چند ماه بعد از مراسم عروسی اغلب مهمان‌ها به خاطر نمی‌آورند که آن شب چه غذایی خوردند و این قضیه کاملا طبیعی است. اگر غذا خوب و به اندازه کافی باشد و همه راضی و شاد باشند بدین معناست که شام خوبی برای مراسم عروسی تدارک دیده شده بوده است. علی‌رغم این قضیه  انتخاب منوی شام برای بسیاری از عروس و دامادها واقعا مشکل است.
درواقع هر چه عروس و داماد بیشتر نگران منوی شام باشند، دچار اشتباهات بیشتری می‌شوند. در ادامه با سه اشتباهی که اکثر عروس و دامادها در انتخاب منوی شام مراسم عروسی مرتکب می‌شوند آشنا می‌شوید.

تنوع غذایی زیاد

اکثر مواقع عروس و داماد باید تعداد مهمان‌ها و سفارشات شام را پیش از مراسم عروسی در اختیار مسئول یا محل برگزاری مراسم عروسی بگذارند. هر چه تعداد گزینه‌های موجود در منوی انتخابی شما بیشتر باشد، قیمت آن به ازای هر فرد بیشتر می‌شود زیرا برپاکننده‌ی مراسم عروسی باید غذاهای متنوع‌تر و بیشتری را تهیه کند که نیازمند زمان و نیروی انسانی بیشتری است. اگر بودجه زیادی در اختیار دارید، مشکلی وجود ندارد. اما برای اکثر زوج‌ها داشتن سه نوع غذا کافی خواهد بود.

تلاش در راضی نگهداشتن همه سلیقه‌های غذایی

امروزه مردم به غذاهای حاوی گلوتن، لبنیات، آجیل‌ها و میوه‌های خاص حساسیت دارند. هیچ راهی برای راضی نگه داشتن تمامی سلایق و نیازهای غذایی همه مهمان‌ها وجود ندارد. در واقع رسیدن به این هدف باعث سردرگمی عروس و داماد و از بین رفتن بودجه‌ی آن‌ها می‌شود.
نکته: افرادی که آلرژی غذایی دارند خود می‌دانند که چه چیزی می‌توانند بخورند. از آن‌جایی که مراسم، مراسم عروسی شماست؛ غذایی باب میل خودتان را انتخاب کرده و آن‌را در روز مراسم عروسی برای مهمان‌ها سرو کنید. فقط حتما برای گیاه‌خوار‌ها گزینه‌ای در نظر بگیرید.

داشتن میز سرو غذا از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است

اگر مراسم عروسی را در هتل برگزار می‌کنید، داشتن بوفه و میز سرو غذا از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر از سرو غذا در بشقاب‌های جداگانه برای هر میهمان است. اگر کترینگ استخدام کرده باشید آن‌ها از هر نوع غذا به میزانی آماده می‌کنند که برای تمام مهمان‌ها کافی باشد و غذاها را به شکل سلف سرویس روی میز قرار می‌دهند و هر کس هر چه بخواهد بر می‌دارد. اما اگر بخواهید غذاها را به‌طور جداگانه سرو کنید، باید از تمام غذاها به اندازه‌ی تمام مهمانان آماده شود و به این شکل هزینه‌ها بیشتر می‌شود. هم‌چنین سرو کردن غذا به شکل سلف سرویس بسیار شیک‌تر است.

منبع : Brides