تقریبا همه موافقند که کمد دیواری باید به‌صورت مرتب و در فواصل زمانی معین تمیز شود، ولی بهترین زمان برای مرتب کردن آن چه زمانی است؟ در زندگی روزمره‌ی ما، فرصت‌های مناسب و متعددی برای ایجاد تغییر در کمد دیواری به‌وجود می‌آید. پس اگر یکی از 21 نشانه زیر را مشاهده کردید، آن را سرنخی برای خلوت کردن کمد دیواری خود بدانید.


فصل تغییر کرده است

اگر بیرون گرم است و کمد دیواری شما پر است از زیرشلواری‌ پشمی و ژاکت‌ به‌هم ریخته، اکیدا توصیه می‌شود که به فکر مرتب کردن کمد دیواری خود باشید. مرتب کردن لباس‌ها بر اساس فصل می‌تواند کمک زیادی در جمع و جور کردن کمد دیواری بکند. این کار به‌ویژه برای کسانی که کمد لباس‌شان کوچک است و نمی‌توانند لباس‌های هر چهار فصل را با هم در کمد دیواری داشته باشند مفید است.


کمدتان به‌هم ریخته و نامرتب است

اگر کمد دیواری شما مانند کمد نوجوانان تنبل و شلخته سریال‌های تلویزیونی است، وقت آن رسیده سروسامانی به آن بدهید.


کار جدیدی را شروع کرده‌اید

اگر برای اولین بار مشغول به‌کار شده‌اید یا بعد از مدتی مرخصی دوباره شروع به‌کار کرده‌اید، باید بار دیگر کمد دیواری خود را مرتب کنید.


افرادی که ساعت کاری‌شان زیاد است قطعا به یک کمد دیواری مرتب نیاز دارند.

ساعت کاری‌تان افزایش پیدا کرده است

افرادی که ساعت کاری‌شان زیاد است قطعا به یک کمد دیواری مرتب نیاز دارند. این افراد باید لباس‌ کار خود را در جایی از کمد دیواری خود قرار دهند که در کمترین زمان ممکن و خیلی سریع به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در ضمن بهتر است یک ست لباس کار خاص برای اولین روز هفته کاری پراسترس خود کنار بگذارید. شلوار پارچه‌ای، پیراهن دکمه‌دار و کفش پاشنه تخت مناسب خواهند بود. تیپ‌ ساده بزنید تا مجبور نباشید زمان زیادی صرف آن‌ها بکنید. حتی بهتر است برای صرفه‌جویی در وقت به‌جای لباس‌های جداجدا از لباس‌های سرهم استفاده کنید.


دیگر کار نمی‌کنید

شاید بازنشسته شده باشید یا محل کارتان را از یک اداره‌ی شلوغ به خانه یا یک محیط کار معمولی منتقل کرده باشید. در این صورت اگر کمد دیواری شما پر است از شلوار کار و پیراهن‌ پارچه‌ای که دیگر هیچ‌وقت آن‌ها را نخواهید پوشید، بهتر است آن‌ها را به فردی نیازمند بدهید.


سرگرمی جدید پیدا کرده‌اید یا دست از آن برداشته‌اید

از اسکی کردن دست برداشته‌اید یا سرگرم یک تفریح قدیمی هستید؟ تغییر نوع تفریح و سرگرمی، شما را با کمدی پر از لباس‌های کهنه یا حتی جدید بدردنخور مواجه می‌کند که آن را شلوغ کرده‌اند. از این فرصت برای مرتب کردن کمد دیواری خود استفاده کنید و تصمیم بگیرید کدام را نگه دارید و کدام را دور بیاندازید.


دیگر باشگاه ورزشی نمی‌روید

اگر دیگر از لباس‌های ورزشی‌تان استفاده نمی‌کنید، بهتر است قسمت مخصوص این لباس‌ها را خالی کنید و هم‌زمان دنبال لباس‌هایی بگردید که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. عضو جدیدی به خانواده اضافه شده است بچه دار شده‌اید؟ می‌خواهید با یک هم خانه‌ای جدید زندگی کنید؟ با مرتب کردن کمد دیواری و کشوهای نامرتب جای بیشتری باز کنید.


بهتر است قسمتی از کمد دیواری‌تان را به لباس‌های باشگاه ورزشی اختصاص دهید.

باشگاه ورزشی می‌روید

عموما وقتی فعالیت جدیدی را شروع می‌کنید به لباس‌های جدیدی نیز نیاز دارید و در مورد ورزش کردن نیز باید همین کار را بکنید. بهتر است قسمتی از کمد دیواری‌تان را به لباس‌های باشگاه ورزشی اختصاص دهید و آن‌ها را از لباس‌های گران‌قیمت دیگر خود جدا کنید.


غمگین هستید

اگر غمگین و نگران هستید ممکن است مشکل‌تان نامرتبی و بهم ریختگی خانه باشد. مطالعه‌ای که در دانشگاه یو سی ال ای انجام شده است نشان داد که بین « میزان سطح روزانه کورتیزول، به‌عنوان مقیاس استرس» و «چگونگی صحبت خانواده‌ها و بخصوص مادران در مورد فضای خانه» ارتباط وجود دارد. زنانی که در هنگام سخن گفتن در مورد فضای خانه خود از کلماتی مثل «شلوغ»، «داغون» یا «خیلی شلخته» استفاده می‌کنند سطح استرس‌شان از بقیه بالاتر است.


