در حالی که به تعطیلات آخر سال نزدیک می‌شویم، همه به‌دنبال ساخت خاطرات فراموش نشدنی با دوستان و خانواده‌ی خود هستند. البته تهیه کردن غذای خوب برای دورهمی‌ها و مهمانی‌ها می‌تواند اتفاقات جالبی برای شما، حیوانات خانگی و لوازم خانگی شما به همراه داشته باشد. تنها مشکلی که در این میان وجود دارد ترکیب نشدن حیوانات خانگی با لوازم خانگی است.

ماشین ظرفشویی و حیوانات خانگی

تقریبا سگی در دنیا وجود ندارد که عاشق ایستادن روی درب ماشین ظرفشویی و خوردن ته مانده‌های غذا نباشد؛ اما این نه تنها برای درب ماشین ظرفشویی خوب نیست، بلکه برای سگ شما نیز مضراتی به همراه دارد. سگ‌ها ممکن است با لیس زدن درب ماشین ظرفشویی، مواد شیمیایی خطرناکی نیز مصرف کنند؛ بنابراین به سگ خود نه بگویید. بسیاری از غذاها برای سلامت سگ مضر بوده و منجر به مسمومیت او می‌شوند؛ مخصوصا زمانی که مهمان داشته‌اید، نمی‌دانید روی ظرف‌ها چه موادی وجود داشته است. مواد غذایی زیر برای سگ‌ها خطرناک هستند:
  • شکلات
  • کشمش
  • انگور
  • استخوان
  • آووکادو
  • محصولات لبنی
  • پیاز و سیر
  • کافئین، قهوه یا چای
  • قارچ
  •  آجیل

حیوانات خانگی به دلیل بوی غذا به لوازم خانگی مثل یخچال علاقه زیادی دارند.

یخچال می‌تواند یک فانتزی خطرناک باشد

سگ‌ها و گربه‌ها عاشق این لوازم خانگی یعنی یخچال هستند، زیرا همیشه از آن بوی غذاهای خوشمزه شنیده می‌شود. حیوانات خانگی با بینی قوی‌تری که دارند، می‌توانند جای غذاهای را تشخیص دهند و منتظر فرصتی هستند تا به آن حمله کنند. اگر از آن‌ها غافل شوید، وارد یخچال خواهند شد. تقریبا همه ویدئوی 5 سگی که از یخ‌ساز مشغول بیرون آوردن یخ هستند را دیده‌اند. 
خوردن غذاهای بد می‌تواند برای سگ‌ها مضر باشد، هم‌چنین موی سگ شما برای یخچال مضر است. حیوانات خانگی با لوازم خانگی جور در نمی‌آیند. کارشناسان نمونه‌های زیادی از آب‌ سردکن و یخ‌ساز یخچال یافته‌اند که مملو از موی حیوانات خانگی بوده‌اند. فراموش نکنید که زیر و جلوی یخچال خود را باید مرتب جارو بزنید؛ حتی هر چند وقت یک‌بار یخچال را به بیرون برده و پشت آن را نیز جارو بزنید.

گربه از قفس پرید

هرکسی با گربه‌ها سروکار داشته می‌داند که آن‌ها چه موجودات کنجکاوی هستند. آ‌ن‌ها عاشق خشک‌کن، به‌خصوص بلافاصله پس از اتمام کار آن هستند. شاید علت رطوبت و گرمای آن باشد؛ اما متأسفانه گربه‌های زیادی در این وضعیت گیر افتاده یا دچار آسیب شده‌اند. همیشه قبل از استفاده از خشک‌کن داخل آن را چک کنید. گربه‌ها نمی‌تواند در مقابل در باز این لوازم خانگی خود را کنترل کنند.

مراقب پنجه‌ها باشید

حیوانات خانگی بزرگ‌تر به دلیل کنجکاوی دست‌های خود را روی اجاق گاز بلند می‌کنند، این می‌تواند منجر به سوختن پنجه‌های آن‌ها و یا ریختن غذای داغ روی آن‌ها شود. اگر حیوانات خانگی شما به آشپزخانه رفت و آمد دارند، بهتر است از شعله‌های پشتی اجاق استفاده کنید. هم‌چنین گربه‌ها ممکن است به روی اجاق گاز بپرند.

منبع : Home- tech