اگر یک ساعت در آرایشگاه زمان صرف طراحی ناخن کنید تا ناخن‌هایی زیبا داشته باشید و روز بعد دچار عفونت و مریضی شوید، هم پول‌تان را دور ریخته‌اید و هم وقت‌تان را هدر داده‌اید. پس بهتر است همیشه در انتخاب سالن زیبایی و آرایشگاه برای طراحی ناخن دقت کافی را به خرج دهید. 


از حس خود کمک بگیرید

به نظر احمقانه می‌رسد، اما نشانه‌ی بارز یک سالن زیبایی و آرایشگاه برای رسیدن به طراحی ناخن عالی، تمیز بودن آن است. زمانی که قصد انتخاب آرایشگاه را دارید، به تمیز بودن محیط، کارکنان و استریل بودن همه چیز توجه کنید. خدمات خاصی که برخی سالن‌ها ارائه می‌کنند، مانند CND که نوعی لاک ناخن بادوام دو هفته‌ای است را قبل از استفاده بررسی کرده و مطمئن شوید آرایشگاه مورد نظر مجوز استفاده از آن را دارد.


هشیار باشید

باید توجه داشت که هر سالن زیبایی که به امنیت و سلامت ناخن شما توجه دارد، همیشه از ابزار استریل‌شده استفاده می‌کند. تنها چیزی که باعث از بین رفتن میکروب‌ها می‌شود، استفاده از کیسه و قرار دادن آن در اتوکلاو (نوعی دیگ برای ایجاد حرارت بالا) است. قبل از این که مانیکوریست شروع کند به طراحی ناخن، مطمئن شوید بسته‌ی تجهیزات را جلوی شما و قبل از آغاز خدمات باز می‌کند. اگر چنین نبود، بدون ترس اعتراض کنید. در مورد شخص مانیکوریست‌ نیز باید به تمیز و بهداشتی بودن دست‌ها توجه زیادی داشت.


اصولا بهترین کار برای طراحی ناخن این است که از لوازم شخصی خود استفاده کنید.

وسایل شخصی خود را داشته باشید

اگر در مورد بهداشتی بودن تجهیزات سالن زیبایی یا آرایشگاه شک دارید، احتیاط کرده و وسایل شخصی خود را برای استفاده همراه ببرید. البته بیشتر متخصصان تمایلی ندارند از ابزاری استفاده کنند که با آن راحت نیستند. در این‌صورت، از متخصص طراحی ناخن بخواهید ابزار را برای شما تهیه کند. قطعا تا زمانی که از وسایل خوب مراقب کنید، سالم باقی خواهند ماند. اصولا بهترین کار برای طراحی ناخن این است که از وسایل چند بار مصرفی استفاده شود که می‌توان آن‌ها با آب و صابون شست.


از لاک خود استفاده کنید

در واقع لذت رفتن به سالن زیبایی و آرایشگاه، بستگی دارد به قدرت انتخاب بالای شما در بین رنگ‌های مختلف؛ اما مشکل این‌جاست که همه مراجعه کنندگان برای طراحی ناخن در نهایت از همان لاک‌های موجود در آرایشگاه استفاده می‌کنند و این احتمال انتقال بیماری‌ها را بیشتر می‌کند. به‌طور مثال اگر فردی با بیماری قارچی از لاکی استفاده کرده باشد، نفر بعدی هم دچار همان بیماری خواهد شد. پس بهتر است برای خود لاک بخرید و آن را با به سالن زیبایی ببرید. در مورد پیش‌بند نیز همین پیشنهاد صدق می‌کند.


پوست اطراف ناخن را کوتاه نکنید

جدای از ابزار غیربهداشتی، بیماری‌ها از طریق پوست اطراف ناخن نیز انتقال می‌یابند.علت وجود کوتیکول ناخن محافظت از بدن در مقابل ورود میکروب‌ها از آن ناحیه است. کوتاه کردن آن‌ها مانع را کنار زده و شما را در معرض بیماری قرار می‌دهد. بهتر است قبل از طراحی ناخن از مانیکوریست خود بخواهید آن‌ها را به داخل برگرداند.


در هنگام پدیکور سوهان سفت می‌تواند پوست شما را نازک کرده و شما را در معرض بیماری قرار دهد.

همانند پلیس پدیکور رفتار کنید

پدیکور  نیز مشکلات خاص خود را دارد. قبل از دریافت خدمات طراحی ناخن، مطمئن شوید که همه‌چیز تمیز است؛ در غیر این‌صورت، پای شما به‌زودی به فاضلابی از باکتری‌ها تبدیل خواهد شد. اگر حس می‌کنید همه‌چیز تمیز نیست، از آن‌ها بخواهید همه‌چیز را در حضور شما تمیز کنند. برای از بین بردن پوست مرده، درخواست سوهان نرم کنید. سوهان سفت می‌تواند پوست شما را نازک کرده و شما را در معرض بیماری قرار دهد. تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید از چاقو برای تمیز کردن پای شما استفاده شود؛ چون اگر از چاقو درست استفاده نشود می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ استفاده از چاقو در نیویورک از سال 1997 برای طراحی ناخن و مانیکور یا پدیکور ممنوع اعلام شده است.


نقش خود را ایفا کنید

مشتری باید همیشه به متخصص بگوید که زخم یا مشکل خاصی دارد یا خیر و یا حتی این‌که احساس راحتی می‌کند یا خیر. زخم‌های باز می‌توانند منجر به مشکلات بیشتری شوند، بنابراین قبل از مراجعه به سالن زیبایی و آرایشگاه برای دریافت خدمات طراحی ناخن مطمئن شوید زخم‌های شما خوب شده‌اند.


هوشمند انتخاب کنید

روی هم رفته، در انتخاب سالن زیبایی وآرایشگاه روی بیشترین بهداشت و بهترین متخصصان طراحی ناخن تاکید داشته باشید. یک سالن زیبایی برای طراحی ناخن خوب نه‌تنها باید از ظاهر ناخن شما مراقبت کند، بلکه به‌سلامت و وضعیت عمومی ناخن‌های شما نیز باید توجه داشته باشد. درست مانند  آرایش مو که آرایشگر باید به‌سلامت موهای شما نیز توجه کنند.


منبع : Goodhousekeeping