اگر از یک سارق در مورد مکان مورد علاقه برای سرقت سؤال کنید، بانک و طلافروشی بدون شک در اولویت خواهند بود. طلا و جواهر ممکن است کالای مورد علاقه‌ی زنان باشد، اما برای سارقان نیز باارزش تلقی می‌شود؛ حال سوال این است که چگونه طلافروشی خود را در مقابل سارقان امن کنیم؟
تنها فکر کردن به این‌که فروشگاه شما مکان مورد علاقه‌ی سارقان است می‌تواند یک عمر بی‌خوابی و کابوس به‌همراه داشته باشد. از این رو، فراهم کردن بهترین سیستم‌های امنیتی برای محافظت از سرمایه‌ی خود به‌اندازه‌ی فروش آن‌ها مهم به نظر می‌رسد.

سیستم‌های امنیتی برای طلافروشی

اگر کارمند شما به کالاها دستبرد بزند چه؟ تنها گزینه در این حالت نصب دوربین مداربسته خواهد بود. این نوع سیستم‌ها به امنیت بیشتر فروشگاه شما کمک بسیاری می‌کنند. دوربین مداربسته نظارتی پلیس در سطح شهر و خیابان هم به یافتن سارقان پس از سرقت کمک شایانی کرده است.
واقعیت این است که دوربین مداربسته گزینه‌ی مناسبی برای امنیت است و می‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده‌ای قوی برای سارقان باشد. دوربین‌های CCTV ارزان قیمت بسیاری در بازار موجود است که می‌توانند به شما برای محافظت کالاهای خود در مقابل سارقان کمک کنند.
امروزه در بسیاری از کشورها دولت‌ها استفاده از دوربین مداربسته را برای همه‌ی مشاغل با خطر سرقت، اجباری کرده‌اند. دیگر مزیت بزرگ این دوربین‌ها این است که بیشتر شرکت‌های بیمه به مکان‌هایی که دوربین مداربسته دارند خدمات ارزان‌تر و بهتری ارائه می‌کنند و این می‌تواند هزینه‌ی بیمه شرکت را کاهش دهد.

نصب و نگهداری از دوربین مداربسته بی‌سیم ساده‌تر بوده و نیاز به استخدام متخصص ندارد.

از دوربین مدار بسته بی‌سیم استفاده کنید

این گزینه برای شرکت‌های کوچک بسیار مناسب است. مزیت این نوع دوربین مداربسته این است که نصب و نگهداری از این نوع سیستم‌ ساده‌تر بوده و نیاز به استخدام متخصص ندارد. در گذشته امنیت پایین این نوع سیستم‌ مشکل آن‌ها تلقی می‌شد و هرکسی می‌توانست آن را هک کند. در چنین مواردی دوربین مداربسته بی‌سیم یا وایرلس بیشتر مشکل آفرین بود تا کارآمد؛ اما در نسخه‌های جدید این مشکل با رمزنگاری پیچیده‌تر حل شده است. از این رو، همیشه بهترین نوع دوربین‌ها را تهیه کنید تا از کارآمدی آن مطمئن باشید.

از مراکز مهم خود حفاظت کنید

گاوصندوق‌ها یا انبارهای محافظت شده آسیب‌پذیرترین مکان‌ها برای نگه‌داری جواهرات هستند. بیشتر طلافروشان به گاوصندوق‌های خود به حدی اعتماد دارند که نصب سیستم‌های امنیتی را غیرضروری می‌بینند.
سارقان نیز از نظر فناوری پیشرفت داشته‌اند. در این دوره سرقت با فناوری ترکیب شده و هیچ گاوصندوقی به‌اندازه کافی امن نیست؛ بنابراین، گاوصندوق خود را با دوربین مداربسته و دیگر سیستم‌های امنیتی امن کنید تا تجارت خود را از آسیب‌پذیری‌ها در امان نگه دارید.
اگر جرائت سرمایه گذاری در بازار طلا و فروش کالاهایی باارزش چند میلیون دلاری را دارید، هشیارانه عمل کنید و با صرف هزینه‌ای اندک و نصب سیستم‌های امنیتی، فروشگاه خود را بیمه کنید. بالاخره باید قبول کنیم که امروزه دزدی نیز خود به نوعی تجارت تبدیل شده و رشد چشم‌گیری هم داشته است.

منبع : Smartfoxsecurity