آشپزخانه‌ی‌تان آن‌طوری که دوست دارید نیست؟ اگر خانه‌ای اجاره‌ای دارید و مجبور هستید با هر آن‌چه در خانه است بسازید یا این‌که هنوز تصمیم بر بازسازی و تغییر دکوراسیون ندارید، لازم نیست نگران باشید. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید دکوراسیون آشپزخانه را به سادگی تغییر دهید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این‌کار استفاده از فرش است. فرقی نمی‌کند فرش پر از رنگ و شکل باشد یا ساده، اضافه کردن آن به دکوراسیون آشپزخانه فضا را جذاب‌تر می‌کند. 


استفاده از فرش روشی ساده است

استفاده از فرش روشی ساده و موثر برای پوشاندن کفپوش زشت، لکه و اضافه کردن یک لایه رنگ و طرح به فضای آشپزخانه است. در اکثر مواقع کفپوش، کابینت‌ها و پیشخوان همه از طیف‌های یک رنگ هستند و اضافه کردن فرش یا قالی به دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند این تکرار را بشکند. 


فرش باعث اضافه شدن گرما و بافت به محیط می‌شود

فرش به خودی خود می‌تواند فضا را گرم‌تر کند و یک بافت جدید به دکوراسیون اضافه کند. برای مثال اگر کابینت سفید و کفپوش چوبی داشته باشید، اضافه کردن فرش می‌تواند علاوه بر تضادی که در فضا وجود دارد زیبایی و جذابیت را هم به آن اضافه کند. گاهی اوقات در فضا علاوه بر تضاد عمودی به تضاد افقی هم نیاز است. 

به هم زدن یکنواختی پیشخوان با قرار دادن یک کتاب آشپزی، گلدان و وسایل آشپزی روی آن بسیار ساده است، اما در خصوص کفپوش این کار به این سادگی‌ها نیست. فرش تقریبا تنها گزینه برای انجام این کار است و فضا را جذاب‌تر می‌کند. حتی اگر فرش هم رنگ کفپوش باشد، با ایجاد بافت جدید، یکنواختی را از بین می‌برد. 


در خصوص انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه بهتر است از سلیقه و غریزه‌ی خود استفاده کنید.

فرش به آشپزخانه شخصیت می‌دهد

همان‌طور که می‌دانید فرش در سبک‌ها، رنگ‌ها، اندازه‌ها و بافت‌های متنوعی یافت می‌شود. در واقع در خصوص انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه هیچ قانون کلی وجود ندارد و بهتر است از سلیقه و غریزه‌ی خود استفاده کنید. بعضی افراد دوست دارند فرش‌شان کاملا به چشم بیاید و تاثیر زیادی در فضا داشته باشد و بعضی دیگر علاقه‌ی زیادی به فرش‌های طرح‌دار و رنگی ندارند. به هر حال گزینه‌های زیاد و متنوعی در بازار وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. 

این تنوع باعث می‌شود قیمت فرش هم انعطاف زیادی داشته باشد و بتوانید نسبت به بودجه‌ی خود یک نوع فرش مناسب پیدا کنید. پیدا کردن فرش گران‌قیمت کار سختی نیست، اما گران‌قیمت بودن لزوما به معنی با کیفیت بودن نیست. شاید فرش مناسب آشپزخانه‌ی‌تان را در سمسماری‌ها و خانه‌ها پیدا کنید. بهتر است ذهنی باز داشته باشید و یادتان باشد که فرش آشپزخانه زیاد پا می‌خورد، لک می‌شود و غذا روی آن می‌ریزد. پس نیازی نیست یک فرش گران‌قیمت تهیه کنید. علاوه بر این، اگر فرش ارزان انتخاب کنید می‌توانید وقتی از خسته شدید به‌سرعت عوضش کنید. 

 چیزی که بیشتر از همه فضا را زیبا و جذاب می‌کند، جزئیات و بافت است. طراحان دکوراسیون همیشه سعی می‌کنند با رنگ کابینت، پیشخوان، دیوار پشت سینک و وسایل آشپزخانه رنگ و بافت دکوراسیون آن را لایه لایه کنند.


منبع : About