ناخن‌های پا همیشه با کمی رسیدگی زیباتر می‌شوند. اگر کناره‌های ناخن‌های پا تیز باشند، احتمالا بروز عفونت و رشد کردن ناخن داخل پوست بیشتر می‌شود. اما با پدیکور ناخن‌های پا و گرفتن به موقع آن‌ها نه‌تنها می‌توانید ناخن‌هایی زیبا داشته باشید، بلکه سلامت پاهای‌تان را هم حفظ می‌کنید. برای این‌که مجبور نشوید برای هر بار پدیکور به آرایشگاه بروید و هزینه‌ی زیادی بپردازید، می‌توانید ابزار ضروری پدیکور را در خانه داشته باشید و خودتان این کار را انجام دهید. 

حق هیچ کس نیست به ناخن‌های کج و کوله و بد شکل شما نگاه کند. بهتر است با استفاده از مایع نرم کننده ناخن‌ها را نرم کنید و سپس با استفاده از سوهان ناخن پا، کناره‌ها و وسط ناخن‌ها را سوهان بکشید. 

در تابستان با پوشیدن صندل و قرار گرفتن پا در معرض هوای آزاد، ممکن است پوست ترک بخورد. این ترک‌ها می‌توانند محل نفوذ میکروب‌ها باشند که به عفونت منجر می‌شوند. برای نرم کردن پوست و جلوگیری از ترک خوردن آن از کرم‌های حاوی گلیسیرین و اوره استفاده کنید. 

برای این‌که لاک زدن روی ناخن راحت‌تر شود، به آرامی کوتیکول‌ها را به عقب فشار دهید. اول روی آن‌ها روغن کوتیکول بزنید یا یک پنبه را داخل روغن زیتون یا روغن بچه فرو کنید و روی کوتیکول بمالید. سپس با استفاده از یک خلال دندان پوست نازک کوتیکول را به عقب فشار دهید و در این کار دقت کنید که به خودتان آسیب وارد نکنید. باید این کار را با فشار کم انجام دهید. سپس با استفاده از خلال دندان زیر ناخن‌های پا را با دقت تمیز کنید. 

اگر ناخن‌ها تمیز باشند پدیکور دوام بیشتری خواهد داشت. پس اول آن‌ها را با استون یا لاک پاک کن تمیز کنید و سپس لایه‌ی اول لاک را روی آن‌ها بزنید. حالا وقت زدن لاک اصلی است؛ اول قلم لاک را از وسط ناخن به سمت پایین بکشید و کمی روی آن فشار وارد کنید تا باز شود، باید بتوانید همه جای ناخن پا را با ضربه لاک بزنید.  حالا روی لاک یک لایه برق ناخن بزنید. بعضی برق ناخن‌ها وجود دارند که حاوی مواد ضد عفونی‌کننده هستند و با عفونت‌های کپکی مبارزه می‌کنند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید از سلامت ناخن‌ها اطمینان حاصل کنید.


منبع : Womenshealthmag