ناگهان تصمیم گرفته‌اید بیشتر به رویدادهای اجتماعی بروید

بیرون رفتن، به ویژه جاهایی که تاکنون به‌ندرت رفته‌اید، مرتب کردن کمد دیواری را بسیار ضروری می‌کند؛ حتی ضروری‌تر از زمانی که می‌خواهید یک کار جدید را آغاز کنید.


سن شما نسبت به لباس‌های‌تان بالاتر رفته است

اگر هنوز هم لباس‌های چند سال پیش خود را می‌پوشید، باید بدانید که خیلی وقت پیش باید کمد لباس‌تان را مرتب و به روز می‌کردید. اگر خیلی وقت است که لباس‌های قدیمی خود را نپوشیده‌اید ولی هنوز کمد دیواری شما را اشغال کرده‌اند، وقتش رسیده آن‌ها را به کسی اهدا کنید.


وقتی که دائما لباس‌های‌تان بیرون از کمد دیواری هستند وقتش رسیده که به کمد دیواری سر و سامان دهید.

لباس‌های‌تان پخش و پلا شده‌اند

وقتی که دائما لباس‌های‌تان بیرون از کمد دیواری هستند و شما علاقه‌ای به قرار دادن آن‌ها در جای خود ندارید، دلیلش هر چه باشد احتمالا وقتش رسیده به کمد دیواری خود سر و سامانی بدهید.


سبک زندگی‌تان تغییر فاحشی کرده است

برخی از تغییرات در زندگی باید با تجدیدنظر در لباس‌هایی که می‌پوشید همراه باشد. اگر تاکنون دانشجوی تمام وقت بوده‌اید و حالا به‌عنوان کارمند بانک مشغول به‌کار شده‌اید، یا از یک مدیر فروش همیشه در سفر به یک مادر خانه‌دار تبدیل شده‌اید، کمد دیواری شما به تغییرات زیادی نیاز خواهد داشت.


به مکانی با فرهنگ یا آب و هوای متفاوت نقل مکان کرده‌اید

اگر بدون مرتب کردن کمد دیواری خود به خانه جدیدی نقل مکان کرده‌اید زمان آن فرا رسیده است که این‌کار را بکنید، به‌خصوص اگر محل زندگی جدیدتان آب و هوا یا رسوم فرهنگی متفاوتی نسبت به محل زندگی قبلی‌تان دارد.


فکر می‌کنید هیچ لباسی برای پوشیدن ندارید

شاید عجیب بنظر برسد اما احساس «نداشتن لباس برای پوشیدن» زمانی به شما دست می‌دهد که لباس‌های نامناسب زیادی دارید. پس در این مواقع به فکر تجدید نظر در ترکیب لباس‌های‌تان باشید.


بدن‌تان تغییر کرده است

اگر بچه‌دار  یا چاق و لاغر شده‌اید و یا مثلا در اثر زخمی لباس‌های مناسب قدیم دیگر برای‌تان مناسب نیستند، می‌توانید با مرتب کردن کمد دیواری و دور انداختن لباس‌هایی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید زندگی را برای خود آسان‌تر کنید.


هنگامی که قصد سفر رفتن دارید بهتر اسا قبل از سفر به مرتب کردن کمد دیواری بپردازید.

قصد سفر دارید

قبل از آن‌که تمام وسایل‌تان را جمع کنید، به این فکر کنید آیا لازم است تمام این لباس‌ها را در طول سفر شهری یا کشوری با خود حمل کنید؟ این باعث می‌شود که مشتاقانه به فکر خلاص شدن از دست لباس‌هایی که دیگر لازم ندارید بیفتید.


سطح توقعات‌تان از زندگی پایین آمده است

آیا به سبک زندگی همراه با قناعت روی آورده‌اید؟ بهترین و آسان‌ترین انتخاب برای شروع این سبک از زندگی خالی کردن و کوچک کردن کمد لباس‌تان است.


اولویت‌های‌تان تغییر کرده است

گیاهخوار شده‌اید؟ با خوردن غذاهای آماده و فست فود مخالفید؟ می‌خواهید ساده زندگی کنید؟ در این صورت مرتب کردن کمد دیواری و تطبیق دادن لباس‌هایی که می‌پوشید با ارزش‌ها و آرمان‌های‌تان بهترین نقطه شروع سبک جدید از زندگی است.


به کمی پول نقد نیاز دارید

اگر کمد شما پر است از لباس‌ها و متعلقات تمیز و سالمی که دیگر نمی‌پوشید، آن‌ها را حراج کنید یا با یک امانت فروشی تماس بگیرید. هم‌چنین می‌توانید از یک وب‌سایت یا برنامه حراج اینترنتی استفاده کنید تا ببینید لباس‌های شما را دیگران به چه قیمتی می‌خرند. فروختن لباس‌های دست دوم تمیز یکی از بهترین راه‌ها برای خلاص شدن از دست کمد دیواری به‌هم ریخته است.


منبع : About