌ای است که جراحان پلاستیک با نام بافت «فیبری-چربی» می‌شناسند. در جراحی زیبایی بینی، بافت چربی داخل بینی نمایان می‌شود. بنابراین وقتی افزایش سن، شکل بینی را تغییر می‌دهد افراد سالخورده چه باید بکنند؟
در ابتدا، هر برآمدگی روی بینی که معمولا در اثر رشد غضروف یا رشد استخوان بینی ایجاد می‌شود را باید طی جراحی زیبایی بینی برداشت و نوک بینی را به سمت بالا داد تا از ادامه‌ی افتادگی نوک بینی به سمت لب بالایی جلوگیری شود. در این حالت پس از جراحی زیبایی بینی، بینی فرد دیگر به سمت پایین رشد نخواهد کرد. افزایش سن به شکل چنین بینی آسیب نمی‌رساند زیرا جراحی زیبایی بینی باعث شده یک لایه‌ی ظریف و نامرئی از بافت  زخم ایجاد روی بینی ایجاد شود که بینی را رو به بالا نگه می‌دارد. 
اما در مورد فردی که چربی همه جای بدنش حتی چربی صورت و بینی‌اش آب شده است چه؟  بهترین و عملی‌ترین درمان این است که از پرکننده‌های دائم یا موقت استفاده شود. این روش با نام عمل بازسازی بدون جراحی یا بازسازی تزریقی شناخته می‌شود. این روش یک شیوه‌ی سریع و عملی است زیرا تنها با استفاده از سرنگ انجام می‌شود. به علاوه، این روش به بینی‌هایی که بیش از حد لاغر شده‌اند ظاهر جوان‌تری می‌بخشد.

منبع : Robertkotlermd