خشکشویی هزینه ی بالایی دارد، مخصوصا اگر لباس مورد نظر از پارچه‌ای خاص باشد. اکثر لباس‌هایی که برچسب خشکشویی دارند را می‌توان در خانه و با تجهیزات لازم خشکشویی کرد. با خواندن این مطلب نحوه‌ی خشکشویی لباس در خانه را می‌آموزید و می‌توانید هزینه‌های‌تان را تا حد زیادی کاهش دهید. 


لباس‌هایی که می‌توان در خانه خشکشویی کرد را شناسایی کنید

با خواندن برچسب‌های لباس‌ها شروع کنید. لباس‌هایی که از جنس پشم، رایون و ابریشم باشند معمولا برچسب خشکشویی دارند و می‌توانید خودتان آن‌ها را تمیز کنید. لباس‌هایی که قابلیت ماشین‌شویی شدن را دارند، اما می‌خواهید از آن‌ها بیشتر مراقبت کنید هم گزینه‌های خوبی هستند. لباس‌هایی که پارچه‌های ظریف یا گلدوزی و توردوزی دارند را خشکشویی کنید. لباس‌های چرم، جیر و خز را نباید در خانه خشکشویی کرد. 


ببینید لباس‌ها چقدر کثیف هستند

خشکشویی در خانه برای لباس‌هایی که خیلی کثیف هستند کاربرد زیادی ندارد. یک یا دو لکه اشکالی ندارد، اما اگر لباس کاملا گلی باشد، بهتر است آن را به خشکشویی حرفه‌ای بسپارید. 


بسته‌ی تجهیزات خشکشویی شامل لکه‌بر هم می‌باشد که نباید روی چرم، جیر و خز استفاده شود.

استفاده از لکه‌بر

بسته‌ی تجهیزات خشکشویی شامل لکه‌بر هم می‌باشد. لکه‌های آب یا روغن پایه را با استفاده از لکه‌بر از بین ببرید. بهتر است اول لکه‌بر را روی قسمتی پنهان از لباس امتحان کنید که به آن آسیب نزند. از آن‌جایی که احتمالا پارچه‌ی لباس حساس است، آن را زیاد نمالید. لکه‌بر را فقط روی لکه بزنید، اگر کل لباس را لکه‌بر بزنید ممکن است آسیب ببیند. از لکه‌بر روی چرم، جیر و خز استفاده نکنید. 


لباس‌ها را داخل کیسه‌ خشکشویی قرار دهید

لباس‌ها حتما باید یک رنگ باشند تا رنگ نگیرند. وقتی کیسه را پر کردید، وزن آن را در نظر بگیرید. کیسه معمولا نباید بیش از نصف پر شود. مهم این است که لباس‌ها جا برای تکان خوردن داشته باشند. معمولا دو لباس مهمانی یا چهار تاپ در یک کیسه جا می‌شوند. حالا مواد خشکشویی را داخل کیسه بریزید و زیپ آن را ببندید. 


کیسه را داخل خشک‌کن قرار دهید

مطمئن شوید که فیلتر خشک‌کن تمیز است و آن را برای 30 دقیقه تنظیم کنید. میزان گرمای خشک‌کن را روی حالت عادی یا کم قرار دهید. پس از این‌که صدای زنگ آن را شنیدید، سریع کیسه را خارج کنید. هر چه کیسه بیشتر داخل خشک‌کن بماند لباس‌ها چروک‌تر می‌شوند. حالا لباس‌ها را‌ از کیسه خارج کرده و آویزان کنید تا صاف شوند. 


منبع : Wikihow