نکاتی ساده و مفید در خصوص طراحی لبخند وجود دارد که در این مطلب آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم؛ اگر قصد بهبود ظاهر لبخند‌تان را داشته باشید، روش‌های مختلف طراحی لبخند می‌توانند راه‌حل مناسبی برای مشکل شما باشند. 


لبخند خود را بهبود ببخشید

اغلب از عبارت طراحی لبخند برای توضیح دادن درمان دندانپزشکی و فرآیند‌های مورد استفاده در ایجاد لبخندی زیبا استفاده می‌شود. طراحی لبخند فرآیندی است که در آن زیبایی شناسی و هم‌خوانی دندان با کل صورت در نظر گرفته می‌شود. ما هم‌چنین دیگر عوامل مانند سبک زندگی و کاربرد دندان‌ها را نیز را نیز در نظر می‌گیریم؛ اگر نتوانید غذای مورد علاقه‌ی خود را با لذت بخورید داشتن لبخندی زیبا به چه دردی می‌خورد؟


روش‌های مختلف طراحی لبخند

طراحی لبخند می‌تواند به چند روش مختلف برای رسیدن به لبخند ایده‌آل انجام شود. این روش‌ها ممکن است شامل ارتودنسی کوتاه مدت برای جابه جایی دندان‌ها ‌نیز بشود. برای این‌کار، ممکن است سیستم‌های پیشنهادی از جانب برندهای ارتودنسی مشهور مانند اینویزالین استفاده شود که تقریبا نامرئی است. این روش‌ها می‌توانند هم‌چنین در کنار دیگر فرآیند‌های تقویت لبخند مانند روکش یا پرکننده‌های ترکیبی برای ایجاد لبخند بی‌نظیر مورد استفاده قرار بگیرند. روکش لایه‌ی بسیار نازکی از پروسلین است که جلوی دندان قرار می‌گیرد، درست مانند ناخن مصنوعی. از طرفی کامپوزیت یا پرکننده‌ی ترکیبی هم نوعی مواد دندانپزشکی است که برای ساخت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو روش می‌توانند زمانی که فاصله بین دندان‌ها زیاد است، یا دندانی شکسته، مورد استفاده قرار بگیرند. در نهایت برای ایجاد درخشندگی نهایی سفید کردن دندان‌ها پیشنهاد می‌شود. هرچند سفیدکننده‌های دندان خانگی در بازار موجود هستند، اما بهتر است برای سفید کردن دندان‌ها نزد دندانپزشک بروید.


فراتر از دندان

گاهی یک لبخند زیبا می‌تواند دیگر قسمت‌های بدشکل بدن را بیشتر نمایان کند. برای نمونه، خطوط اطراف دهان و چشمان شما ممکن است زمانی که به دندان خود توجه نمی‌کنید بیشتر دیده شوند. به‌همین دلیل شاید مجبور شوید پس از اصلاح طرح لبخند تغییرات دیگری هم در چهره‌ی خود ایجاد کنید. با استفاده از درمان‌های رفع چروک صورت می‌توانید از شر خطوط مزاحم خلاص شده و صورت خود را نیز با لبخند زیبای خود هماهنگ کنید.


اعتماد به نفس بیشتر

طراحی لبخند باعث می‌شود تا هنگام خندیدن و لبخند زدن بدون داشتن احساس منفی، اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشید. یک لبخند صاف و زیبا می‌تواند تأثیر مثبتی بر زندگی شما بگذارد؛ از اعتماد به نفس بیشتر در محل کار گرفته تا احساس آرامش بیشتر در محیط‌های اجتماعی.