ورم صورت یکی از بخش‌های اجتناب‌ناپذیر و طبیعی دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی است. در صورت انجام هر گونه از اعمال زیر روی بینی، باید در دوران نقاهت منتظر ورم صورت باشید:

  • جراحی ترمیمی
  • برطرف کردن انحراف بینی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • برطرف کردن انحراف بینی و جراحی زیبایی بینی همزمان
  • کوچک کردن استخوان طوماری
اکثر بیماران پس از جراحی زیبایی بینی از دیدن شکل بینی جدیدشان وحشت دارند. بعضی از آن‌ها با استفاده از کیسه‌های یخ با ورم صورت مبارزه می‌کنند، البته قالب‌های یخ را در دستکش‌های لاتکس هم می‌توان ریخت و روی صورت قرار داد. اما هیچ وقت یخ را مستقیم روی پوست قرار ندهید، سرمای زیاد می‌تواند جریان خون داخل پوست را دچار اختلال کند. بعضی افراد سبزیجات یخ‌زده داخل کیسه می‌ریزند و روی تیغه‌ی بینی، پیشانی و چشم‌ها قرار می‌دهند. اما بهتر است قبل از انجام هر کدام از این کار‌ها با جراح پلاستیک خود مشورت کنید. نباید یک کیسه سبزیحات یخ‌زده‌ی سنگین روی بینی که به تازگی عمل شده و بافت‌های آن شکننده هستند قرار دهید. 
بعضی جراحان پلاستیک عقیده دارند یخ هم مثل داروی آرنیکا که قبل از جراحی زیبایی بینی مصرف می‌شود، می‌تواند در کاهش ورم تاثیر زیادی داشته باشد. بعضی افراد مشهور هم از کیسه یخ برای بهبود پوست صورت و شفاف کردن آن استفاده می‌کنند. پل نیومن عادت داشت که هر روز صبح صورتش را تا جایی که می‌تواند داخل یک ظرف آب و یخ قرار می‌داد.
یخ با تنگ کردن رگ‌های خونی می‌تواند به کاهش ورم منجر شود. ورم واکنش طبیعی بدن به آسیب است و به جمع شدن مایعات بیشتری داخل بافت‌ها منجر می‌شود. یخ هم‌چنین به کاهش درد و خونریزی هم کمک می‌کند. 
جراحان پلاستیک در خصوص ورم نگرانی‌های زیادی دارند چون ورم بیش از حد می‌تواند به باز شدن بخیه‌ها و کاهش کیفیت نتایج جراحی منجر شود. هم‌چنین اگر زخم‌ها باز شوند در معرض خطر عفونت قرار می‌گیرند. در خصوص بعضی بیماران برای جلوگیری از خونریزی داخلی تیغه‌ی بینی یا استخوان طوماری، یک نوار پانسمان بزرگ روی لب بالا چسبانده می‌شود.


منبع : Robertkotlermd